Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over je aankoop? Bespaar tijd door het vinden van een antwoord in een paar klikken.
Tips en advies
Hoe krijg ik meer informatie over een product?
Ontdek alle informatie over je kookapparatuur of andere apparaten in het gedeelte 'veelgestelde vragen'. Selecteer je product om te zoeken naar alle verwante vragen en antwoorden, documenten, accessoires, onderdelen en pakketten. Voor accessoires en reserveonderdelen is een lijst met verwante apparaten onder de beschrijving beschikbaar.
Als je de gewenste informatie niet kunt vinden, je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpaginar: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact. De klantenservice staat voor je klaar en is altijd bereid je te helpen bij de juiste keuze!
Hoe controleer ik of een onderdeel of accessoire compatibel is met mijn product?
Kan ik mijn bestelling wijzigen, een item annuleren of mijn bestelling annuleren?
Je kunt de inhoud van je winkelmandje wijzigen totdat de bestelling is bevestigd door een betaling.
Na betaling en bevestiging van de bestelling wordt je bestelling onmiddellijk verwerkt en kunnen wij deze helaas niet meer wijzigen.
Nadat je bestelling is verzonden, kan je de aanschaf van één of meer items zonder opgave van redenen binnen 30 dagen na levering annuleren. Als die datum op een zaterdag, zondag of feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag. Als je meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kan je binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.
De aanvraag moet als volgt worden gedaan via het online contactformulier: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact
Hoe recycle ik mijn oude product?
Gevaarlijke stoffen in elektrische en elektronische apparatuur kunnen schadelijk zijn voor milieu en mens. Doe ze daarom niet bij het gewone huishoudelijk afval. We raden aan ieder oud product weg te brengen naar een speciaal hiervoor bedoeld inzamelpunt: de lokale afvalverwerkingscentra (milieustraat), bij de dichtstbijzijnde kringloopwinkel of bij de verkooppartner waar je het nieuwe product hebt gekocht.
Wanneer je een nieuw product in onze webshop aanschaft, kan je het oude product voor recycling gratis aan ons retourneren.
Neem binnen 4 dagen na aanschaf contact met ons op via het online contactformulier: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Nadat we je aanvraag per e-mail hebben ontvangen, vaardigen we een vooraf betaald retourlabel uit. Dit sturen we je per e-mail toe, zodat je jouw apparaat gratis kunt retourneren.
Let op: het oude product dat je wilt retourneren, dien je voor verzending veilig te verpakken.
Hoe lang wordt mijn bestelgeschiedenis bewaard?
Je online aankoop wordt in ons computersysteem opgeslagen als bewijs van de transactie. Alle bestelformulieren en facturen worden betrouwbaar en veilig opgeslagen, zodat alle transacties accuraat worden bijgehouden conform artikel 1348 van het Franse burgerlijk wetboek. Je kunt al je eerdere bestellingen online terugvinden.
Als je een probleem ondervindt, je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Bestelproces
Hoe bestel ik een onderdeel of accessoire?
Om het juiste onderdeel of accessoire voor je product te vinden gaat je naar onze accessoireshop. Daar kan je jouw apparaat selecteren. Je doet dat met de zoekbalk of door naar de relevante categorie te zoeken en je apparaat te selecteren. Voeg vervolgens de gewenste hoeveelheid onderdelen of accessoires toe aan je winkelmandje en ga door naar de volgende stap van het bestelproces.
Hoe bestel ik kookapparatuur of een apparaat?
Je kunt je product opzoeken in de zoekbalk of door de verschillende categorieën in het menu bladeren. Je kunt je zoekopdracht altijd verfijnen met de beschikbare filters.
Zodra je jouw apparaat in de lijst hebt gekozen, kan je het aan je winkelmandje toevoegen door erop te klikken om het gedetailleerde productblad weer te geven of door direct op het winkelmandje in de lijst te klikken.
Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?
Mijn bestelling is geannuleerd. Wat moet ik doen?
Hoe kan ik de voortgang van mijn bestelling volgen?
Je kan je bestelling volgen in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen. Onder het nummer van de betreffende bestelling vind je de koppeling voor traceren en de bijbehorende factuur. Naast mails ter bevestiging van de bestelling en de verzending, geldt het volgende:
- Als de bestelde items worden verzonden door Rowenta Shop, ontvang je op de dag van bezorging ook een e-mail.
- Als de bestelde items worden verzonden door Rowenta Accessoires, is het laatste bericht dat de bevestiging van de verzending. Je kunt klikken op de tracerenlink om de precieze leverdatum te zien.
