Intense Pure Air Connect PU6080 Luchtreiniger
Adem zuivere lucht en leef met minder allergenen*. Filtert tot wel 100% van allergenen & fijne deeltjes**
- Zeer geschikt wanneer je last hebt van allergenen, pollen of gevoelig bent voor huisstofmijt en huisdieren
- Geschikt voor ruimtes tot 140 m2.
- Capaciteit van 360 m3 p/u.
- Luchtreiniger die tot 100%* van allergenen en fijne deeltjes uit de lucht filtert
- 4 filteringsniveaus halen allerlei soorten verontreinigende stoffen uit de lucht, zelfs de allerfijnste
- Exclusieve gepatenteerde NanoCaptur-technologie vernietigt schadelijk formaldehyde permanent.**
- Snelle luchtzuivering na slechts 5 minuten in booststand.
- Gekoppelde Pure Air app in samenwerking met Plume Labs
- Zeer stil, slechts 17,5 dB(A)
- Slim systeem: meet luchtvervuiling automatisch en past snelheid aan, aangepast op de Auto-Dag en Auto-Nachtstand
- 3D Pure Air rooster: optimale luchtcirculatie, maximaal gebruikscomfort
- Modern touch-screen met timer en uitgestelde start functies
- Filterwisselaanduiding: handig signaal wanneer filters vervangen moeten worden
- *Klinische studie uitgevoerd bij 24 patiënten die gevoelig zijn voor kattenallergenen, maart 2018. Intense pure air connect luchtreiniger filter kleine fijne deeltjes waaronder allergenen.
- **Getest in een extern laboratorium, september 2018 Lees meer
-
€ 269,99 Adviesprijs* € 499,99
Dankzij de filtratie helpt Rowenta Intense Pure Air XL Connect de oorzaken van allergische reacties te verminderen.
Technische specificaties / vergelijking
Technologie | ||||
Type producten | ||||
Type producten | Luchtzuiveraar | Luchtzuiveraar | Ventilator en luchtreiniger in één | Luchtzuiveraar |
Type technologie | ||||
Type technologie | Filtering | Filtering | Filtering | Filtering |
Prestatie | ||||
Luchtstroom | ||||
Luchtstroom | 45° of 90° | N.v.t. | N.v.t. | N.v.t. |
CADR-waarde voor rook | ||||
CADR-waarde voor rook | 360 m3/uur | 515 m3/uur | 120 m3/uur | 350 m3/uur |
Aantal snelheden | ||||
Aantal snelheden | 4 | 10 | 12 | 4 |
Geluidsniveau (dB(A)) | ||||
Geluidsniveau (dB(A)) | 32dB(A) | 32dB(A) | 32dB(A) | 31dB(A) |
Filtratieniveau's | ||||
Filtratieniveau's | 4 filtratieniveaus | 4 filtratieniveaus | 2 filtratieniveaus | N.v.t. |
Max vermogen | ||||
Max vermogen | 60W | 60W | 33W | 50W |
Overige specificaties | ||||
Effectief gebied | ||||
Effectief gebied | tot wel 144 m2 | tot wel 200 m2 | tot wel 48 m2 | tot wel 140 m2 |
Verbonden apparaat (mobiele applicatie) | ||||
Verbonden apparaat (mobiele applicatie) | ||||
Afmetingen (LxBxH) | ||||
Afmetingen (LxBxH) | 31.5 x 25.3 x 68.3cm | N.v.t. | N.v.t. | 38,5 x 22 x 52,9cm |
Gewicht | ||||
Gewicht | 7.7kg | N.v.t. | N.v.t. | 6.2kg |
Kleur | ||||
Kleur | Wit | Wit & Blauw | Zilver | Wit |
Extra meegeleverde accessoires | ||||
Extra meegeleverde accessoires | Accessories : NC00128389 / NC00128390 / NC00144922 / NC00154376 Complementary accessories item : NC00903457 / NC00903743 / 1820002697 / 1820001101 / 1820001409 | 1820005839 : FILTER_ETHERA 2 _PURE HOME 1820005837 : FILTER_PARTICLE+ACTIVECARBONE_PRE-FILTER | deeltjesfilter met hoge dichtheid x2 (XD6520F0) | voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter |
Aantal filters | ||||
Aantal filters | 4 | 4 | 2 | 4 |
Filters | ||||
