Menu

Rowenta is al een bekend merk sinds 1909.
Dit zijn de belangrijkste mijlpalen uit de geschiedenis van Rowenta.

van 1884 tot de jaren ‘60 De oorsprong van het merk

In 1884 startte Robert Weintraud, een industrieel uit Offenbach, het bedrijf Weintraud & Co GmbH, die kantoorbenodigdheden, rookaccessoires, lampen en klokken produceert.

Robert Weintraud Photography

Robert Weintraud

1909

In december 1909 vestigde hij het merk Rowenta, geïnspireerd op zijn naam.

Rowenta groeit snel dankzij de verfijnde designs en kwalitatief hoogwaardige producten.

verfijnde designs
en kwalitatief hoogwaardige producten.
Met huishoudelijke apparatuur

Met huishoudelijke apparatuur die vervaardigd wordt met de nieuwste technologieën, lanceert het met succes nieuwe producten.

  • Eerst
    Strijkijzers

  • Eerst
    Strijkijzers

  • Eerst
    Strijkijzers

1949

De lancering van het eerste strijkijzer met thermostaat en keramische verwarmingselementen.
Nieuw logo.

van de jaren 60 tot het millennium Focus op innovatie

  • KG-22 cafetiere

    CODENAAM: KG-22

    Meer info

    Rowenta lanceert een product dat al snel een bestseller wordt: de KG-22 koffiemachine. De KG-22, die beter bekend stond als de Filtermatic, was voorzien van een warmhoudplaatje om de koffie warm te houden. De KG-22 was ontzettend gebruiksvriendelijk en dankte haar succes aan de zeer snelle prestaties voor die tijd (1 liter koffie in slechts enkele minuten) en dankzij het gestroomlijnde design met oranje en wit, dat er stijlvol uitziet op elke tafel. Er werden 1,1 miljoen koffiemachines verkocht binnen slechts 8 jaar!

  • DE EERSTE STOFZUIGERS VAN ROWENTA

    Meer info

    In de jaren 70 maakte Rowenta naam vanwege haar aandacht voor details, kwaliteit en elegantie. Als merk bij uitstek voor huishoudelijke apparatuur, breidt het haar portfolio uit met de eerste stofzuigers: steelstofzuigers, vloerpolijsters en stoomreinigers. Rowenta blijft steeds bij de tijd op het gebied van technologische innovatie en prestaties.

  • LICHTGEWICHT STOFZUIGERS

    Meer info

    Rowenta lanceert de eerste alles-in-een stofzuiger-reiniger in 1976: de Bully. Deze zuigt zowel water als stof (het stofzuigt het water op, maar wast niet). Elk detail wordt zorgvuldig onder de loep genomen om het zo praktisch mogelijk te maken: verticaal stofzuigen, een grote capaciteit, wielen die in 5 richtingen zwenken, een hoge zuigkracht en geïntegreerde geluidsverminderingstechnologie. Het is het begin van de stofzuigrevolutie! De eerste stofzuigers zijn krachtiger dan ooit en worden al snel een flagship product voor Rowenta. Hierdoor richt het bedrijf zich op een meer allesomvattend en lichter design.

  • UITBREIDING NAAR PERSOONLIJKE VERZORGING

    Meer info

    Buiten haar andere activiteiten, investeert Rowenta in de groeiende markt voor persoonlijke verzorging. Haar eerste elektrische tandenborstel is al vele jaren de bestseller in Duitsland. Design, technologie en prestaties zijn de kernwoorden voor een product van Rowenta - precies zoals de oprichter het zich had voorgesteld.

  • ROWENTA VINDT STRIJKEN OPNIEUW UIT

    Meer info

    Begin jaren 90 lanceert Rowenta de DE800 en DM800 professionele strijkijzers, die al snel hét iconische strijkijzer wordt en een geweldig succes betekent voor het merk. Op haar continue zoektocht lanceert Rowenta in 1991 het Surfline strijkijzer. Hiermee brengt het merk een nieuwe innovatie op de markt: het "Warmte- en stoomsysteem" levert voortdurend warmte en stoom, waardoor je niet hoeft te wachten tot het strijkijzer opnieuw is opgewarmd.

  • HAARSTYLING

    Meer info

    In de jaren 90 worden haarstylingapparaten populair. De wens om de mode te volgen begint op een steeds jongere leeftijd en jongvolwassenen willen hun haar net zo stylen als hun favoriete beroemdheden. Dankzij een klantgerichte aanpak op basis van onderzoeken en observeringen van de grote wereldmerken (pokwer straight, glamoureuze krullen, natuurlijk föhnen) ontwikkelt de Group een groot aantal semi-professionele haarstylingapparaten.