Is mijn product op voorraad?
Je kunt op onze website zoeken naar het apparaat waarin je geïnteresseerd bent. Zoek daarvoor de relevante categorie op en selecteer het gewenste apparaat.
Als het beschikbaar is, kan je het aan je winkelmandje toevoegen door te klikken op het ‘winkelmandje’ naast de prijs. Als het product niet beschikbaar is, kan je opgeven dat je per e-mail wilt worden gewaarschuwd wanneer het weer op voorraad is. Klik op het ‘klok’-pictogram en geef je e-mailadres op.
Is mijn onderdeel/accessoire op voorraad?
Ik kan niet meer dan 5 exemplaren van hetzelfde item bestellen.
Je kunt per bestelling maximaal 5 stuks van hetzelfde item bestellen, hoewel voor sommige producten een andere limiet kan gelden. Als je beroepshalve geïnteresseerd bent in de distributie van onze producten, Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact om te weten wat de volgende stappen zijn.
Moet ik een account maken om een bestelling te plaatsen?
Je kan in de winkelwagen ervoor kiezen om als gast af te rekenen.
Het aanmaken van een account brengt de volgende voordelen:
- De voortgang van je bestellingen en retourzendingen weergeven
- Je producten registreren
- Je rekeninggegevens raadplegen
- Je persoonlijke gegevens opslaan om later sneller te kunne bestellen
- Je abonneren op onze nieuwsbrief
- Optioneel een reparateur kiezen en registreren
Ik heb geen e-mailadres. Hoe plaats ik een bestelling?
Waarom is mijn bestelstatus ‘In behandeling’ terwijl ik er al voor heb betaald?
Hoe kan ik herkennen of een bericht echt van Rowenta afkomstig is?
Hoe kan ik herkennen of een bericht echt van Rowenta afkomstig is?
Officiële communicatie van Rowenta zal altijd afkomstig zijn van onze officiële e-mailadressen die eindigen op @rowenta.com. We zullen nooit gebruik maken van openbare e-maildiensten zoals Gmail of Hotmail voor formele communicatie. Ook zal onze correspondentie een consistent en professioneel formaat hebben. Bij twijfel kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Ik heb een bericht ontvangen over mijn bestelling dat niet lijkt te kloppen. Wat moet ik doen?
Ik heb een bericht ontvangen over mijn bestelling dat niet lijkt te kloppen. Wat moet ik doen?
Als je een bericht ontvangt dat verdacht lijkt of waarin om persoonlijke informatie wordt gevraagd, neem dan direct contact met ons op via https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact. Deel geen persoonlijke informatie voordat je bevestiging hebt van onze klantenservice dat het bericht legitiem is. Wij zullen nooit onverwacht om wachtwoorden of betalingsgegevens vragen via e-mail of telefoon.
Bestellen als gast
Hoe kan ik een bestelling plaatsen als gast, zonder een account te maken?
Volg de onderstaande stappen:
1. Ga naar het productblad van het geselecteerde item en kies de gewenste hoeveelheid
2. Klik op het productblad op de knop ‘Toevoegen aan mandje’
3. Ga verder met winkelen of bevestig uw bestelling (u wordt doorgestuurd naar uw mandje)
4. Selecteer in het winkelmandje de optie ‘Doorgaan als gast’ onder de knop ‘Afrekenen’.
5. Selecteer een bezorgoptie, geef een e-mailadres op om uw bestelling te volgen en vul uw contactgegevens in.
6. Selecteer een betalingsmethode, ga akkoord met de voorwaarden en klik op ‘Bestelling betalen’.
7. Rond de betaling af.
8. U ontvangt een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres.
Als ik al klant ben, kan ik dan een bestelling als gast plaatsen?
Als u al klant bent, kunt u een bestelling als gast plaatsen. Volg daarvoor de stappen in het gedeelte ‘Hoe plaats ik een bestelling als gast?’.
Als gast kunt u echter niet rekenen op de volgende voordelen:
- Toegang tot uw account om bestellingen weer te geven en uw pakketten en retourzendingen te volgen om de voortgang ervan te zien
- Uw producten registreren binnen uw account om gemakkelijk te zoeken naar uw accessoires of aankoopdata
- Toegang tot uw rekeninggegevens
- Toekomstige aankopen vereenvoudigen door uw persoonlijke gegevens op te slaan
- U abonneren op onze nieuwsbrief, wat u los moet doen van uw bestelling
- De mogelijkheid om een reparateur te kiezen en registreren
Kan ik mijn bestelling volgen als ik afreken als gast zonder een account te maken?
