Robert Weintraud, erfgenaam van de vierde generatie van een ondernemende familie, was een van de gepassioneerde uitvinders van de tweede industriële revolutie. Uitvinders die geloofden
in de kracht van vooruitgang en de magie van technologische innovatie, net toen elektriciteit de weg vrijmaakte
voor een revolutie in huishoudelijk comfort.
VOOR DESIGN EN PRESTATIE
De ontwikkeling van elektriciteit werd zichtbaar in de uitvinding van nieuwe consumentenproducten die warmte en later stoom gebruikten. Rowenta, dat al scheerproducten maakte, zag het potentieel voor persoonlijke- en linnenverzorging. Het vakgebied: voorwerpen van verwarmbaar metaal,
een productgroep die al snel huishoudelijke apparatuur werd genoemd.
Rowenta lanceerde als benchmark in deze nieuwe markt het eerste strijkijzer in 1919,
twee modellen krultangen en twee reisstrijkijzers in 1921 gevolgd door andere,
steeds verfijndere modellen. De roerige jaren ‘20 waren aangebroken, een generatie op weg naar de toekomst.
Rowenta beleefde de economische groei van na de oorlog. Met het nieuwe rood-zwarte logo, een symbool van levendige energie, bedacht het merk enkele van de iconische producten van de opkomende consumentenmaatschappij.
In 1974 veranderde het logo. De 'A' in het woord Rowenta is het gestileerde ontwerp van een strijkijzer,
een referentie die boekdelen spreekt.
1957
de eerste automatische stoomstrijkijzer
1967
de eerste haardroger met kap
1976
de eerste water- en stofzuiger
Allround was de eerste stof- en waterzuiger van het merk en kon water en stof opzuigen. Met het verticale design, vijf zwenkwielen en een geïntegreerde geluiddemper stond het voor bruikbaarheid, een grote innovatie in schoonmaakproducten.
Voedselbereiding ontliep Rowenta's creatieve energie niet en een friteuse, broodrooster en, natuurlijk, de iconische filterkoffiemachine, de
KG-22, werden in 1972 uitgebracht. 1 liter
koffie in minuten en een strak design. In 8 jaar werden er meer dan een miljoen van verkocht.
Rowenta erfde een passie voor het ontwerpen van dagelijkse voorwerpen. De producten bevatten
altijd baanbrekende technologie met een onderscheidend uiterlijk: strakke lijnen
en minimalistische vormen.
Dit was succesvol dankzij de samenwerking met leidende namen
in design en is vaak bekroond.
Sinds de jaren ‘90 is Rowenta blijven innoveren met aandacht voor de milieu-impact van zijn producten en het welzijn van de gebruikers.
Deze creatieve energie heeft geleid tot iconische producten die hoogwaardige technologie, perfecte resultaten en maximaal gebruiksgemak combineren.
DYMBO
DELTA SYSTEEM
LISSIMA
Van hoogwaardige, gebruiksvriendelijke stofzuigers naar nog meer nieuwe oplossingen: we willen het gebruik van grondstoffen constant optimaliseren om Rowenta's prestaties duurzamer te maken. Prestaties die altijd de beste resultaten geven en je leven elke dag eenvoudiger maken.