Factuur

De factuur is tegelijk met de verzending van je pakket naar jouw e-mailadres verzonden.
Je kunt deze in je inbox terugvinden, bijvoorbeeld door op ordernummer te zoeken.
Als je hulp nodig hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier: Contact opnemen.
Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger
0 Beschikbare pakketten
Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger
Ref: : PU3080F0
Filtert tot wel 100% van de allergenen*

Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger

Ref: : PU3080F0

Filtert tot wel 100% van de allergenen*

  • Luchtreiniger voor in je huis: Tot wel 100% van de allergenen en fijne deeltjes worden gefilterd*
  • 4 Filterniveaus: voorfilter (haar en stof); koolstoffilter (rook, geurtjes en vluchtige organische stoffen); Allergie+ filter (haalt allergenen en fijne deeltjes, die zo klein kunnen zijn als pollen, dierenharen, mijt, schimmel, bacteriën of virussen uit te lucht); en NanoCaptur+ filter (formaldehyde)
  • Supersnel: Luchtreiniging in maar 4 minuten**, dankzij een hoge CADR (Clean Air Delivery Rate) van 350 m3/u • Slim: Schadelijke stoffen worden automatisch gedetecteerd en de luchtzuiveraar past de filtersnelheid aan en vernietigt deze
  • Milieuvriendelijke luchtreiniger: Op minimale snelheid verbruikt de Pure Air Genius niet meer energie dan een ledlamp
  • Superstil: Het geluidsniveau van 31 dBA is onhoorbaar voor mensen, zodat je geen last hebt van het geluid
  • Connect: Dankzij de gebruiksvriendelijke app en Wi-Fi-connectiviteit, kun je de luchtreiniger op afstand bedienen en snel zien wat de luchtkwaliteit binnen en buiten is
  • Informatief: Profiteer van de realtime luchtkwaliteit- en pollenrapporten van je eigen stad, mogelijk gemaakt door Plume Labs, zodat je vooruit kunt plannen *In stand 2 op berkenallergenen, externe test uitgevoerd in december 2019 **Berekend voor een ruimte van 10 m²
  • Lees meer
€ 5,50 verzendkosten, gratis verzending vanaf €30. Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis.
Op voorraad
  • € 249,99 Adviesprijs*  € 399,99

Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger
€ 249,99 Adviesprijs*  € 399,99

2 jaar

Internationale garantie

Meer lezen

15 jaar

Repareerbaar tegen eerlijke prijs

Meer lezen

Rowenta Pure Air Genius luchtreiniger: Haal opgelucht adem!

Vanaf nu zijn allergenen in huis verleden tijd! Met de Pure Air Genius luchtreiniger van Rowenta kan je weer opgelucht adem halen in de wetenschap dat de lucht in je huis veilig, schoon en vrij van allergenen is. De vier zeer effectieve filterniveaus garanderen dit door tot wel 100% van de allergenen en fijne deeltjes te filteren*, waaronder formaldehyde, pollen en dierenhaar. Geniet binnen 4 minuten* van schone lucht! Het slimme systeem ontdekt vervuiling via geïntegreerde deeltjes- en gassensoren en past de filtersnelheid daarop aan. Het milieuvriendelijke ontwerp van deze luchtreiniger voor in je huis verbruikt net zo weinig energie als een ledlamp en is superstil op de laagste snelheid, zodat je geen last hebt van lawaai. Het slimme ontwerp met gebruiksvriendelijke app geeft je de mogelijkheid om de luchtkwaliteit buiten- en binnenshuis realtime in de gaten te houden. Houd bij hoeveel deeltjes er zijn weggefilterd, bestuur de luchtreiniger op afstand en stel een op maat gemaakt schema in. Dankzij de samenwerking met het toonaangevende bedrijf Plume Labs, kan je de luchtkwaliteit en realtime rapporten van pollen van je eigen stad bekijken. *In stand 2 op berkenallergenen, externe test uitgevoerd in december 2019 **Berekend voor een ruimte van 10 m²
Pure Air Genius PU3080 Luchtreiniger