Ja, uiteraard! Zodra u uw bestelling hebt geplaatst als gast, ontvangt u een bevestigingsmail voor uw bestelling op het e-mailadres dat u bij het afrekenen hebt opgegeven. Daarna ontvangt u een bevestigingsmail voor verzending, met daarin koppelingen om uw pakket te volgen.
Als u deze e-mails niet ontvangt, kunt u contact opnemen met de klantenservice via het online contactformulier: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Kan ik een promotiecode of voucher gebruiken als gast zonder een account te maken?
Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren als gast, zonder een account te maken?
Als u bestelt als gast zonder een account te maken, heeft dat geen invloed op het annulerings- of wijzigingsproces van een bestelling.
U kunt de inhoud van uw winkelwagentje te allen tijde wijzigen totdat uw bestelling door een betaling is gevalideerd. Nadat u hebt betaald en de bestelling is gevalideerd, wordt de bestelling onmiddellijk in behandeling genomen en kunnen wij deze helaas niet meer wijzigen. Na verzending van uw bestelling en binnen 30 dagen na ontvangst, kunt u de aanschaf van een of meer items annuleren zonder opgaaf van redenen. Als die periode afloopt op een zaterdag, zondag of officiële feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag. Als u meerdere items aanschaft die afzonderlijk of gegroepeerd worden bezorgd, verloopt het recht op intrekking dertig (30) dagen na levering van het laatste item van de bestelling.
. U kunt deze aanvraag niet online doen. U moet hiervoor het volgende doen:
• Of via het online contactformulier: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact
Zijn er items die ik niet kan bestellen als gast zonder een account te maken?
Zijn er extra kosten als ik als gast bestel zonder een account te maken?
Betaling
Hoe betaal ik mijn bestelling op de website?
Je betaalt je aankopen online tijdens het bestelproces.
Voor je gemak bieden we de volgende betalingsmethoden:
- Met iDEAL:
Betaal eenvoudig en veilig met je bankpas.
- Met een creditcard:
Je kunt betalen met de volgende creditcards: MasterCard, Visa
- Met PayPal (alleen voor items verzonden door 'Rowenta Shop'):
Je kunt betalen met PayPal
- Betaling via Google Pay: Betaling kan worden gedaan via uw Google Pay account (alleen voor items verzonden door 'Rowenta Shop')
- Betaal in 3 termijnen met Klarna, zonder extra kosten (alleen voor items verzonden door 'Rowenta Shop')
- Andere betalingsmethoden:
Met een promotiecode
Alle maatregelen zijn getroffen om de vertrouwelijkheid en veiligheid te waarborgen van gegevens die je via internet verzendt. We slaan geen gegevens of sporen op.
Hoe veilig zijn betalingen met een creditcard?
Op onze website wordt één van de meest geavanceerde beveiligingsmodules gebruikt om persoonsgegevens en gegevens over betalingsmethoden te beschermen: SSL (Secure Socket Layer). Dit is de meest gebruikte standaard om elektronische transacties te beveiligen.
Op alle websites waarvan de URL begint met https:// (waarvan de ‘s’ staat voor ‘secure’ (beveiligd)) worden vertrouwelijke gegevens versleuteld verzonden tussen je computer en onze server of die van de Société Générale en kunnen deze niet worden ingezien door derden.
Je kunt betalen per creditcard (Visa, Eurocard, MasterCard, American Express). Je bankgegevens worden beveiligd door onze partner Société Générale.
De groep SIS is niet betrokken bij het betaalproces en slaat geen persoonsgegevens op. De groep kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor problemen tijdens het betaalproces.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg wanneer ik een kortingscode opgeef?
Geef de kortingscode opnieuw in en controleer of er geen fouten in zitten. Als de kortingscode niet werkt, controleer dan of deze niet verlopen is. Als dat niet heet geval is, neem je via het online contactformulier contact op met de klantenservice: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact
Mijn betaling is mislukt.
Als de betaling is geblokkeerd, kan dat komen door een technisch probleem bij ons of door een probleem bij je bank. Raadpleeg de instructies in de foutmelding op je scherm.
Als het probleem te maken heeft met je betalingsmethode, controleert je of je de juiste kaartgegevens hebt opgegeven, of online betalingen met je kaart zijn toegestaan, of de uitgever van je kaart de betaling mogelijk heeft geweigerd en of je voldoende saldo hebt.
Als het om een technisch probleem gaat, probeer het dan later opnieuw. Als het probleem aanhoudt, neem je via het online contactformulier contact op met de klantenservice: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Waar kan ik mijn factuur bekijken en downloaden?