Filters | voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter | VOORFILTER, 2 IN 1 ALLERGIE+ FILTER, ACTIEF KOOLSTOFFILTER, NANOCAPTUR+ FILTER | Voorfilter + Deeltjesfilter met hoge dichtheid | voor-, koolstof-, Allergie+-, NanoCaptur filter |
Intelligentie | ||||
Automatische stand | ||||
Automatische stand | N.v.t. | |||
Nachtstand | ||||
Nachtstand | ||||
Indicator van de luchtkwaliteit | ||||
Indicator van de luchtkwaliteit | ||||
Sensoren | ||||
Sensoren | Deeltjes + Gas | Deeltjes + Gas | N.v.t. | Deeltjes + Gas |
Intelligentie (automatische modus) | ||||
Intelligentie (automatische modus) | ||||
Gebruiksgemak | ||||
Bedieningspaneel | ||||
Bedieningspaneel | Elektronisch | Elektronisch | Elektronisch | Elektronisch |
Lcd-scherm | ||||
Lcd-scherm | N.v.t. | |||
Timer (uur) | ||||
Timer (uur) | 1-2-4-8 uur | 1-2-4-8 uur | 12 uur | 1-2-4-8 uur |
Vertraagde start | ||||
Vertraagde start | Ja | Ja | Ja | Ja |
Weekprogramma | ||||
Weekprogramma | N.v.t. | |||
Indicator "filter vervangen" | ||||
Indicator "filter vervangen" | ||||
Verstelbaar rooster | ||||
Verstelbaar rooster | N.v.t. | |||
Hendel | ||||
Hendel | Geïntegreerd | Geïntegreerd | N.v.t. | Geïntegreerd |
Kinderslot | ||||
Kinderslot | N.v.t. | |||
Type stekker | ||||
Type stekker | EUR | EUR | N.v.t. | N.v.t. |
Maximaal geluidsniveau | ||||
Maximaal geluidsniveau | 66dB(A) | 64dB(A) | 60dB(A) | 52dB(A) |
€ 269,99
Adviesprijs* € 499,99
|
€ 449,99
Adviesprijs* € 549,99
|
€ 348,99
Adviesprijs* € 449,99
|
€ 249,99
Adviesprijs* € 399,99
|
Accessoires & reserve-onderdelen
Documentatie
Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken
Veelgestelde vragen
Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:
2) Het kan zijn dat de verbindingspoging wordt onderbroken en dat het netwerktoegangspunt "AIR PURIFIER XXXX" niet langer wordt weergegeven. Als er geen verbinding is met het 'AIR PURIFIER XXXX'-netwerk, is dit binnen 5 minuten niet meer zichtbaar.
Als je de Wifi-functie niet meer wilt gebruiken, kun je de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt houden om de Wifi-functie te deactiveren.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.
Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:
Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.
Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.
Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Light" en "Lock" 3 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
• Druk tegelijkertijd op de knoppen "Light" en "Wi-Fi". Als je een pieptoon hoort, is de functie "Wi-Fi" beschikbaar.
• Je kunt op de knop "Wi-Fi" drukken om de uitzending te activeren.
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "AIR PURIFIER XXXX". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Volg de 2 onderstaande instructies:
1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.
2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
- Outdoor informatie:
De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app. - Indoor informatie:
De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app. - Afstandsbediening:
Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven. - Navigatiebalk:
Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.- MyAir: de hoofdpagina.
- Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
- Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
- Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
- Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.