Technische specificaties / vergelijking

Technologie
Type producten
Type producten Luchtzuiveraar Ventilator en luchtreiniger in één Luchtzuiveraar Luchtzuiveraar
Type technologie
Type technologie Filtering Filtering Filtering Filtering
Prestatie
Luchtstroom
Luchtstroom N.v.t. N.v.t. 45° of 90° N.v.t.
CADR-waarde voor rook
CADR-waarde voor rook  350 m3/uur 120 m3/uur 360 m3/uur 300 m3/uur
Aantal snelheden
Aantal snelheden 4 12 4 4
Geluidsniveau (dB(A))
Geluidsniveau (dB(A)) 31dB(A) 32dB(A) 32dB(A) 43dB(A)
Max vermogen
Max vermogen 50W 33W 60W 67W
Overige specificaties
Effectief gebied
Effectief gebied tot wel 140 m2 tot wel 48 m2 tot wel 144 m2 tot wel 120 m2
Verbonden apparaat (mobiele applicatie)
Verbonden apparaat (mobiele applicatie)
Afmetingen (LxBxH)
Afmetingen (LxBxH) 38,5 x 22 x 52,9cm N.v.t. 31.5 x 25.3 x 68.3cm 19 x 33 x 51cm
Gewicht
Gewicht 6.2kg N.v.t. 7.7kg 6.2kg
Kleur
Kleur Wit Zilver Wit Wit
Extra meegeleverde accessoires
Extra meegeleverde accessoires voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter deeltjesfilter met hoge dichtheid x2 (XD6520F0) Accessories : NC00128389 / NC00128390 / NC00144922 / NC00154376 Complementary accessories item : NC00903457 / NC00903743 / 1820002697 / 1820001101 / 1820001409 voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter
Aantal filters
Aantal filters 4 2 4 4
Filters
Filters voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter Voorfilter + Deeltjesfilter met hoge dichtheid voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter
Intelligentie
Automatische stand
Automatische stand N.v.t.
Nachtstand
Nachtstand
Indicator van de luchtkwaliteit
Indicator van de luchtkwaliteit
Sensoren
Sensoren Deeltjes + Gas N.v.t. Deeltjes + Gas Deeltjes
Intelligentie (automatische modus)
Intelligentie (automatische modus)
Gebruiksgemak
Bedieningspaneel
Bedieningspaneel Elektronisch Elektronisch Elektronisch Elektronisch
Bedrijfstemperatuur (min. - max.)
Bedrijfstemperatuur (min. - max.) N.v.t. 16-35°C N.v.t. N.v.t.
Timer (uur)
Timer (uur) 1-2-4-8 uur 12 uur  1-2-4-8 uur 1-2-4-8 uur
Vertraagde start
Vertraagde start Ja Ja Ja Nee
Weekprogramma
Weekprogramma N.v.t.
Indicator "filter vervangen"
Indicator "filter vervangen"
Verstelbaar rooster
Verstelbaar rooster N.v.t.
Hendel
Hendel Geïntegreerd N.v.t. Geïntegreerd Geïntegreerd
Kinderslot
Kinderslot N.v.t.
Maximaal geluidsniveau
Maximaal geluidsniveau 52dB(A) 60dB(A) 66dB(A) 63dB(A)
€ 249,99 Adviesprijs*  € 399,99 Op voorraad
€ 347,99 Adviesprijs*  € 449,99 Op voorraad
€ 269,99 Adviesprijs*  € 499,99 Out of stock
€ 169,99 Adviesprijs*  € 249,99 Out of stock
Lees meer

Accessoires & reserve-onderdelen

2-in-1 koolstof & allergie+ filter XD6231

Zeer groot filtervermogen

Op voorraad

Filter US-7222035555

Voorfilter

Op voorraad

Documentatie

Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken

Veelgestelde vragen

Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:

U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Als de Wi-Fi-functie op jouw apparaat is uitgeschakeld, moet je deze activeren om het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' uit te zenden.