Je ontvangt je factuur per e-mail. Als je deze opnieuw wilt inzien:
- je bestelling is verzonden door Rowenta Shop: neem per e-mail contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je een kopie toesturen op het e-mailadres dat je bij plaatsing van je bestelling hebt opgegeven, of de kopie naar een ander e-mailadres sturen als er een fout in het adres zat.
- je bestelling is verzonden door Rowenta accessoires: je facturen en andere documenten in verband met je bestellingen zijn beschikbaar in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen onder het bestelnummer.
Kan ik in termijnen betalen?
Op Rowenta.nl bieden wij de mogelijkheid om jouw aankopen te betalen met Klarna. Dit is in 3 termijnen en zonder rente.
Wordt een betaling meer dan één keer in rekening gebracht als ik de betaalpagina per ongeluk vernieuw?
Ik ben benaderd door iemand die claimt van Rowenta te zijn en vraagt om betalingsinformatie. Is dit legitiem?
Ik ben benaderd door iemand die claimt van Rowenta te zijn en vraagt om betalingsinformatie. Is dit legitiem?
Nee, het is ons beleid om nooit telefonisch of via e-mail om volledige betalingsgegevens te vragen. Als je een dergelijk verzoek ontvangt, is het waarschijnlijk frauduleus. Gelieve ons onmiddellijk te informeren via https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact en geef geen gevoelige informatie door.
Betaal in 3 termijnen met Klarna
Voorwaarden
Op Rowenta.nl bieden wij je de mogelijkheid om jouw aankopen te betalen met Klarna. Dit is in 3 termijnen en zonder rente. De betaling kan worden opgesplitst in 3 termijnen, bij een aankoop tussen € 300 en € 2000.
Betalingskosten in termijnen
Betalingskosten in termijnen
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het betalen in termijnen met Klarna.
Waarom verschijnt mijn termijnbestelling niet in mijn account?
Waarom verschijnt mijn termijnbestelling niet in mijn account?
De bevestiging van termijnbetalingen van onze partners kan tot 24 kantooruren duren. Indien jouw bestelling na dit tijdstip nog steeds niet verschijnt, neem dan contact op met de klantenservice door het contactformulier in te vullen.
Als ik besluit om in meerdere termijnen te betalen, heb ik dan dezelfde garanties en hetzelfde herroepingsrecht?
Als ik besluit om in meerdere termijnen te betalen, heb ik dan dezelfde garanties en hetzelfde herroepingsrecht?
Voor aankopen die in meerdere termijnen worden betaald, gelden inderdaad dezelfde retour- en garantievoorwaarden als voor betalingen die in één keer worden gedaan. Voor meer informatie verwijzen we je naar onze algemene verkoopvoorwaarden.
Hoe verloopt de terugbetaling bij een gehele of gedeeltelijke retourzending van een bestelling die in meerdere termijnen is betaald?
Hoe verloopt de terugbetaling bij een gehele of gedeeltelijke retourzending van een bestelling die in meerdere termijnen is betaald?
Zodra jouw retourzending is bevestigd, sturen wij deze informatie naar onze partner Klarna. Klarna zal deze terugbetaling verzorgen en de betalingstermijnen wijzigen, rekeninghoudend met de maandelijkse betalingen die je wellicht al hebt gedaan. Ga naar deze pagina voor meer informatie.
Ik heb in meerdere termijnen betaald, maar op mijn factuur staat het totaalbedrag van de bestelling vermeld, is dit normaal?
Ik heb in meerdere termijnen betaald, maar op mijn factuur staat het totaalbedrag van de bestelling vermeld, is dit normaal?
Ja. Wanneer je via Klarna betaalt, staat op de factuur die wordt uitgegeven het totale bedrag van de bestelling. De betaling zal echter gewoon in termijnen plaatsvinden, dit is volgens de deadlines die Klarna je heeft meegedeeld op het moment van autorisatie van de betaling. Voor meer details, zie deze pagina.
Ik heb gekozen voor betalen in termijnen en ik heb een vraag over de maandelijkse betalingen.
Ik heb gekozen voor betalen in termijnen en ik heb een vraag over de maandelijkse betalingen.
Voor alle details over betalen in termijnen kun je deze pagina raadplegen. Neem contact op met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen of door te bellen naar 085 0520541* (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur).
Betaal over 30 dagen met Klarna
Voorwaarden
Voorwaarden
Op Rowenta.nl bieden wij je de mogelijkheid om jouw aankopen te betalen met Klarna. Dit kan over 30 dagen en zonder rente.
