X-Plorer Serie 80 RR7747 Robotstofzuiger
De meest geavanceerde robot* voor op maat gemaakte schoonmaakprogramma's
- Geavanceerde navigatie: Een robotstofzuiger die je huis naadloos schoonmaakt waar je maar wilt, met verbeterde technologie voor zeer nauwkeurige navigatie, permanent in kaart brengen van de ruimte en gepersonaliseerde instellingen.
- 4-in-1 schoonmaakervaring: Twee zijborstels voor hoeken en moeilijk bereikbare plaatsen, de turboborstel voor haren en pluisjes, een betrouwbare motor voor hoge zuigkracht en het Aqua Power-systeem om oppervlakken schoon te dweilen.
- Multiroom Management: Stel specifieke reinigingspatronen in voor specifieke kamers dankzij multiroom-reiniging met instelbare instellingen op basis van jouw behoeften.
- No-Go Zones: Stel no-go-zones in om bepaalde gebieden verboden terrein te houden, voor een moeiteloze reiniging op maat.
- Veilig: Een gratis speciale app (iOS en Android) die compatibel is met spraakassistenten zoals Amazon's Alexa en Google Assistant, met gegevens volledig beschermd en opgeslagen in Europa.
- Allergie: Bescherm jouw huis tegen allergenen met HEPA-filtratie die tot 99,9% van de stofallergenen opvangt.
- Langdurige batterij: Een hypermoderne lithium-ionbatterij met een autonomie tot wel 120 minuten in Eco-modus - voor al jouw schoonmaakbehoeften in één keer opladen.
- Stil: Verbeterde stiltetechnologie voor een soepelere en minder ingrijpende reinigingservaring (65 dB(A)) in totaal comfort.
- Repareerbaar Product: Een 10 jaar lang repareerbaar product in 6500 reparatiecentra wereldwijd, onderdeel van Rowenta's inspanningen om het milieu te helpen beschermen en afval te verminderen. Lees meer
-
€ 398,99 Adviesprijs* € 549,99
Verzonden door Rowenta Shop.


De Rowenta X-Plorer Serie 80 robotstofzuiger
What's in the box
- X-PLORER Serie 80 robotstofzuiger
- Waterreservoir
- Standaarddweil
- Schoonmaakaccessoire
Technische specificaties / vergelijking
Schoonmaak prestaties | |
Technologie | |
Technologie | Roterende centrale borstel |
Type borstel | |
Type borstel | Turboborstel |
Zijborstel | |
Zijborstel | 2 |
Motorisering | |
Motorisering | Universele motor |
Reinigingsstanden | |
Reinigingsstanden | Auto, Spot |
Energieniveaus | |
Energieniveaus | 3 |
Efficiëntie | |
Efficiëntie | 2-3 |
Gebruiksgemak | |
Gebruiksgemak | Automatische en moeiteloze reiniging |
Dweilen | |
Dweilen | Standaard |
Navigatie | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor obstakels | |
Geschikt voor obstakels | Standaard (obstakeldetectie >10 cm) |
Geschikt voor trappen | |
Geschikt voor trappen | Ja: 3 valsensoren |
Virtuele wanden | |
Virtuele wanden | Ja: via applicatie |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | Beste in zijn klasse (laser of camera) |
Plattegrond maken in de app | |
Plattegrond maken in de app | Kamerbeheer en schoonmaakrapport |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | Standaard |
Connectiviteit | |
Planning | |
Planning | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Schema | |
Selectie van te reinigen ruimtes | |
Selectie van te reinigen ruimtes | Ja (gepersonaliseerd) |
Autonomie | |
Batterijtype | |
Batterijtype | Lithium-ion |
Oplaadtijd | |
Oplaadtijd | 3 uur |
Autonomie | |
Autonomie | 120 min |
Accu duur | |
Gebruiksduur (min. stand) | |
Gebruiksduur (min. stand) | 120 min |
Type opladen | |
Type opladen | Oplaadstation |
Zelfladend | |
Zelfladend | |
Opladen en gebruiken | |
Opladen en gebruiken | |
Uitrusting | |
Bedieningssysteem | |
Bedieningssysteem | Ja: applicatie |
Inhoud van de stofbak | |
Inhoud van de stofbak | 0.70L |
Filtering | |
Filtering | Hoog Prestatie Filter |
Sprekende robot | |
Sprekende robot | Nee |
Andere | |
Andere | Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen |
ergonomie | |
Geluidsniveau | |
Geluidsniveau | 70dB(A) |
Dimensies / gewicht | |
Afmetingen (LxBxH) | |
Afmetingen (LxBxH) | 34x34x9,7cm |
Ontwerp | |
Kleur | |
Kleur | Wit |
Type stekker | |
Type stekker | EUR |
Extra meegeleverde accessoires | |
Extra meegeleverde accessoires | Waterreservoir en dweiltje |
Geschikt als | |
Allergie model | |
Allergie model | |
€ 398,99