Hoe activeer ik Wi-Fi:
• Houd de Wi-Fi-knop 3 seconden ingedrukt.
• Je hoort een piepje en de Wi-Fi-knop begint snel te knipperen.

Als het product zich in de modus zonder verbinding bevindt, moet je de Wi-Fi-modus activeren:
• Druk tegelijkertijd op de kinderslotknop en de Wi-Fi-knop, als je een piep hoort, is de Wi-Fi-functie beschikbaar.
• Je kunt op de Wi-Fi-knop drukken om de uitzending te activeren.
Controleer of de Wi-Fi-knop van het product permanent brandt of knippert.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.

Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:

Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.

Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.


Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Ja, je kunt dan het kinderslot en de Wi-Fi-knop tegelijk indrukken en een piep horen. Dat zal de Wi-Fi-functie activeren of deactiveren.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Hier is de lijst met de meest voorkomende problemen en oplossingen op volgorde van frequentie.

  1. Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
    Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet, koppel je het product los en sluit je het weer aan.

  2. Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.

  3. Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.

  4. Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.

  5. Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.

  6. Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".

  7. Access Point: hoorde je een piep van het product toen je het toegangspunt activeerde? Knippert de Wi-Fi-knop correct?
    Zo niet, probeer het dan opnieuw.

  8. Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als je die ziet.

  9. Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.

    Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8.

  10. Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.

  11. Android: je moet de geolocatie toestaan.

  12. Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.

  13. Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.

  14. Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.

  15. Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.

  16. Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
    Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Mode" en "Wi-Fi" 5 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Het apparaat is compatibel met Google Home, Alexa of Alice van Yandex, afhankelijk van de beschikbaarheid van deze diensten in uw land.
Google Home
• Aan/uit
• Wijzig de modus
• Status van de luchtkwaliteit
• Wijzig de snelheid (voor de modellen Pure Home/Pure Air City/Intense Pure Air Home)

Alexa
• Aan/uit
• Wijzig de modus
• Wijzig de snelheid (voor de modellen Pure Home/Pure Air City)

Alice (alleen het model Pure Air city)
• Aan/uit
• Wijzig de snelheid

Zeg bijvoorbeeld: "OK Google, zet de luchtreiniger aan" of "Alexa, zet de luchtreiniger op Auto Day-modus".
Onze skills (spraaktoepassingen) zijn alleen beschikbaar op Europese platforms en u gebruikt waarschijnlijk een Amazon US-account.
Als u onze skills wilt gebruiken, moet u uw account naar uw eigen land migreren via de procedure van Amazon.
U kunt de volgende luchtreinigers met spraakassistenten verbinden:
• Pure Air City
• Pure Air Genius
• Intense Pure Air Connect
• Intense Pure Air Home
• Pure Home
Helemaal niet. U kunt het apparaat gebruiken zonder het te verbinden met een spraakassistent. Het is alleen een extra functie waarmee u het apparaat met uw stem kunt bedienen.
Zoek op Google Home, Alexa of Alice naar de skill 'Rowenta/Tefal Smarthome', voer de skill uit en log vervolgens in met hetzelfde account dat wordt gebruikt in de mobiele app Pure Air.
Uw producten worden gesynchroniseerd en u kunt ze bedienen met uw stem.
Nee, onze producten zijn niet compatibel met Apple Homekit.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Je moet naar jouw applicatie-instellingen gaan om het weer in te schakelen en terug te keren.
Volg de 2 onderstaande instructies:

1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.

2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
De app is niet langer compatibel op Android-versies 4.4.4 of lager vanwege versterkte gegevensbeveiliging.