Betalingskosten met Betaal over 30 dagen met Klarna
Betalingskosten met Betaal over 30 dagen met Klarna
Er zijn geen extra kosten verbonden aan de optie “Betalen over 30 dagen” met Klarna.
Waarom verschijnt mijn bestelling niet in mijn account?
Waarom verschijnt mijn bestelling niet in mijn account?
De bevestiging van onze partners kan tot 24 kantooruren duren. Indien jouw bestelling na dit tijdstip nog steeds niet verschijnt, neem dan contact op met de klantenservice door het contactformulier in te vullen.
Als ik besluit om te kiezen voor Betaal over 30 dagen met Klarna, heb ik dan dezelfde garanties en hetzelfde herroepingsrecht?
Als ik besluit om te kiezen voor Betaal over 30 dagen met Klarna, heb ik dan dezelfde garanties en hetzelfde herroepingsrecht?
Voor aankopen die over 30 dagen worden betaald, gelden inderdaad dezelfde retour- en garantievoorwaarden als voor betalingen die direct worden gedaan. Voor meer informatie verwijzen we je naar de algemene verkoopvoorwaarden van Klarna.
Hoe verloopt de terugbetaling bij een gehele of gedeeltelijke retourzending van een bestelling die met Betaal over 30 dagen met Klarna wordt gedaan?
Hoe verloopt de terugbetaling bij een gehele of gedeeltelijke retourzending van een bestelling die met Betaal over 30 dagen met Klarna wordt gedaan?
Zodra jouw retourzending is bevestigd, sturen wij deze informatie naar onze partner Klarna. Klarna zal deze terugbetaling verzorgen. Bij een volledige of gedeeltelijke retourzending van een bestelling die na 30 dagen moet worden betaald, wordt de terugbetaling automatisch uitgevoerd op volledig betaalde bestellingen. Voor meer informatie kan je terecht op deze pagina van Klarna.
Ik heb gekozen voor Betaal over 30 dagen met Klarna en ik heb een vraag over de betaling.
Ik heb gekozen voor Betaal over 30 dagen met Klarna en ik heb een vraag over de betaling.
Voor alle details over “Betaal over 30 dagen” met Klarna kun je deze pagina van Klarna raadplegen. Staat jouw vraag hier toch niet tussen neem dan contact op met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen of door te bellen naar onze klantenservice.
Levering en volgen van pakketen
Hoe werkt de levering?
Bestellingen worden geleverd in Nederland. We leveren niet in het buitenland.
Levering is mogelijk op je woonadres, op elk ander adres dat je in de bestelling hebt opgegeven, of bij het door jou geselecteerde leveringspunt.
Leveringen worden uitgevoerd binnen 2 tot 4 dagen. Deze periode gaat in vanaf de voorbereiding van je pakket (die plaatsvindt binnen twee dagen na besteldatum van beschikbare items) en vanaf de verzenddatum.
Wanneer je bestelling is verzonden, ontvangt je een e-mail met een geschatte levertijd en een link om je pakket te volgen naar het bezorgadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven.
Als je op het moment van levering niet thuis bent, laat de vervoerder een berichtje achter met een plaats en tijdstip om het pakket af te halen.
Je moet bovendien de klantenservice bellen op 085 0520541 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 09.00 tot 19.00 uur). Als je een pakket bij een leveringspunt laat bezorgen, word je geïnformeerd wanneer je het kunt komen afhalen en hoe lang het wordt bewaard.
Controleer altijd de staat van het pakket en de inhoud ervan. Als het pakket beschadigd is, weiger het dan en schrijf op de bon ‘geweigerd want in slechte staat’, de leverdatum en je handtekening.
Als je het probleem na levering meldt, maar binnen maximaal 3 dagen na de leverdatum, moet je contact opnemen met de klantenservice en word je uitgelegd wat je moet doen.
Kan ik het bezorgadres wijzigen nadat mijn bestelling in behandeling is genomen?
Zodra je bestelling in behandeling is genomen, kan je het bezorgadres niet meer wijzigen.
Als je item in behandeling of niet op voorraad (vertraagd) is, kan je het bezorgadres niet wijzigen, maar de bestelling wel annuleren:
Ofwel via het online contactformulier.
Mijn levering is onvolledig?
Als er een item ontbreekt in de bestelling, noteer je dat samen met de leverdatum en je handtekening op de bon. Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact, die je verder kan helpen met je aanvraag.
Als je het probleem na levering meldt, maar binnen maximaal drie (3) dagen na de leverdatum, moet je contact opnemen met de klantenservice en word je uitgelegd wat je moet doen.
