Factuur

De factuur is tegelijk met de verzending van je pakket naar jouw e-mailadres verzonden.
Je kunt deze in je inbox terugvinden, bijvoorbeeld door op ordernummer te zoeken.
Als je hulp nodig hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier: Contact opnemen.
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
0 Beschikbare pakketten
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
Ref: : PU6080F0
Adem zuivere lucht en leef met minder allergenen*. Filtert tot wel 100% van allergenen & fijne deeltjes**
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER

INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER

Ref: : PU6080F0

Adem zuivere lucht en leef met minder allergenen*. Filtert tot wel 100% van allergenen & fijne deeltjes**

  • Zeer geschikt wanneer je last hebt van allergenen, pollen of gevoelig bent voor huisstofmijt en huisdieren
  • Geschikt voor ruimtes tot 140 m2.
  • Capaciteit van 360 m3 p/u.
  • Luchtreiniger die tot 100%* van allergenen en fijne deeltjes uit de lucht filtert
  • 4 filteringsniveaus halen allerlei soorten verontreinigende stoffen uit de lucht, zelfs de allerfijnste
  • Exclusieve gepatenteerde NanoCaptur-technologie vernietigt schadelijk formaldehyde permanent.**
  • Snelle luchtzuivering na slechts 5 minuten in booststand.
  • Gekoppelde Pure Air app in samenwerking met Plume Labs
  • Zeer stil, slechts 17,5 dB(A)
  • Slim systeem: meet luchtvervuiling automatisch en past snelheid aan, aangepast op de Auto-Dag en Auto-Nachtstand
  • 3D Pure Air rooster: optimale luchtcirculatie, maximaal gebruikscomfort
  • Modern touch-screen met timer en uitgestelde start functies
  • Filterwisselaanduiding: handig signaal wanneer filters vervangen moeten worden
  • *Klinische studie uitgevoerd bij 24 patiënten die gevoelig zijn voor kattenallergenen, maart 2018. Intense pure air connect luchtreiniger filter kleine fijne deeltjes waaronder allergenen.
  • **Getest in een extern laboratorium, september 2018
  • Bekijk bekijken
€ 5,50 verzendkosten, gratis levering voor bestellingen boven de € 30. Leveringstijd 3 tot 5 werkdagen.
Op voorraad
  • € 469,99
Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
INTENSE PURE AIR CONNECT PU6080 LUCHTREINIGER
€ 469,99

Dankzij de filtratie helpt Rowenta Intense Pure Air XL Connect de oorzaken van allergische reacties te verminderen.

Haal opgelucht adem met de Intense pure Air Connect! Als je gevoelig bent voor pollen of allergenen, is deze luchtzuiveraar een aanrader. Vier filteringsniveaus met allemaal een specifieke functie zorgen ervoor dat zelfs de kleinste deeltjes worden opgenomen, en dat formaldehyde (de meest schadelijke vervuilende stof die men binnenshuis tegenkomt) permanent vernietigd wordt***. Met slechts 17,5 dB(A) in stille modus, is deze luchtzuiveraar twee keer zo stil als de Rowenta Intense Pure Air (PU6020) en toch snel en krachtig. Dankzij de boost-stand is een snelle luchtzuivering zelfs mogelijk in 5 minuten. De slimme sensoren meten de luchtkwaliteit conitinu. De lucht wordt door deze techniek automatisch gezuiverd wanneer er vervuiling wordt gemeten. De luchtzuiveraar beschikt over een dag, nacht en stille stand. De snelheden van deze standen zijn aangepast op het moment van de dag. Het luchtrooster kan verschillende kanten opgezet worden, zodat je geen last hebt van de luchtstroom. Op het touch-screen wordt aangegeven wanneer het filter vervangen moet worden, kan er een uitgestelde start worden ingesteld en maak je de connectie met de app. Via de app kun je de luchtkwaliteit controleren. Daarnaast voorziet de app je van tips over hoe je je luchtkwaliteit in huis goed houdt. ***Getest in een extern laboratorium, september 2018