Adviesprijs* € 549,99
|
Accessoires & reserve-onderdelen
Documentatie
Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken
Veelgestelde vragen
Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:
Je kan jouw product aansluiten op elk WEP-, WPA- en WPA2-type wifi op de 2,4 GHz-frequentieband.
Als je wifinetwerk niet zichtbaar is op het product, is het mogelijk dat 2,4 GHz wifi niet is ingeschakeld op je box.
Bij de meeste boxen kan je dit activeren. Raadpleeg de veelgestelde vragen van je operator om te zien hoe je dit kan doen.
Waarschuwing:
Jouw product kan geen verbinding maken met 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord dat speciale tekens bevat, werkt niet zo goed als open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Selecteer vervolgens je Wi-Fi-netwerk en voer je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de knop. Als je nog een koppeling met een andere telefoon wilt maken, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken om deze oranje te laten knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de schakelaar naast de stofbak te gebruiken.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de schakelaar onder de robot te gebruiken. - Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.
- Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.
- Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.
- Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".
- Access Point: toen je het toegangspunt activeerde,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele piep?
- Explorer Serie 60 producten: knippert het Wi-Fi-lampje snel + pieptoon?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het Wi-Fi-lichtje?
Zo niet, probeer het dan opnieuw. - Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als u die ziet.
- Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.
Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet de geolocatie toestaan.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.
- Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.
- Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
Druk 5 seconden op de Home-knop van het apparaat en controleer of het wifi-lampje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen:
Druk tegelijkertijd op de Home- en startknop totdat deze knoppen knipperen om de activering te bevestigen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Permanent map" (om jouw schoonmaak per kamer te personaliseren)
• "No-go zones" (om te bepalen in welke zone de robot niet mag gaan)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Als de robot begint met het schoonmaken vanaf het dockingstation, keert het terug naar het dockingstation.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, laad deze volledig op en haal de batterij uit de robot (zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Sla deze in een koele, droge plek. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Het oplaadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en voor het oplaadstation voldoet aan de instructies in de handleiding.
• De stekker is correct aangesloten op het oplaadstation.
• De oplaadkabel is aangesloten op het stopcontact.
• Er bevinden zich geen obstakels rond het oplaadstation.
• Er bevinden zich geen objecten nabij de contactpunten van het oplaadstation.
• Het oplaadstation is geactiveerd (led-indicator is groen).
Als de robotstofzuiger het basisstation nog steeds niet kan vinden nadat deze punten zijn gecontroleerd, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Als dat niet het geval is, schakel de robot uit en dan weer aan met de "AAN/UIT"-schakelaar onder de robot terwijl deze zich binnen het bereik van jouw draadloze netwerk bevindt.
Als het lampje nog steeds uit is, kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot is mogelijk uitgeschakeld of heeft niet voldoende batterijlading.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van jouw Wi-Fi-netwerk.
• Je hebt het wachtwoord voor jouw Wi-Fi-netwerk gewijzigd. De robot is dus niet meer verbonden met jouw Wi-Fi-netwerk. Je moet je robot opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw verbinden.