Wat moet ik doen als mijn pakket in slechte staat aankomt?
Als je pakket in slechte staat arriveert, raden we je aan het te weigeren en op de bon ‘geweigerd want in slechte staat’, de leverdatum en je handtekening te schrijven. Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact. Zodra je hebt getekend voor ontvangst van het pakket, worden claims voor beschadiging van de verpakking en resulterende beschadiging van het product niet langer geaccepteerd.
Als je pakket niet beschadigd is, maar het apparaat wel, je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact, die je claim in behandeling neemt.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Je kunt de levering van je bestelling volgen door in de bevestigingsmail voor verzending of in je klantaccount te klikken op de link voor traceren.
Alle gegevens van een bestelling vind je in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen onder het relevante bestelnummer.
Je kunt klikken op de link voor traceren om de verzendstatus van je bestelling weer te geven.
Welke verzendmethodes zijn beschikbaar?
Er worden tijdens het bestelproces twee verzendmethodes aangeboden:
- Standaardlevering op uw woonadres:
Leveringen op je woonadres zijn mogelijk op elke locatie, op voorwaarde dat het bezorgpersoneel vrij toegang heeft om de bestelde items af te leveren.
- Levering bij een afhaalpunt:
Je kunt een afhaalpunt kiezen die door onze serviceprovider worden vermeld
Hoeveel kost een levering?
De leveringskosten hangen af van de gekozen leveringsoptie. De kosten worden getoond vóór bevestiging van de bestelling.
De verzending is gratis wanneer:
- u in totaal voor meer dan € 50 (exclusief verzendkosten) producten bestelt die verkocht worden door Rowenta Shop
- u in totaal voor meer dan € 30 (exclusief verzendkosten) producten bestelt die verkocht worden door Rowenta Accessoires
Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Levering is mogelijk op je woonadres, op elk adres dat je in de bestelling hebt opgegeven, of bij een afhaalpunt (leveringsmethode alleen beschikbaar voor items verzonden door ‘Rowenta Accessoires’) dat je hebt geselecteerd. Bestellingen die je plaats op onze Nederlandse websites, kunnen niet in het buitenland worden geleverd.
Wat gebeurt er als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Wat moet ik doen als mijn pakket kwijt is geraakt?
Retourzendigen
Hoe stuur ik een bestelling terug?
Aankoop via ROWENTA Shop
Je hebt het recht de aankoop van een item via de webshop, binnen 30 dagen in te trekken, zonder opgaaf van redenen.
Gratis terugsturen: bij levering van jouw bestelling zit een retourlabel inbegrepen. Dit label kan je gebruiken. Mocht je geen label meer hebben of het label niet hebben ontvangen, dan kan je via het online contactformulier: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact een label aanvragen bij onze Consumentenservice.
Retourtermijn: binnen dertig (30) dagen vanaf de leverdatum. Als die periode afloopt op een zaterdag, zondag of officiële feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag.
Als je meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kan je binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.
Het product: moet in de oorspronkelijke verpakking met inbegrip van accessoires, handleidingen, kabels enz. op onze kosten worden geretourneerd via het label.
Terugbetaling: gebeurt binnen 30 dagen na retour.
Aankoop via ROWENTA Accessoires
In sommige gevallen verschaft het bedrijf een ander retouradres voor de aanschaf van bepaalde items (zoals reserveonderdelen en accessoires).
De aanvraag dient de volgende informatie te bevatten:
• Je contactgegevens: Mevr./Dhr. naam, adres, telefoonnummer
• Datum van intrekkingsaanvraag: DD/MM/JJJJ
• Aanvraag geadresseerd per post aan: GROUPE SEB NEDERLAND BV, T.a.v. Afdeling Onderdelen. De Schutterij 27, 3905 PK Veenendaal
• Hierbij informeer ik u over mijn intrekking van: ………
• De items (vermeld de naam op de factuur): ………
• Besteld op: ………
• onder bestelnummer: ………
• Geleverd op: ………
• Factuur
Zodra we het geretourneerde item hebben ontvangen, krijg je alle betalingen met inbegrip van de leveringskosten binnen 6 weken teruggestort. Items die onvolledig, beschadigd of gebruikt worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd en op jouw kosten naar je geretourneerd.
We storten het geld terug met dezelfde betalingsmethode als gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij je ons expliciet toestemming geeft een andere betalingsmethode te gebruiken zonder dat de terugstorting extra kosten voor je met zich meebrengt.
Ik heb mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen.
