Rowenta is al een bekend merk sinds 1909.
Dit zijn de Belangrijkste mijlpalen uit onze geschiedenis.

van 1884 tot de jaren '60 De oorsprong van het merk

In 1884 startte Robert Weintraud, een industrieel uit Offenbach, het bedrijf Weintraud & Co GmbH, dat kantoorbenodigdheden, rookaccessoires, lampen en klokken produceerde.

Robert Weintraud Photography

Robert Weintraud

1909

In december 1909 vestigde hij het merk Rowenta, geïnspireerd op zijn naam.

Rowenta  groeit snel dankzijde verfijnde designs van Rowenta en de kwalitatief hoogwaardige producten.

de verfijnde designs van Rowenta
en de kwalitatief hoogwaardige producten.
Met huishoudelijke apparatuur

Met huishoudelijke apparatuurdie vervaardigd wordt met de nieuwste technologieën, lanceert het bedrijf met succes nieuwe producten.

  • Eerste
    strijkijzers

  • Eerste
    strijkijzers

  • Eerste
    strijkijzers

1949

De lancering van het eerste strijkijzer met thermostaat en keramische verwarmingselementen.

van de jaren 60 tot het millennium Focus op innovatie

  • KG-22 cafetiere

    CODENAAM: KG-22

    Meer info

    Rowenta lanceerde een product dat al snel een bestseller werd: de KG-22 koffiemachine. De KG-22, die beter bekend stond als de Filtermatic, was voorzien van een warmhoudplaatje om de koffie warm te houden. De KG-22 was ontzettend gebruiksvriendelijk en dankte haar succes aan de zeer snelle prestaties voor die tijd (1 liter koffie in slechts enkele minuten) en dankzij het gestroomlijnde design met oranje en wit, dat er stijlvol uitziet op elke tafel. Er werden 1,1 miljoen koffiemachines verkocht binnen slechts 8 jaar!

  • DE EERSTE STOFZUIGERS VAN ROWENTA

    Meer info

    In de jaren 70 maakte Rowenta naam vanwege haar aandacht voor details, kwaliteit en elegantie. Als merk bij uitstek voor huishoudelijke apparatuur, breidde het haar portfolio uit met de eerste stofzuigers: steelstofzuigers, vloerpolijsters en stoomreinigers. Rowenta bleef steeds bij de tijd op het gebied van technologische innovatie en prestaties, zodat het merk nu synoniem staat voor technologische innovatie en prestaties.

  • LICHTGEWICHT STOFZUIGERS

    Meer info

    Rowenta lanceerde de eerste alles-in-een stofzuiger-reiniger in 1976: de Bully. Deze zoog zowel water als stof (het stofzuigde het water op, maar waste niet). Elk detail was zorgvuldig onder de loep genomen om het zo praktisch mogelijk te maken: verticaal stofzuigen, een grote capaciteit, wielen die in 5 richtingen zwenken, een hoge zuigkracht en geïntegreerde geluidsverminderingstechnologie. Het was het begin van de stofzuigrevolutie! De eerste stofzuigers waren krachtiger dan ooit en werden al snel een vlaggenschipproduct voor Rowenta. Hierdoor richtte het bedrijf zich op een meer allesomvattend en lichter design.

  • UITBREIDING NAAR PERSOONLIJKE VERZORGING

    Meer info

    Buiten haar andere activiteiten, investeerde Rowenta in de groeiende markt voor persoonlijke verzorging. Haar eerste elektrische tandenborstel was vele jaren de bestseller in Duitsland. Design, technologie en prestaties werden de kernwoorden voor een product van Rowenta - precies zoals de oprichter het zich had voorgesteld.

  • ROWENTA VINDT STRIJKEN OPNIEUW UIT

    Meer info

    Begin jaren 90 lanceerde Rowenta de DE800 en DM800 professionele strijkijzers, die al snel hét iconische strijkijzer werden en een geweldig succes betekenden voor het merk. Op haar continue zoektocht lanceerde Rowenta in 1991 het Surfline strijkijzer. Hiermee bracht het merk een nieuwe innovatie op de markt: het "Warmte- en stoomsysteem" leverde voortdurend warmte en stoom, waardoor men niet hoefde te wachten tot het strijkijzer opnieuw was opgewarmd.

  • HAARSTYLING

    Meer info

    In de jaren 90 werden haarstylingapparaten populair. De wens om de mode te volgen begon op steeds jongere leeftijd en jongvolwassenen wilden hun haar net zo stylen als hun favoriete beroemdheden. Dankzij een klantgerichte aanpak op basis van onderzoeken en observaties van de grote wereldmerken (poker straight, glamoureuze krullen, natuurlijk föhnen) ontwikkelde de Groep een groot aantal semiprofessionele haarstylingapparaten.