Technische specificaties / vergelijking

Technologie
Type producten
Type producten Luchtzuiveraar Luchtzuiveraar Ventilator en luchtreiniger in één Luchtzuiveraar
Type technologie
Type technologie Filtering Filtering Filtering Filtering
Prestatie
Filtration levels
Filtration levels 4 filtratieniveaus 4 filtratieniveaus 2 filtratieniveaus N.v.t.
Intelligentie
Automatische stand
Automatische stand N.v.t.
Nachtstand
Nachtstand
Indicator van de luchtkwaliteit
Indicator van de luchtkwaliteit
Sensoren
Sensoren Deeltjes + Gas Deeltjes + Gas N.v.t. Deeltjes + Gas
Intelligentie (automatische modus)
Intelligentie (automatische modus)
Overige specificaties
Connected device (mobile application)
Connected device (mobile application)
Aantal filters
Aantal filters 4 4 2 4
Gebruiksgemak
Bedieningspaneel
Bedieningspaneel Elektronisch Elektronisch Elektronisch Elektronisch
Lcd-scherm
Lcd-scherm N.v.t.
Weekprogramma
Weekprogramma N.v.t.
Indicator "filter vervangen"
Indicator "filter vervangen"
Verstelbaar rooster
Verstelbaar rooster N.v.t.
Hendel
Hendel Geïntegreerd Geïntegreerd N.v.t. Geïntegreerd
Kinderslot
Kinderslot N.v.t.
Type stekker
Type stekker EUR EUR N.v.t. N.v.t.
€ 469,99 Op voorraad
€ 549,99 Out of stock
€ 399,99 Op voorraad
€ 349,99 Op voorraad
Bekijk bekijken

Accessoires & reserve-onderdelen

Nanocaptur filter XL XD6083

Verwijdert formaldehyde*

Op voorraad

Filter Allergy + XD6077F0

Uiterst efficiënt: filtert tot 100% van de allergenen en fijne deeltjes.

Op voorraad

Active Carbon Filter XD6061F0

Voor betere luchtkwaliteit

Op voorraad

Voorfilter RS-PU000041

Tweede filtratieniveau

Product is niet beschikbaar

Documentatie

Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken

Veelgestelde vragen

Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:

U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Je moet teruggaan naar de LUCHTREINIGER-app om door te gaan.
1) Het duurt 15-30 seconden nadat je op de WiFi-knop hebt gedrukt voordat er een verbinding wordt gemaakt.
2) Het kan zijn dat de verbindingspoging wordt onderbroken en dat het netwerktoegangspunt "AIR PURIFIER XXXX" niet langer wordt weergegeven. Als er geen verbinding is met het 'AIR PURIFIER XXXX'-netwerk, is dit binnen 5 minuten niet meer zichtbaar.
Controleer of de Wifi-functie is geactiveerd. Deze kun je activeren door de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt te houden. Je hoort een 'ding-dong' piepje om aan te geven dat de Wifi-functie is ingeschakeld. Je kunt nogmaals op de Wifi-knop drukken om te zien of het lampje knippert.

Als je de Wifi-functie niet meer wilt gebruiken, kun je de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt houden om de Wifi-functie te deactiveren.
Nee. Je telefoon moet verbonden zijn met je Wifi-netwerk thuis om te kunnen koppelen. Nadat je je luchtreiniger met succes op je Wifi-netwerk thuis hebt aangesloten kun je je product bedienen als je verbinding hebt met het 3G/4G netwerk. Als je de tweede keer de verbinding probeert, dan kun je ook altijd controleren of je telefoon automatisch met je Wifi-netwerk thuis is verbonden als je begint.
Dat is normaal. Je maakt verbinding met het netwerk dat door je luchtreiniger is gegenereerd en die heeft geen toegang tot het internet. Je moet verbinding maken met dit netwerk ('LUCHTREINIGER xxxx') om door te gaan.
Houd de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt om de Wifi-functie te activeren of deactiveren.
Controleer of de Wi-Fi-knop van het product permanent brandt of knippert.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.

Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:

Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.

Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.


Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Light" en "Lock" 3 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als de modus "Not connected" actief is op de luchtreiniger, moet je de modus "Wi-Fi" activeren:
• Druk tegelijkertijd op de knoppen "Light" en "Wi-Fi". Als je een pieptoon hoort, is de functie "Wi-Fi" beschikbaar.
• Je kunt op de knop "Wi-Fi" drukken om de uitzending te activeren.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "AIR PURIFIER XXXX". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Dat is normaal. Je app heeft internet nodig om de content te downloaden, zoals: apparaten, toegang tot pagina's met juridische content en planningen.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Je moet naar jouw applicatie-instellingen gaan om het weer in te schakelen en terug te keren.
Volg de 2 onderstaande instructies:

1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.

2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
Plaats de luchtreiniger op een vlakke, stabiele ondergrond in de ruimte waar je de lucht wilt zuiveren. Laat de lucht vrij stromen, plaats het apparaat niet achter een gordijn, onder een raam, voorwerp, meubels of planken en sluit het niet af met andere voorwerpen. Laat minimaal 50 cm ruimte vrij aan alle zijden van het apparaat.
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Het apparaat verwijderen via de app.
• Het apparaat hard resetten door de knop "Light" and "Lock" tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden.
De ontgeuringsfilters en de HEPA-filter kunnen niet worden schoongemaakt en teruggeplaatst: deze filters moeten worden vervangen. De voorfilter is herbruikbaar (verwijder het stof met een stofzuiger of reinig hem met water).
De HEPA-filter moet om de 6 maanden worden vervangen; de ontgeuringsfilter om de 3 maanden. De voorfilter moet om de 2 tot 4 weken worden schoongemaakt. De genoemde frequenties gelden voor een gebruik van 8 uur per dag op snelheid 1 en kunnen variëren afhankelijk van de gebruiksomgeving.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
De filtervervangingsindicator (2) gaat branden wanneer een filter moeten worden vervangen of gereinigd (voorfilter). Daarnaast ontvang je een melding op je mobiele app.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• Actieve-koolstoffilter: vervang om de 12 maanden
• Allergy+-filter: vervang om de 2 jaar
• NanoCaptur-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)

Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat u de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
Het voorfilter is het enige filter dat met water kan worden gereinigd en opnieuw kan worden gebruikt.
De "Actieve carbon", "Allergy+" en de "NanoCaptur" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Voer een gedwongen reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de knop 'Filter' (8) om de filterinstellingen te resetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Je kunt meerdere punten controleren:
• Het Wifi-wachtwoord is verkeerd.
• Het Wifi wachtwoord kan alleen ASCII-codes bevatten en mag maximaal 32 tekens lang zijn.
• Schakel de mobiele gegevens uit tijdens de koppeling.
• Wifi: het apparaat mag alleen op een 2,4 Ghz netwerk zijn aangesloten. Het is niet mogelijk met 5 Ghz.
• De app geeft niet de juiste Wifi aan.
• Je moet de lokalisatie toestemming activeren in de instellingen (alleen voor Android OS 6+).
• Het apparaat mag alleen op het Wifi-netwerk thuis zijn aangesloten. Het maakt geen verbinding met een beveiligd kantoornetwerk (via een proxy).
• Probeer het opnieuw als het probleem aanhoudt.
Controleer of je smartphone altijd verbinding heeft met een netwerk. Je kunt een Wifi-verbinding of mobiel datanetwerk gebruiken. Je kunt proberen een eenvoudige internetpagina te openen om te zien of het netwerk werkt.
Je luchtreiniger heeft geen verbinding meer met het internet:
• Controleer of je internet nog werkt. Als het netwerk terugkeert, maakt je luchtreiniger weer automatisch verbinding met het internet.
• Is het wachtwoord van je internet veranderd? Indien dit het geval is, moet je het koppelproces opnieuw doorlopen.
Geen zorgen. Als het product langer dan 24 uur geen verbinding meer heeft, dan stopt deze automatisch.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Als het wifi-lampje continu brandt maar het niet lukt om de luchtreiniger te bedienen met de app, ga je als volgt te werk: haal de stekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact. De luchtreiniger kan automatisch opnieuw verbinding maken.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Light"-knop en de "Lock"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'AIR PURIFIER XXXX' ziet.
5) Selecteer het netwerk 'AIR PURIFIER XXXX'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'AIR PURIFIER XXXX' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.

Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('AIR PURIFIER XXXX'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.

Door de ‘Intense Pure Air' luchtreiniger adem je thuis tot 99,95% schone lucht in. Beter ademen voor een gezonder leven dankzij de vier filterniveaus, zoals hieronder beschreven:
• Niveau 1: VOORFILTER voor stof, haren, dierenharen
• Niveau 2: ACTIEF KOOLSTOFFILTER voor chemische verontreinigers (VOC's), geurtjes / gassen
• Niveau 3: HEPA FILTER voor fijne deeltjes (PM2.5), pollen, acaricide, dierlijke allergenen, schimmels, bacteriën / virussen
• Niveau 4: NANOCAPTUR FILTER voor formaldehyde
U vindt hier een lijst met compatibele apparaten: Compatibiliteitslijst
Je moet teruggaan naar de LUCHTREINIGER-app om door te gaan.
1) Het duurt 15-30 seconden nadat je op de WiFi-knop hebt gedrukt voordat er een verbinding wordt gemaakt.
2) Het kan zijn dat de verbindingspoging wordt onderbroken en dat het netwerktoegangspunt "AIR PURIFIER XXXX" niet langer wordt weergegeven. Als er geen verbinding is met het 'AIR PURIFIER XXXX'-netwerk, is dit binnen 5 minuten niet meer zichtbaar.
Controleer of de Wifi-functie is geactiveerd. Deze kun je activeren door de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt te houden. Je hoort een 'ding-dong' piepje om aan te geven dat de Wifi-functie is ingeschakeld. Je kunt nogmaals op de Wifi-knop drukken om te zien of het lampje knippert.

Als je de Wifi-functie niet meer wilt gebruiken, kun je de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt houden om de Wifi-functie te deactiveren.
Nee. Je telefoon moet verbonden zijn met je Wifi-netwerk thuis om te kunnen koppelen. Nadat je je luchtreiniger met succes op je Wifi-netwerk thuis hebt aangesloten kun je je product bedienen als je verbinding hebt met het 3G/4G netwerk. Als je de tweede keer de verbinding probeert, dan kun je ook altijd controleren of je telefoon automatisch met je Wifi-netwerk thuis is verbonden als je begint.
Dat is normaal. Je maakt verbinding met het netwerk dat door je luchtreiniger is gegenereerd en die heeft geen toegang tot het internet. Je moet verbinding maken met dit netwerk ('LUCHTREINIGER xxxx') om door te gaan.
Houd de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt om de Wifi-functie te activeren of deactiveren.
Controleer of de Wi-Fi-knop van het product permanent brandt of knippert.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.

Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:

Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.

Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.


Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Je kunt de koppeling opnieuw uitvoeren: in de app, ga naar Mijn Profiel > Mijn apparaat > Voeg product toe. Het complete koppelingsproces zal opstarten.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Light" en "Lock" 3 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als de modus "Not connected" actief is op de luchtreiniger, moet je de modus "Wi-Fi" activeren:
• Druk tegelijkertijd op de knoppen "Light" en "Wi-Fi". Als je een pieptoon hoort, is de functie "Wi-Fi" beschikbaar.
• Je kunt op de knop "Wi-Fi" drukken om de uitzending te activeren.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.

Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "AIR PURIFIER XXXX". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Dat is normaal. Je app heeft internet nodig om de content te downloaden, zoals: apparaten, toegang tot pagina's met juridische content en planningen.
Als het tijdslot eerder is dan de huidige tijd, dan start het product automatisch de volgende dag.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google. Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Je moet naar jouw applicatie-instellingen gaan om het weer in te schakelen en terug te keren.
Volg de 2 onderstaande instructies:

1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.

2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Zorg voor nauwkeurige informatie over de luchtkwaliteit in jouw huishouden zoals aangegeven door jouw luchtreiniger.
• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
De startpagina bestaat uit 4 verschillende delen:
  1. Outdoor informatie:
    De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app.

  2. Indoor informatie:
    De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
    Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app.

  3. Afstandsbediening:
    Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven.

  4. Navigatiebalk:
    Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.
    • MyAir: de hoofdpagina.
    • Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
    • Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
    • Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
    • Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.

home page of Pure Air app
Ja, dat kan. Een nieuwe gebruiker moet de Pure Air-app downloaden. Nadat je het product aan de thuisnetwerk-Wi-Fi hebt gekoppeld, kan de nieuwe gebruiker het product ook koppelen door de instructies op de app te volgen. Het koppelingsproces wordt verkort omdat het product al is verbonden met de Wi-Fi-thuisnetwerk.
Informatie over de kwaliteit van de binnenlucht bevindt zich in het midden van de startpagina van de app. De gegevens komen rechtstreeks van de deeltjes- en gassensor.
home page of Pure Air app

De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
  • Deeltjes & allergenen
  • Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Indoor air quality page of Pure Air app
Informatie over de kwaliteit van de buitenlucht bevindt zich aan de bovenzijde van de startpagina van de app. Het beschrijft de luchtkwaliteit van de locatie in de stad en het niveau van pollen dat aanwezig is in jouw stadslocatie.
home page of Pure Air app

De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.

  • Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).

  • Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).

  • Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
    "NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.

De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.

De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.
Outdoor air quality page of Pure Air appOutdoor pollen state page of Pure Air app
Plaats de luchtreiniger op een vlakke, stabiele ondergrond in de ruimte waar je de lucht wilt zuiveren. Laat de lucht vrij stromen, plaats het apparaat niet achter een gordijn, onder een raam, voorwerp, meubels of planken en sluit het niet af met andere voorwerpen. Laat minimaal 50 cm ruimte vrij aan alle zijden van het apparaat.
Je kunt het apparaat op twee manieren ontkoppelen:
• Het apparaat verwijderen via de app.
• Het apparaat hard resetten door de knop "Light" and "Lock" tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden.
De ontgeuringsfilters en de HEPA-filter kunnen niet worden schoongemaakt en teruggeplaatst: deze filters moeten worden vervangen. De voorfilter is herbruikbaar (verwijder het stof met een stofzuiger of reinig hem met water).
De HEPA-filter moet om de 6 maanden worden vervangen; de ontgeuringsfilter om de 3 maanden. De voorfilter moet om de 2 tot 4 weken worden schoongemaakt. De genoemde frequenties gelden voor een gebruik van 8 uur per dag op snelheid 1 en kunnen variëren afhankelijk van de gebruiksomgeving.
Schakel eerst de luchtreiniger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.
De filtervervangingsindicator (2) gaat branden wanneer een filter moeten worden vervangen of gereinigd (voorfilter). Daarnaast ontvang je een melding op je mobiele app.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• Actieve-koolstoffilter: vervang om de 12 maanden
• Allergy+-filter: vervang om de 2 jaar
• NanoCaptur-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)

Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat u de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
Het voorfilter is het enige filter dat met water kan worden gereinigd en opnieuw kan worden gebruikt.
De "Actieve carbon", "Allergy+" en de "NanoCaptur" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Voer een gedwongen reset uit.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de knop 'Filter' (8) om de filterinstellingen te resetten.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Gebruik het apparaat niet. Laat het snoer vervangen door een erkend reparatiecentrum om gevaar te voorkomen.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Controleer hoe vaak de filters moeten worden gereinigd en vervangen en reinig/vervang deze indien nodig.
Je kunt meerdere punten controleren:
• Het Wifi-wachtwoord is verkeerd.
• Het Wifi wachtwoord kan alleen ASCII-codes bevatten en mag maximaal 32 tekens lang zijn.
• Schakel de mobiele gegevens uit tijdens de koppeling.
• Wifi: het apparaat mag alleen op een 2,4 Ghz netwerk zijn aangesloten. Het is niet mogelijk met 5 Ghz.
• De app geeft niet de juiste Wifi aan.
• Je moet de lokalisatie toestemming activeren in de instellingen (alleen voor Android OS 6+).
• Het apparaat mag alleen op het Wifi-netwerk thuis zijn aangesloten. Het maakt geen verbinding met een beveiligd kantoornetwerk (via een proxy).
• Probeer het opnieuw als het probleem aanhoudt.
Controleer of je smartphone altijd verbinding heeft met een netwerk. Je kunt een Wifi-verbinding of mobiel datanetwerk gebruiken. Je kunt proberen een eenvoudige internetpagina te openen om te zien of het netwerk werkt.
Je luchtreiniger heeft geen verbinding meer met het internet:
• Controleer of je internet nog werkt. Als het netwerk terugkeert, maakt je luchtreiniger weer automatisch verbinding met het internet.
• Is het wachtwoord van je internet veranderd? Indien dit het geval is, moet je het koppelproces opnieuw doorlopen.
Geen zorgen. Als het product langer dan 24 uur geen verbinding meer heeft, dan stopt deze automatisch.
Controleer aub de volgende elementen:

1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.

Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.


2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
Als het wifi-lampje continu brandt maar het niet lukt om de luchtreiniger te bedienen met de app, ga je als volgt te werk: haal de stekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact. De luchtreiniger kan automatisch opnieuw verbinding maken.
Controleer aub het volgende:
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.

Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Light"-knop en de "Lock"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'AIR PURIFIER XXXX' ziet.
5) Selecteer het netwerk 'AIR PURIFIER XXXX'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'AIR PURIFIER XXXX' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.

Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('AIR PURIFIER XXXX'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.

Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.

Door de ‘Intense Pure Air' luchtreiniger adem je thuis tot 99,95% schone lucht in. Beter ademen voor een gezonder leven dankzij de vier filterniveaus, zoals hieronder beschreven:
• Niveau 1: VOORFILTER voor stof, haren, dierenharen
• Niveau 2: ACTIEF KOOLSTOFFILTER voor chemische verontreinigers (VOC's), geurtjes / gassen
• Niveau 3: HEPA FILTER voor fijne deeltjes (PM2.5), pollen, acaricide, dierlijke allergenen, schimmels, bacteriën / virussen
• Niveau 4: NANOCAPTUR FILTER voor formaldehyde

Betrokkenheid

onze duurzaamheidsbelofte? Onze producten kunnen 10 jaar lang gerepareerd worden
lamp.svg

Onze reparatiecentra

VIND DE DICHTSTBIJZIJNDE

*Klinische studie uitgevoerd bij 24 patiënten die gevoelig zijn voor kattenallergenen, maart 2018. Intense pure air connect luchtreiniger filters kleine fijne deeltjes waaronder allergenen. ** Getest in een extern laboratorium op het Allergie+ -filter, augustus 2017 

big-truck.svg
Levering binnen 3-5 werkdagen
telephone.svg
Hulp nodig
0318 - 58 24 24

Maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 u

Lokaal tarief

r-rowenta.svg
Enjoy technology
screwdriver2.svg
10 jaar reparatieservice

Rowenta zorgt dat je product 10 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd

Onze servicebelofte

Er is geen resultaat voor jouw zoekopdracht: 

  • Controleer de spelling, probeer synoniemen
  • Beperk de zoekopdracht tot een of twee woorden
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemene term kan meer resultaten opleveren
Onze producten