Het product dat ik heb ontvangen, komt niet overeen met wat ik had besteld
Als goederen niet juist zijn, heb je dertig (30) dagen vanaf de leverings- of afhaaldatum om een inruilaanvraag in te dienen.
Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact
Het artikel moet worden geretourneerd in de oorspronkelijke verpakking, met inbegrip van accessoires, instructies en andere documenten die in de verpakking waren inbegrepen.
Service na verkoop - Garanties
Het ontvangen product is kapot.
Als goederen defect zijn (een beschadigd of aangetast product), heb je dertig (30) dagen vanaf de leverings- of afhaaldatum om een omruiling of terugbetaling aan te vragen.
Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Het artikel moet worden geretourneerd in de oorspronkelijke verpakking, met inbegrip van accessoires, instructies en andere documenten die in de verpakking waren inbegrepen.
Welke garantie zit er op mijn product?
De garantieperiode voor huishoudelijke apparaten in Nederland kan wisselen per apparaten. Je hebt altijd recht op een deugdelijk product.
Rowenta repareert je product tijdens en na de garantieperiode. Als je de garantievoorwaarden voor je product wilt weergeven, selecteer je één van de productassortimenten op onze garantiepagina.
Waar kan ik mijn apparaat laten repareren, accessoires of reserveonderdelen kopen?
Ik heb vragen over mijn product.
Er zijn twee manieren om vragen over je product en het gebruik ervan te beantwoorden:
- Het online productblad bevat veel nuttige informatie (onderdelengarantie, gebruik, onderdelen en accessoires enz.)
- We hebben ook een speciaal productgedeelte, waar je alle bijbehorende adviezen en informatie kunt vinden door hier te klikken. Selecteer de overeenkomstige categorie en vervolgens je item of de veelgestelde vragen voor dat product weer te geven.
Als je nog steeds vragen hebt, je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact
Welke soorten garantie worden gedekt door de 2-jarige garantie?
Ik heb net een nieuw apparaat gekocht. Nemen jullie het oude apparaat in voor recycling?
Gevaarlijke stoffen in elektrische en elektronische apparatuur kunnen schadelijk zijn voor milieu en mens. Doe ze daarom niet bij het gewone huishoudelijk afval. We raden aan ieder oud product weg te brengen naar een speciaal hiervoor bedoeld inzamelpunt: de lokale afvalverwerkingscentra (milieustraat), bij de dichtstbijzijnde kringloopwinkel of bij de verkooppartner waar je het nieuwe product hebt gekocht.
Wanneer je een nieuw product in onze webshop aanschaft, kan je het oude product voor recycling gratis aan ons retourneren.
Neem binnen 4 dagen na aanschaf contact met ons op via het online contactformulier: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact.
Nadat we je aanvraag per e-mail hebben ontvangen, vaardigen we een vooraf betaald retourlabel uit. Dit sturen we je per e-mail toe, zodat je jouw apparaat gratis kunt retourneren.
Let op: het oude product dat je wilt retourneren, dien je voor verzending veilig te verpakken.
Mijn account - Mijn toegang
Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kan je het als volgt resetten:
- Ga naar Mijn account (pictogram rechtsboven op je scherm)
- Klik op de knop ‘aanmelden’
- Klik links bij ‘Ik heb al een account, inloggen’ op ‘Wachtwoord vergeten?’
- Volg de instructies
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Hoe verwijder ik mijn persoonlijke gegevens?
Je kunt de rechten met betrekking tot je gegevens uitoefenen door op de volgende koppeling te klikken: https://www.rowenta.nl/contact-form
Hoe beheer ik mijn nieuwsbriefinschrijvingen?
Welke persoonlijke gegevens verzamelen jullie?
We verzamelen verschillende soorten gegevens, waaronder de volgende:
- Identificatiegegevens (bijv. achternaam, voornaam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer)
- Inloggegevens, cookies, technische gegevens
- Gegevens over huishouden (bijv. aantal mensen per huishouden, aantal kinderen, burgerlijke status)
- Geanonimiseerde gegevens
Voor welke doelen worden mijn persoonlijke gegevens verzameld?
Je gegevens worden verzameld om de volgende redenen:
- Om je gebruikersaccount en inlognaam te maken als je al een account bij de website/toepassing van een ander merk of een ander merk van de Groupe SEB hebt.
- Om informatie te gebruiken over je gewoontes, gebruik en gedrag zodat we je informatie en gepersonaliseerde aanbiedingen kunnen toesturen die passen bij jouw gegevensvoorkeuren.