We raden je aan je apparaat zo veel mogelijk bij te werken naar een hogere Android-versie of een ander compatibel apparaat te gebruiken.

Updates bieden je niet alleen een rijkere ervaring met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar beschermen je ook tegen mogelijke beveiligingsproblemen die in de nieuwste versies zijn verholpen.
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Verwijder het apparaat via de app.
• Harde reset op het apparaat.
De 3 LED-lampjes geven het luchtkwaliteitsniveau aan in vijf kleuren:
• Blauw = uitstekend
• Groen = lichte vervuiling
• Geel = middelmatige vervuiling
• Oranje = hoge vervuiling
• Rood = extreme vervuiling
Sluit het snoer aan op een stopcontact dat de juiste spanning levert. Druk vervolgens op de Aan/Uit-knop en selecteer de vereiste functie.
Selecteer de relevante werkingsmodus.
Controleer de frequentie waarmee je filters reinigt en vervangt. Reinig of vervang de filters indien nodig.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
De filtervervangingsindicator (7) gaat branden wanneer de filters moeten worden vervangen en je ontvangt een melding op je mobiele applicatie.

Als de filtervervangingsindicator (7) gaat branden, controleer dan op de mobiele applicatie om te weten welk filter moet worden vervangen. Als twee filters moeten worden vervangen, vervang ze dan een voor een. Vervang het tweede filter pas na het vervangen van het eerste en na het resetten van het eerste filter.


Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig elke 2 maanden
• 2in1 Koolstof & Allergie+ filter: vervang elke 12 maanden
• NanoCaptur+ filter: vervangen volgens kleur verandert (zie kleurengrafiek op filter) of elke 12 maanden in geval van geen verzadiging

Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat je de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
Het voorfilter is het enige filter dat met water kan worden gereinigd en opnieuw kan worden gebruikt.
De "2in1 Active Carbon & Allergie+" en de "NanoCaptur +" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Voer een gedwongen reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de modusknop (2) om de filterinstellingen te resetten.
Zorg ervoor dat je het apparaat uitschakelt en de stekker uit het stopcontact haalt voordat je de vervuilingssensoren reinigt en volg de onderstaande aanbevelingen:

1. Reinig de luchtinlaat en -uitlaat met een zachte borstel of doek.
2. Open de sensordeksel aan de linkerkant van het apparaat.
3. Maak een wattenstaafje lichtjes nat en verwijder eventueel stof van de lens en de inlaat/uitlaat. Droog het met een wattenstokje.
4. Reinig de sensor met een zachte borstel of stofzuiger.



BELANGRIJK:
Gebruik nooit een afwasmiddel of metalen voorwerp om de sensoren schoon te maken.
De efficiëntie van de sensoren kan afnemen als ze niet regelmatig worden schoongemaakt.
De reinigingsfrequentie is afhankelijk van de gebruiksomgeving van het apparaat. Reinig de sensoren vaker als het in een stoffige omgeving wordt gebruikt.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Mode"-knop en de "Wi-Fi"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' ziet (screenshot hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accessPoint'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'SEB_accessPoint' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.



Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('SEB_accessPoint'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Controleer de internetverbinding van jouw Wi-Fi-thuisnetwerk. Als er geen probleem is met de internetverbinding, koppel het product dan los en sluit het opnieuw aan na 1 minuut wachten.
Mogelijk is de sensorlens bedekt met stof. Als dit het geval is, reinig je de sensorlens.
Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Als de Wi-Fi-functie op jouw apparaat is uitgeschakeld, moet je deze activeren om het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' uit te zenden.

Hoe activeer ik Wi-Fi:
• Houd de Wi-Fi-knop 3 seconden ingedrukt.
• Je hoort een piepje en de Wi-Fi-knop begint snel te knipperen.