De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
- Deeltjes & allergenen
- Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.


De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.
- Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).
- Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).
- Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
"NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.


We raden je aan je apparaat zo veel mogelijk bij te werken naar een hogere Android-versie of een ander compatibel apparaat te gebruiken.
Updates bieden je niet alleen een rijkere ervaring met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar beschermen je ook tegen mogelijke beveiligingsproblemen die in de nieuwste versies zijn verholpen.
• Het apparaat verwijderen via de app.
• Het apparaat hard resetten door de knop "Light" and "Lock" tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• Actieve-koolstoffilter: vervang om de 12 maanden
• Allergy+-filter: vervang om de 2 jaar
• NanoCaptur-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)
Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat u de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
De "Actieve carbon", "Allergy+" en de "NanoCaptur" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de knop 'Filter' (8) om de filterinstellingen te resetten.

• Het Wifi-wachtwoord is verkeerd.
• Het Wifi wachtwoord kan alleen ASCII-codes bevatten en mag maximaal 32 tekens lang zijn.
• Schakel de mobiele gegevens uit tijdens de koppeling.
• Wifi: het apparaat mag alleen op een 2,4 Ghz netwerk zijn aangesloten. Het is niet mogelijk met 5 Ghz.
• De app geeft niet de juiste Wifi aan.
• Je moet de lokalisatie toestemming activeren in de instellingen (alleen voor Android OS 6+).
• Het apparaat mag alleen op het Wifi-netwerk thuis zijn aangesloten. Het maakt geen verbinding met een beveiligd kantoornetwerk (via een proxy).
• Probeer het opnieuw als het probleem aanhoudt.
• Controleer of je internet nog werkt. Als het netwerk terugkeert, maakt je luchtreiniger weer automatisch verbinding met het internet.
• Is het wachtwoord van je internet veranderd? Indien dit het geval is, moet je het koppelproces opnieuw doorlopen.
1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.
Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.
2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.
Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Light"-knop en de "Lock"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'AIR PURIFIER XXXX' ziet.
5) Selecteer het netwerk 'AIR PURIFIER XXXX'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'AIR PURIFIER XXXX' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.
Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('AIR PURIFIER XXXX'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.
Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Door de ‘Intense Pure Air' luchtreiniger adem je thuis tot 99,95% schone lucht in. Beter ademen voor een gezonder leven dankzij de vier filterniveaus, zoals hieronder beschreven:
• Niveau 1: VOORFILTER voor stof, haren, dierenharen
• Niveau 2: ACTIEF KOOLSTOFFILTER voor chemische verontreinigers (VOC's), geurtjes / gassen
• Niveau 3: HEPA FILTER voor fijne deeltjes (PM2.5), pollen, acaricide, dierlijke allergenen, schimmels, bacteriën / virussen
• Niveau 4: NANOCAPTUR FILTER voor formaldehyde
2) Het kan zijn dat de verbindingspoging wordt onderbroken en dat het netwerktoegangspunt "AIR PURIFIER XXXX" niet langer wordt weergegeven. Als er geen verbinding is met het 'AIR PURIFIER XXXX'-netwerk, is dit binnen 5 minuten niet meer zichtbaar.
Als je de Wifi-functie niet meer wilt gebruiken, kun je de lichtknop en de Wifi-knop 3 seconden tegelijk ingedrukt houden om de Wifi-functie te deactiveren.
Als het permanent brandt, betekent dit dat het product correct is verbonden met jouw Wi-Fi-thuisnetwerk, maar dat de cloud het niet aan je account kan koppelen. Probeer het later nogmaals.
Als het nog steeds knippert, betekent dit dat het product niet is verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk. In dat geval controleer aub de volgende elementen:
Internetverbinding:
Jouw Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
- Als je Wi-Fi thuisnetwerk een proxy nodig heeft om toegang te krijgen tot internet, werkt de koppeling niet.
Wi-Fi:
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk geselecteerd?
- Heb je het juiste Wi-Fi-thuisnetwerk in tetypt? (De maximale lengte van het Wi-Fi-wachtwoord voor thuis: 64 karakters).
- Is de SSID die je hebt getypt onjuist?
- Heb je handmatig de Wi-Fi-naam ingevoerd die de 5 GHz heeft? Het product is compatibel met 2,4 GHz, niet met 5 GHz.
- Is jouw telefoon is niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Is het product niet te ver van het Wi-Fi-thuisnetwerk/product?
- Het kan een compatibiliteitsprobleem zijn: controleer aub onze lijst.
Als je al deze elementen hebt gecontroleerd en het koppelen nog steeds niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Rowenta Robots > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding nodig om de apparaten te koppelen. Hiervoor kun je je mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Zorg ervoor dat de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding verhinderen.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat resetten. Voer hiervoor de volgende stappen uit:
• Houd de knoppen "Light" en "Lock" 3 seconden ingedrukt.
• Haal vervolgens de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 10 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon volgen hier enkele voorbeelden van problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
• Druk tegelijkertijd op de knoppen "Light" en "Wi-Fi". Als je een pieptoon hoort, is de functie "Wi-Fi" beschikbaar.
• Je kunt op de knop "Wi-Fi" drukken om de uitzending te activeren.
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Haal de stekker van de luchtreiniger uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de luchtreiniger. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "AIR PURIFIER XXXX". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Deze informatie wordt niet bewaard door Rowenta.
Je locatietoestemming kan ook worden gebruikt om je de buitenluchtkwaliteit en polleninformatie om je heen te verstrekken.
Volg de 2 onderstaande instructies:
1) Sta de locatie toe vanuit de applicatie-instellingen:
• Je moet op de knop 'Ga naar instellingen' drukken en deze activeren.
2) Activeer de Google-locatie in de algemene telefooninstellingen:
• Ga naar de telefooninstellingen.
• Typ "locatie" in de zoekopdracht, ga naar deze sectie.
• Activeer de locatie (AAN).
• Voor degenen die de mogelijkheid hebben om de locatiemethode te kiezen, selecteer "Hoge nauwkeurigheid".