  • DYMBO

    Meer info

    In 1994 vindt Rowenta de Dymbo uit, de eerste compacte stofzuiger die over de schouder kan worden gedragen en dezelfde prestaties levert als een groot apparaat. Onmogelijk om de hoekjes van de ruimte te stofzuigen? De driehoekige kop van het Delta-systeem brengt in 1997 de oplossing.

  • NIEUWE LASER ZOOL

    Meer info

    Rowenta ontwikkelt een nieuwe zool die extra sterk is dankzij een nieuw proces dat wordt gebruikt om het roestvrijstaal te harden. Een systeem van gaatjes om de stoom te concentreren en verspreiden maakt het ontkreuken effectiever.

  • DE INFINIUM STOFZUIGER ZONDER ZAK

    Meer info

    Rowenta ontwerpt een stofzuiger zonder zak genaamd Infinium en dit is de ware belichaming van kracht, technologie en design. De ontwerper, Dick Powell, was erop gericht dat elk aspect direct zichtbaar was. Van vloeiende lijnen vanaf de kap tot aan de Delta Activ kop en transparant, uitneembaar reservoir, de Infinium bevat het Air Force System technologie dat is geïnspireerd op de aeronautische industrie. Het onderscheidt zichzelf van andere categorie dankzij haar kracht en futuristische ontwerp.

ontwikkeling Rowenta op internationale schaal

Rowenta heeft een blijvende indruk achtergelaten op de veeleisende consument die gevangen werd door de kwaliteit van de producten en innovaties.

van 2000 tot vandaag Rowenta versterkt haar waarden

  • Design

  • Rowenta onderscheidt zichzelf in het design of its products.

    design
    van haar producten.

    Het vestigt partnerschappen met bekende merken.

    partnerschappen
    met bekende merken.

    Haar producten staan vooraan op grote locaties en evenementen.

    vooraan
    op grote locaties en evenementen.
    • in
      2004
      Rowenta wordt onderscheiden voor haar Brunch-assortiment, gecreëerd in samenwerking met designer Jasper Morrison.
    • sinds
      2006
      Rowenta heeft samengewerkt met Elite Model Look om een exclusieve haarstylingserie op de markt te brengen.
    • in
      2008
      Rowenta raakte betrokken bij dit geweldige mode-evenement. De topstylisten gebruiken backstage de producten van Rowenta.
    • in
      2012
      de Steampod straightener werd uitgebracht in kapsalons na vijf jaar onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met L'Oréal.
  • Ecolabelling

  • Rowenta Is toegewijd tot het minimaliseren van de impact van haar producten op het milieu, terwijl het tegelijkertijd haar prestatieniveau hoog houdt

    impact
    van haar producten op het milieu,
    terwijl het tegelijkertijd haar prestatieniveau hoog houdt

    Een uitdaging die bij haar Ambities past

    Ambities past
    • in

      2012
      de Rowenta Eco Intelligence-serie werd gelanceerd met als doel het energieverbruik te verminderen en de prestaties te behouden.
    • Rowenta werkt voor deze serie samen met het WNF om het milieu te beschermen gedurende de gehele levensduur van haar producten.
  • Gebruiksgemak

  • Rowenta Investeert in onderzoek naar nieuw productdesignom een optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder concessies te doen op resultaat.

    nieuw productdesign
    om een optimaal gebruiksgemak te garanderen zonder concessies te doen op resultaat.
    • voor
      15 jaar
      Rowenta werkt aan verlaging van het geluidsniveau van haar producten binnen elk productgebied.
    • De Rowenta Silence AC Sensor haardroger is vijf keer zo stil voor extra comfort en werd met succes gelanceerd in
      2011
    • Met 62 dB(A), is de Silence Force Extreme "de stilste stofzuiger" op de markt.
    • Silence Steam. De naam van de nieuwe Rowenta stoomgenerator legt de lat hoog en het geluidsniveau wordt met 15 decibel verlaagd.
    • in
      2013
      Soft Extreme zorgt voor pijnloos epileren. Volum'24 Respectissim biedt de hele dag volume en verzorgt je haar.

2014 Technologie om het leven te verfraaien

 

Een nieuwe signatuur om het DNA van het merk te markeren: het leven verfraaien met hoogwaardige technologie die perfecte resultaten biedt.

Vergelijken