  • DYMBO

    Meer info

    In 1994 vond Rowenta de Dymbo uit, de eerste compacte stofzuiger die over de schouder kon worden gedragen en dezelfde prestaties leverde als een groot apparaat. Onmogelijk om de hoekjes van de ruimte te stofzuigen? De driehoekige kop van het Delta-systeem bracht in 1997 de oplossing.

  • NIEUWE LASER ZOOL

    Meer info

    Rowenta ontwikkelde een nieuwe zool die extra sterk was dankzij een nieuw proces dat wordt gebruikt om het roestvrijstaal te harden. Een systeem van gaatjes om de stoom te concentreren en verspreiden maakte strijken effectiever.

  • DE INFINIUM STOFZUIGER ZONDER ZAK

    Meer info

    Rowenta ontwierp een stofzuiger zonder zak genaamd Infinium en dit was de ware belichaming van kracht, technologie en design. De ontwerper, Dick Powell, was erop gericht dat elk aspect direct zichtbaar was. Van vloeiende lijnen vanaf de kap tot aan de Delta Activ kop en een transparant, uitneembaar reservoir, de Infinium bevatte de Air Force System technologie die was geïnspireerd op de aeronautische industrie. Het onderscheidde zich van iedere andere categorie dankzij zijn kracht en futuristische ontwerp.

Rowenta ontwikkelen op internationale schaal

Rowenta heeft een blijvende indruk achtergelaten op de veeleisende consument die gevangen werd door de kwaliteit van de producten en innovaties.

van 2000 tot vandaag Rowenta versterkt haar waarden

  • Design

  • Rowenta blinkt uit door het design van zijn producten.

    het design
    van zijn producten.

    Het bedrijf werkt ook samen met bekende merken.

    ook samen
    met bekende merken.

    De producten treden Op de voorgrond op belangrijke locaties en bij grote evenementen.

    Op de voorgrond
    op belangrijke locaties en bij grote evenementen.
    • in
      2004
      Rowenta werd geëerd vanwege haar Brunch-serie, opgezet met ontwerper Jasper Morrison.
    • sinds
      2006
      Rowenta werkte samen met Elite Model Look om een exclusieve haarstylingserie op de markt te brengen.
    • in
      2008
      Rowenta raakte betrokken bij dit geweldige mode-evenement. De topstylisten gebruikten backstage de producten van Rowenta.
    • in
      2012
      de Steampod straightener werd uitgebracht in kapsalons na vijf jaar onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met L'Oréal.
  • Ecolabelling

  • Rowenta streeft ernaar de impact van haar producten op het milieu te minimaliseren, terwijl het tegelijkertijd haar prestatieniveau hoog houdt.

    impact
    van haar producten op het milieu te minimaliseren, terwijl het tegelijkertijd haar prestatieniveau hoog houdt.

    Een uitdaging die past bij haar ambities.

    ambities
    • in

      2012
      de Rowenta Eco Intelligence-serie werd gelanceerd met als doel het energieverbruik te verminderen en de prestaties te handhaven.
    • Rowenta werkte voor deze serie samen met het WNF om het milieu te beschermen gedurende de gehele levensduur van haar producten.
  • Gebruiksgemak

  • Rowenta investeert in onderzoek naar nieuwe productdesigns om een optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder concessies te doen aan de resultaten.

    naar nieuwe productdesigns
    om een optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder concessies te doen aan de resultaten.
    • Gedurende
      15 jaar
      Rowenta werkt aan verlaging van het geluidsniveau van haar producten binnen elk productgebied.
    • De Rowenta Silence AC Sensor haardroger was vijf keer zo stil voor extra comfort en werd met succes gelanceerd in
      2011
    • Met 62 dB(A), is de Silence Force Extreme "de stilste stofzuiger" op de markt.
    • Silence Steam. De naam van de nieuwe Rowenta stoomgenerator legt de lat hoog en het geluidsniveau wordt met 15 decibel verlaagd.
    • in
      2013
      Soft Extreme zorgt voor pijnloos epileren. Volum'24 Respectissim biedt de hele dag volume en verzorgt uw haar.

2014 technologie om het leven te verfraaien

 

Een nieuwe signature om het DNA van het merk te benadrukken: verfraai het leven met kwalitatief hoogwaardige technologie dat een perfect resultaat oplevert.