Factuur

De factuur is tegelijk met de verzending van je pakket naar jouw e-mailadres verzonden.
Je kunt deze in je inbox terugvinden, bijvoorbeeld door op ordernummer te zoeken.
Als je hulp nodig hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier: Contact opnemen.
Pure Home PU8080 luchtreiniger
0 Beschikbare pakketten
Pure Home PU8080 luchtreiniger
Ref: : PU8080F0
Luchtreiniging zonder beperkingen Filtert tot wel 100% allergenen!*

Pure Home PU8080 luchtreiniger

Ref: : PU8080F0

Luchtreiniging zonder beperkingen Filtert tot wel 100% allergenen!*

  • Luchtkwaliteitsmeter: Een luchtreiniger met draagbare luchtkwaliteitsmeter met sensortechnologie om in realtime vervuiling te detecteren - overal in je huis
  • Luchtreiniging met slimme filtering: 360° luchtreinigingssysteem met 4 filterniveaus om luchtvervuiling binnenshuis te verwijderen. Filtert tot 100% van de allergenen en deeltjes in de lucht zo klein als virussen
  • Eenvoudige monitoring: Live on-screen luchtkwaliteitsoverzichten voor de luchtkwaliteit binnen en buiten en weergave van de huidige luchtreiniging
  • Ingesteld op jouw behoeftes: Speciale allergenenstand, 3 automatische standen met slimme snelheidsaanpassing en onbeperkte persoonlijke routines die je vooraf instelt met de Pure Air-app
  • Praktische functies: 8 uurs-timer, stille modus van 32dB(A) en een praktisch design met wieltjes om hem gemakkelijk van ruimte naar ruimte te verplaatsen
  • Bekijk bekijken
Leveringstijd 3 tot 5 werkdagen.
  • € 549,99
Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
Pure Home PU8080 luchtreiniger
€ 549,99
Product niet beschikbaar
Niet beschikbaar
Blijf op de hoogte

Rowenta Pure Home: De slimme luchtreiniger voor het hele huis

Van detecteren en reinigen tot visualiseren en monitoren, Pure Home kent geen grenzen. Het begint allemaal met zijn unieke draagbare luchtkwaliteitsmeter die je van ruimte naar ruimte mee kunt nemen en die heel gemakkelijk luchtvervuiling in realtime detecteert. Pure Home's 360° luchtreinigingssysteem met 4 filterniveaus gaat vervolgens aan het werk: het verwijdert niet alleen tot 100% van de allergenen*, het filtert ook deeltjes zo klein als virussen** in de lucht. Deze luchtreiniger is voorzien van live on-screen overzichten zodat je op de hoogte blijft van de luchtkwaliteit binnen én buiten, terwijl je ook kunt zien hoe het staat met de huidige luchtreiniging in huis. Het resultaat is schone lucht zonder zorgen - allemaal aangepast aan je behoeften, dankzij een allergenenmodus, slimme automatische programma's en persoonlijke programma's die je vooraf in kunt stellen via de Pure Air-app. Met de Pure Home luchtreiniger, kent schone lucht geen grenzen. *In maximale snelheid op berkenallergenen, externe test 2021 **Test uitgevoerd door extern laboratorium op H1N1-stam, op volledig apparaat op maximale snelheid, 2021.
Pure Home PU8080 luchtreiniger

Technische specificaties / vergelijking

Technologie
Type producten
Type producten Luchtzuiveraar Luchtzuiveraar Ventilator en luchtreiniger in één
Type technologie
Type technologie Filtering Filtering Filtering
Prestatie
Filtration levels
Filtration levels 4 filtratieniveaus 4 filtratieniveaus 2 filtratieniveaus
Intelligentie
Automatische stand
Automatische stand N.v.t.
Nachtstand
Nachtstand
Indicator van de luchtkwaliteit
Indicator van de luchtkwaliteit
Sensoren
Sensoren Deeltjes + Gas Deeltjes + Gas N.v.t.
Intelligentie (automatische modus)
Intelligentie (automatische modus)
Overige specificaties
Connected device (mobile application)
Connected device (mobile application)
Aantal filters
Aantal filters 4 4 2
Gebruiksgemak
Bedieningspaneel
Bedieningspaneel Elektronisch Elektronisch Elektronisch
Lcd-scherm
Lcd-scherm
Weekprogramma
Weekprogramma N.v.t.
Indicator "filter vervangen"
Indicator "filter vervangen"
Verstelbaar rooster
Verstelbaar rooster N.v.t.
Wieltjes
Wieltjes N.v.t. N.v.t.
Hendel
Hendel Geïntegreerd Geïntegreerd N.v.t.
Type stekker
Type stekker EUR EUR N.v.t.
€ 549,99 Out of stock
€ 469,99 Op voorraad
€ 399,99 Op voorraad
Bekijk bekijken

Documentatie

Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken

Veelgestelde vragen

Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:

U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Timer" en "Allergen Mode" 8 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk 8 seconden je tegelijkertijd op de "Timer"-knop en de "Allergeenmodus"-knop. Je hoort een korte pieptoon, ten teken dat de reset in gang is gezet. Het apparaat geeft vervolgens een lange pieptoon voordat het automatisch wordt uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk gedurende 3 seconden op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' ziet (screenshot hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accessPoint'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'SEB_accessPoint' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.



Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('SEB_accessPoint'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Ja, je kunt de wifi-functie uitschakelen door de knop Wi-Fi en de knop Timer tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden. Als je wifi weer wilt inschakelen, druk je 3 seconden lang op de knop Wi-Fi.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Verwijder het apparaat via de app.
• Harde reset op het apparaat.
De ontgeuringsfilters en de HEPA-filter kunnen niet worden schoongemaakt en teruggeplaatst: deze filters moeten worden vervangen. De voorfilter is herbruikbaar (verwijder het stof met een stofzuiger of reinig hem met water).
De HEPA-filter moet om de 6 maanden worden vervangen; de ontgeuringsfilter om de 3 maanden. De voorfilter moet om de 2 tot 4 weken worden schoongemaakt. De genoemde frequenties gelden voor een gebruik van 8 uur per dag op snelheid 1 en kunnen variëren afhankelijk van de gebruiksomgeving.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
Er verschijnt een waarschuwing op de hoofdschermen van luchtkwaliteitsmeter en je ontvangt ook een melding op je mobiele app in de volgende gevallen:
• De 3-in-1-filter bereikt het einde van de levensduur.
• De NanoCaptur+-filter moet worden gecontroleerd.
• De voorfilter moet worden gereinigd.

Belangrijk: als er een waarschuwing voor een verzadigde filter verschijnt op het scherm van de luchtkwaliteitsmeter, klik je op de waarschuwing of kijk je in de mobiele app welke filter moet worden gereinigd of vervangen.
De voorfilter kan worden gereinigd met een droge doek.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• 3-in-1-filter (voorfilter + actieve koolstof + Allergy14): vervang om de 12 maanden
• NanoCaptur+-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)
De voorfilter (onderdeel van de 3-in-1-filter) is de enige filter die met een droge doek kan worden gereinigd. De 3-in-1-filter (die bestaat uit de voorfilter, de actieve-koolstoffilter en de Allergy14-filter) en de NanoCaptur+-filter moeten aan het einde van de levensduur worden vervangen.
Voer een harde reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van de levensduur, ga je naar de instellingen door de navigatieknop 3 seconden ingedrukt te houden. Selecteer "Filter management" en volg de instructies om de filter te resetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Controleer de internetverbinding van jouw Wi-Fi-thuisnetwerk. Als er geen probleem is met de internetverbinding, koppel het product dan los en sluit het opnieuw aan na 1 minuut wachten.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Timer" en "Allergen Mode" 8 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk 8 seconden je tegelijkertijd op de "Timer"-knop en de "Allergeenmodus"-knop. Je hoort een korte pieptoon, ten teken dat de reset in gang is gezet. Het apparaat geeft vervolgens een lange pieptoon voordat het automatisch wordt uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk gedurende 3 seconden op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' ziet (screenshot hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accessPoint'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'SEB_accessPoint' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.



Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('SEB_accessPoint'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Ja, je kunt de wifi-functie uitschakelen door de knop Wi-Fi en de knop Timer tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden. Als je wifi weer wilt inschakelen, druk je 3 seconden lang op de knop Wi-Fi.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Verwijder het apparaat via de app.
• Harde reset op het apparaat.
De ontgeuringsfilters en de HEPA-filter kunnen niet worden schoongemaakt en teruggeplaatst: deze filters moeten worden vervangen. De voorfilter is herbruikbaar (verwijder het stof met een stofzuiger of reinig hem met water).
De HEPA-filter moet om de 6 maanden worden vervangen; de ontgeuringsfilter om de 3 maanden. De voorfilter moet om de 2 tot 4 weken worden schoongemaakt. De genoemde frequenties gelden voor een gebruik van 8 uur per dag op snelheid 1 en kunnen variëren afhankelijk van de gebruiksomgeving.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
Er verschijnt een waarschuwing op de hoofdschermen van luchtkwaliteitsmeter en je ontvangt ook een melding op je mobiele app in de volgende gevallen:
• De 3-in-1-filter bereikt het einde van de levensduur.
• De NanoCaptur+-filter moet worden gecontroleerd.
• De voorfilter moet worden gereinigd.

Belangrijk: als er een waarschuwing voor een verzadigde filter verschijnt op het scherm van de luchtkwaliteitsmeter, klik je op de waarschuwing of kijk je in de mobiele app welke filter moet worden gereinigd of vervangen.
De voorfilter kan worden gereinigd met een droge doek.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• 3-in-1-filter (voorfilter + actieve koolstof + Allergy14): vervang om de 12 maanden
• NanoCaptur+-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)
De voorfilter (onderdeel van de 3-in-1-filter) is de enige filter die met een droge doek kan worden gereinigd. De 3-in-1-filter (die bestaat uit de voorfilter, de actieve-koolstoffilter en de Allergy14-filter) en de NanoCaptur+-filter moeten aan het einde van de levensduur worden vervangen.
Voer een harde reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van de levensduur, ga je naar de instellingen door de navigatieknop 3 seconden ingedrukt te houden. Selecteer "Filter management" en volg de instructies om de filter te resetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Controleer de internetverbinding van jouw Wi-Fi-thuisnetwerk. Als er geen probleem is met de internetverbinding, koppel het product dan los en sluit het opnieuw aan na 1 minuut wachten.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.

Betrokkenheid

onze duurzaamheidsbelofte? Onze producten kunnen 10 jaar lang gerepareerd worden
lamp.svg

Onze reparatiecentra

VIND DE DICHTSTBIJZIJNDE

*In maximale snelheid op berkenallergenen, externe test 2021

big-truck.svg
Levering binnen 3-5 werkdagen
telephone.svg
Hulp nodig
0318 - 58 24 24

Maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 u

Lokaal tarief

r-rowenta.svg
Enjoy technology
screwdriver2.svg
10 jaar reparatieservice

Rowenta zorgt dat je product 10 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd

Onze servicebelofte

Er is geen resultaat voor jouw zoekopdracht: 

  • Controleer de spelling, probeer synoniemen
  • Beperk de zoekopdracht tot een of twee woorden
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemene term kan meer resultaten opleveren
Onze producten