Als het product zich in de modus zonder verbinding bevindt, moet je de Wi-Fi-modus activeren:
• Druk tegelijkertijd op de kinderslotknop en de Wi-Fi-knop, als je een piep hoort, is de Wi-Fi-functie beschikbaar.
• Je kunt op de Wi-Fi-knop drukken om de uitzending te activeren.
Controleer of de Wi-Fi-knop van het product permanent brandt of knippert.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.

Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:

Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.

Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.


Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Ja, je kunt dan het kinderslot en de Wi-Fi-knop tegelijk indrukken en een piep horen. Dat zal de Wi-Fi-functie activeren of deactiveren.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Hier is de lijst met de meest voorkomende problemen en oplossingen op volgorde van frequentie.

  1. Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
    Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet, koppel je het product los en sluit je het weer aan.

  2. Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.

  3. Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.

  4. Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.

  5. Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.

  6. Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".

  7. Access Point: hoorde je een piep van het product toen je het toegangspunt activeerde? Knippert de Wi-Fi-knop correct?
    Zo niet, probeer het dan opnieuw.

  8. Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als je die ziet.

  9. Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.

    Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8.

  10. Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.

  11. Android: je moet de geolocatie toestaan.

  12. Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.

  13. Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.

  14. Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.

  15. Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.

  16. Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
    Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Mode" en "Wi-Fi" 5 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Het apparaat is compatibel met Google Home, Alexa of Alice van Yandex, afhankelijk van de beschikbaarheid van deze diensten in uw land.
Google Home
• Aan/uit
• Wijzig de modus
• Status van de luchtkwaliteit
• Wijzig de snelheid (voor de modellen Pure Home/Pure Air City/Intense Pure Air Home)

Alexa
• Aan/uit
• Wijzig de modus
• Wijzig de snelheid (voor de modellen Pure Home/Pure Air City)

Alice (alleen het model Pure Air city)
• Aan/uit
• Wijzig de snelheid

Zeg bijvoorbeeld: "OK Google, zet de luchtreiniger aan" of "Alexa, zet de luchtreiniger op Auto Day-modus".
Onze skills (spraaktoepassingen) zijn alleen beschikbaar op Europese platforms en u gebruikt waarschijnlijk een Amazon US-account.
Als u onze skills wilt gebruiken, moet u uw account naar uw eigen land migreren via de procedure van Amazon.
U kunt de volgende luchtreinigers met spraakassistenten verbinden:
• Pure Air City
• Pure Air Genius
• Intense Pure Air Connect
• Intense Pure Air Home
• Pure Home
Helemaal niet. U kunt het apparaat gebruiken zonder het te verbinden met een spraakassistent. Het is alleen een extra functie waarmee u het apparaat met uw stem kunt bedienen.
Zoek op Google Home, Alexa of Alice naar de skill 'Rowenta/Tefal Smarthome', voer de skill uit en log vervolgens in met hetzelfde account dat wordt gebruikt in de mobiele app Pure Air.
Uw producten worden gesynchroniseerd en u kunt ze bedienen met uw stem.
Nee, onze producten zijn niet compatibel met Apple Homekit.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Je moet naar jouw applicatie-instellingen gaan om het weer in te schakelen en terug te keren.
Volg de 2 onderstaande instructies:

1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.

2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
De app is niet langer compatibel op Android-versies 4.4.4 of lager vanwege versterkte gegevensbeveiliging.

We raden je aan je apparaat zo veel mogelijk bij te werken naar een hogere Android-versie of een ander compatibel apparaat te gebruiken.

Updates bieden je niet alleen een rijkere ervaring met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar beschermen je ook tegen mogelijke beveiligingsproblemen die in de nieuwste versies zijn verholpen.
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Verwijder het apparaat via de app.
• Harde reset op het apparaat.
De 3 LED-lampjes geven het luchtkwaliteitsniveau aan in vijf kleuren:
• Blauw = uitstekend
• Groen = lichte vervuiling
• Geel = middelmatige vervuiling
• Oranje = hoge vervuiling
• Rood = extreme vervuiling
Sluit het snoer aan op een stopcontact dat de juiste spanning levert. Druk vervolgens op de Aan/Uit-knop en selecteer de vereiste functie.
Selecteer de relevante werkingsmodus.
Controleer de frequentie waarmee je filters reinigt en vervangt. Reinig of vervang de filters indien nodig.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
De filtervervangingsindicator (7) gaat branden wanneer de filters moeten worden vervangen en je ontvangt een melding op je mobiele applicatie.