• De interne software van de robot is niet juist geupdate. Volg de stapsgewijze instructies van de app.
2. Het Wi-Fi-lampje van de robot brandt, maar de app kan geen verbinding maken.
Uw smartphone heeft geen verbinding met internet (Wi-Fi- of 3G-/4G-netwerk).
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
• Druk 10 seconden op de knoppen 'Power' en 'Home'.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Je kan jouw product aansluiten op elk WEP-, WPA- en WPA2-type wifi op de 2,4 GHz-frequentieband.
Als je wifinetwerk niet zichtbaar is op het product, is het mogelijk dat 2,4 GHz wifi niet is ingeschakeld op je box.
Bij de meeste boxen kan je dit activeren. Raadpleeg de veelgestelde vragen van je operator om te zien hoe je dit kan doen.
Waarschuwing:
Jouw product kan geen verbinding maken met 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord dat speciale tekens bevat, werkt niet zo goed als open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Selecteer vervolgens je Wi-Fi-netwerk en voer je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de knop. Als je nog een koppeling met een andere telefoon wilt maken, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken om deze oranje te laten knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de schakelaar naast de stofbak te gebruiken.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de schakelaar onder de robot te gebruiken. - Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.
- Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.
- Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.
- Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".
- Access Point: toen je het toegangspunt activeerde,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele piep?
- Explorer Serie 60 producten: knippert het Wi-Fi-lampje snel + pieptoon?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het Wi-Fi-lichtje?
Zo niet, probeer het dan opnieuw. - Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als u die ziet.
- Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.
Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet de geolocatie toestaan.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.
- Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.
- Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
Druk 5 seconden op de Home-knop van het apparaat en controleer of het wifi-lampje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de robot.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen:
Druk tegelijkertijd op de Home- en startknop totdat deze knoppen knipperen om de activering te bevestigen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Permanent map" (om jouw schoonmaak per kamer te personaliseren)
• "No-go zones" (om te bepalen in welke zone de robot niet mag gaan)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Als de robot begint met het schoonmaken vanaf het dockingstation, keert het terug naar het dockingstation.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, laad deze volledig op en haal de batterij uit de robot (zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Sla deze in een koele, droge plek. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Het oplaadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en voor het oplaadstation voldoet aan de instructies in de handleiding.
• De stekker is correct aangesloten op het oplaadstation.
• De oplaadkabel is aangesloten op het stopcontact.
• Er bevinden zich geen obstakels rond het oplaadstation.
• Er bevinden zich geen objecten nabij de contactpunten van het oplaadstation.
• Het oplaadstation is geactiveerd (led-indicator is groen).
Als de robotstofzuiger het basisstation nog steeds niet kan vinden nadat deze punten zijn gecontroleerd, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Als dat niet het geval is, schakel de robot uit en dan weer aan met de "AAN/UIT"-schakelaar onder de robot terwijl deze zich binnen het bereik van jouw draadloze netwerk bevindt.
Als het lampje nog steeds uit is, kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot is mogelijk uitgeschakeld of heeft niet voldoende batterijlading.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van jouw Wi-Fi-netwerk.
• Je hebt het wachtwoord voor jouw Wi-Fi-netwerk gewijzigd. De robot is dus niet meer verbonden met jouw Wi-Fi-netwerk. Je moet je robot opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw verbinden.
• De interne software van de robot is niet juist geupdate. Volg de stapsgewijze instructies van de app.
2. Het Wi-Fi-lampje van de robot brandt, maar de app kan geen verbinding maken.
Uw smartphone heeft geen verbinding met internet (Wi-Fi- of 3G-/4G-netwerk).
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
• Druk 10 seconden op de knoppen 'Power' en 'Home'.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Betrokkenheid
*Van Rowenta
Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis
Neem contact met ons op
via het contactformulier
Sinds 1909
Onze geschiedenisRowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd
Onze servicebelofte