- Om je informatie of diensten te bieden die zijn afgestemd op je locatie.
- Om te reageren op je zoekopdrachten en informatieaanvragen over de producten en diensten die we bieden.
- Om de bestellingen te beheren die je plaatst op onze websites/toepassingen, om bestelde producten te verzenden en volgen, om facturen te leveren en om klachten af te handelen.
- Om je abonnement op de mailinglist (nieuwsbrief) te beheren.
Klik hier voor meer informatie over je persoonlijke gegevens.
Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?
De veiligheid en vertrouwelijkheid van de gegevens die we over je verzamelen en opslaan zijn erg belangrijk voor ons.
We nemen alle redelijke stappen om je gegevens te beschermen tegen misbruik, interferentie, verlies, ongeoorloofde toegang, wijziging of openbaarmaking.
Wanneer je online betaalt, worden je bank- of creditcardgegevens niet in onze database opgeslagen. Je bank- en creditcardgegevens worden verwerkt door onze serviceprovider en alle verzendingen of overdrachten van financiële gegevens moeten worden uitgevoerd met SSL-bescherming.
Ik heb een foutmelding ontvangen tijdens het maken van mijn klantaccount. Is alles goed gegaan?
Als je een foutmelding krijgt bij het maken van een klantaccount, raden we je aan in je e-mail te kijken om te zien of je een bevestiging van het maken van je account hebt ontvangen.
Als je niets hebt ontvangen, probeer je in te loggen met het e-mailadres en wachtwoord die je wilt gebruiken. Ondanks de foutmelding is het account vermoedelijk succesvol aangemaakt.
Als het nog steeds niet lukt, raden we je aan vanaf het begin opnieuw een account te maken. Als je e-mailadres al in onze database voorkomt, klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’ Je kunt vervolgens je klantaccount herstellen.
Als je nog steeds geen account kunt maken, je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://rowenta.nl/consumentenservice/contact
Waarom abonneren op onze nieuwsbrief?
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Waarom heb ik een klantaccount nodig?
Ik heb na wijziging van mijn inloggegevens geen bevestigingsmail ontvangen.
Controleer eerst alle mappen in je inbox (spam, ongewenste mail of andere mappen)
Als je niets hebt ontvangen, probeert je in te loggen met je nieuwe aanmeldgegevens. Hoewel je geen bevestiging hebt ontvangen, zijn de wijzigingen waarschijnlijk wel doorgevoerd.
Als het nog steeds niet lukt, raden we je aan het proces opnieuw te starten door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ Je kunt vervolgens je klantaccount herstellen.ren.
Als je nog steeds niet kunt inloggen, Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina : https://rowenta.nl/consumentenservice/contact
Ik heb meerdere keren geprobeerd in te loggen en nu is mijn account geblokkeerd.
Je hebt te vaak geprobeerd zonder succes in te loggen. Daarom is je account nu 15 minuten geblokkeerd. Daarna kan je weer gewoon inloggen. Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kan je het wijzigen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ en de instructies te volgen.
NB: Deze veiligheidsmaatregelen (15 minuten automatische vergrendeling na verschillende mislukte pogingen) zijn bedoeld om hackers te ontmoedigen accounts te hacken op ‘brute kracht’ (zeer frequent testen met een lijst wachtwoorden).
Hoe bedenk ik een veilig wachtwoord?
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wijzigt je wachtwoord als volgt:
- Log in bij het gebied Mijn account (pictogram rechtsboven op je scherm)
- Ga naar het tabblad ‘Mijn inloggegevens’
- Klik onder ‘Mijn inloggegevens’ op het potlood rechts van je wachtwoord
- Voer je huidige wachtwoord in en vervolgens je nieuwe wachtwoord, dat moet bestaan uit tenminste 8 tekens en tenminste 3 van de volgende categorieën moet bevatten: cijfers, hoofdletters, kleine letters en speciale tekens.
- Bevestig de wijziging door te klikken op de knop Bevestigen
Promoties
Hoe profiteer ik van speciale aanbiedingen?
Ik heb mijn aankoop een paar dagen voor de promotiedatum gedaan. Kan ik de aanbieding toch krijgen?
Ik heb mijn kortingscode niet ontvangen.
Als je jouw promotiecode nog niet per e-mail hebt ontvangen, controleer je alle mappen in je inbox (spam, ongewenste mail of andere mappen).
Als je niets hebt ontvangen, is er mogelijk een probleem met je inbox of is er een technisch probleem bij ons. Je kunt contact opnemen met onze Consumentenservice via de contactpagina: https://www.rowenta.nl/consumentenservice/contact