Als de filtervervangingsindicator (7) gaat branden, controleer dan op de mobiele applicatie om te weten welk filter moet worden vervangen. Als twee filters moeten worden vervangen, vervang ze dan een voor een. Vervang het tweede filter pas na het vervangen van het eerste en na het resetten van het eerste filter.


Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig elke 2 maanden
• 2in1 Koolstof & Allergie+ filter: vervang elke 12 maanden
• NanoCaptur+ filter: vervangen volgens kleur verandert (zie kleurengrafiek op filter) of elke 12 maanden in geval van geen verzadiging

Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat je de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
Het voorfilter is het enige filter dat met water kan worden gereinigd en opnieuw kan worden gebruikt.
De "2in1 Active Carbon & Allergie+" en de "NanoCaptur +" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Voer een gedwongen reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de modusknop (2) om de filterinstellingen te resetten.
Zorg ervoor dat je het apparaat uitschakelt en de stekker uit het stopcontact haalt voordat je de vervuilingssensoren reinigt en volg de onderstaande aanbevelingen:

1. Reinig de luchtinlaat en -uitlaat met een zachte borstel of doek.
2. Open de sensordeksel aan de linkerkant van het apparaat.
3. Maak een wattenstaafje lichtjes nat en verwijder eventueel stof van de lens en de inlaat/uitlaat. Droog het met een wattenstokje.
4. Reinig de sensor met een zachte borstel of stofzuiger.



BELANGRIJK:
Gebruik nooit een afwasmiddel of metalen voorwerp om de sensoren schoon te maken.
De efficiëntie van de sensoren kan afnemen als ze niet regelmatig worden schoongemaakt.
De reinigingsfrequentie is afhankelijk van de gebruiksomgeving van het apparaat. Reinig de sensoren vaker als het in een stoffige omgeving wordt gebruikt.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Mode"-knop en de "Wi-Fi"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'SEB_accessPoint' ziet (screenshot hieronder).
5) Selecteer het netwerk 'SEB_accessPoint'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'SEB_accessPoint' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.



Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('SEB_accessPoint'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Controleer de internetverbinding van jouw Wi-Fi-thuisnetwerk. Als er geen probleem is met de internetverbinding, koppel het product dan los en sluit het opnieuw aan na 1 minuut wachten.
Mogelijk is de sensorlens bedekt met stof. Als dit het geval is, reinig je de sensorlens.
Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.

Betrokkenheid

onze duurzaamheidsbelofte? Onze producten kunnen 10 jaar lang gerepareerd worden
lamp.svg

Onze reparatiecentra

VIND DE DICHTSTBIJZIJNDE

*In stand 2 op berkenallergenen, externe test uitgevoerd in december 2019 

big-truck.svg
Levering binnen 2 werkdagen

Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis

telephone.svg
Hulp nodig?

Neem contact met ons op 

via het contactformulier

r-rowenta.svg
Enjoy technology
screwdriver2.svg
15 jaar reparatieservice

Rowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd

Onze servicebelofte

Er is geen resultaat voor jouw zoekopdracht: 

  • Controleer de spelling, probeer synoniemen
  • Beperk de zoekopdracht tot een of twee woorden
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemene term kan meer resultaten opleveren
Onze producten
X-Force Flex 11.60 RH9878 Steelstofzuiger

Simpelweg de beste schoonmaakervaring*

€ 399,99
Air Force Intense 2-in-1 HQ7152 ventilatorkachel

De krachtigste ventilator én kachel*

€ 299,99