• Ontvang informatie over de kwaliteit van de buitenlucht, evenals de polleninformatie op basis van de locatie die je bepaalt.
• Schakel jouw luchtreiniger in/uit via de app: Als je een internetverbinding op jouw smartphone hebt, kun je je product overal vandaan bedienen.
• Maak schema's voor jouw luchtreiniger.
• Controleer de status van de filters. Je wordt geïnformeerd wanneer je je filter moet schoonmaken of vervangen, en dat je ze online kunt kopen zonder tijd te verliezen.
• Ontdek hoeveel vervuiling jouw luchtreiniger in je huis heeft gefilterd door het te vertalen naar het overeenkomstige aantal sigaretten dat je zou hebben ingeademd.
- Outdoor informatie:
De app geeft je de informatie over de buitenluchtkwaliteit en het pollen van de gekozen locatie: accepteer de geolokalisatie, of je selecteert de naam van je stad in de app. - Indoor informatie:
De app biedt je realtime informatie over de luchtkwaliteit binnenshuis, rechtstreeks afkomstig van de luchtreiniger.
Het product heeft een sensor die de luchtkwaliteit meet. Het stuurt de informatie regelmatig via de Cloud naar de app. - Afstandsbediening:
Je kunt het product in-/uitschakelen en de (licht)modus wijzigen met de knoppen die in de app worden weergegeven. - Navigatiebalk:
Je kunt de volgende informatie raadplegen via de navigatiebalk.- MyAir: de hoofdpagina.
- Mijn profiel: om juridische informatie, veelgestelde vragen en aftersales-informatie te raadplegen en de instellingen van jouw account te wijzigen.
- Planning: om jouw luchtreiniging in te richten volgens jouw schema.
- Filters: om de staat van het filter te raadplegen en ook vervangende filters online te kopen.
- Informatie: om de door het product opgevangen vervuiling te visualiseren en meer te leren over de verschillende bronnen van vervuiling.


De luchtkwaliteit binnenshuis is verdeeld in twee onderdelen:
- Deeltjes & allergenen
- Gas & VOC (vluchtige organische stoffen)
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.


De kwaliteit van de buitenlucht bevat alle informatie over deeltjes en allergenen, gas en VOS (vluchtige organische stoffen) en pollen buitenshuis.
- Deeltjes en allergenen: dit deel toont informatie over de stofdeeltjes (PM2.5 & PM10).
- Gas & VOS: het geeft een overzicht van het vervuilingsniveau op basis van stikstofdioxide (NO2) en ozon (O3).
- Pollen: dit voldoet aan alle informatie over 4 soorten pollen zoals berk, gras, olijf en ambrosia.
"NAB" betekent "National Allergy Bureau", het is de wereld's meest erkende schaal om het niveau van pollen uit te drukken.
De numerieke cijfers komen overeen met de luchtkwaliteitsindex (AQI) die kan worden omschreven als de concentratie van verontreinigende stoffen in de omgevingslucht.
De cirkel is verdeeld in vijf delen en krijgt een kleurniveau gaande van het laagste naar het hoogste niveau van vervuiling. De kleuren van de cirkel volgen hetzelfde principe als de kleuring van LED-verlichting.


We raden je aan je apparaat zo veel mogelijk bij te werken naar een hogere Android-versie of een ander compatibel apparaat te gebruiken.
Updates bieden je niet alleen een rijkere ervaring met nieuwe functies en compatibiliteit met de nieuwste technologie, maar beschermen je ook tegen mogelijke beveiligingsproblemen die in de nieuwste versies zijn verholpen.
• Het apparaat verwijderen via de app.
• Het apparaat hard resetten door de knop "Light" and "Lock" tegelijk 3 seconden ingedrukt te houden.
Je kunt het apparaat reinigen met een licht vochtige doek.
Belangrijk: Gebruik nooit schurende materialen. Deze kunnen het oppervlak van het product beschadigen.

Frequentie van reiniging/vervanging van de filters
• Voorfilter: reinig om de 2 tot 4 weken
• Actieve-koolstoffilter: vervang om de 12 maanden
• Allergy+-filter: vervang om de 2 jaar
• NanoCaptur-filter: vervang afhankelijk van kleurverandering (zie kleurenkaart op filter)
Deze cijfers zijn gebaseerd op tests waarbij de luchtreiniger 8 uur per dag in stille modus wordt gebruikt. Het kan zijn dat u de filters vaker moet vervangen, afhankelijk van de luchtkwaliteit en hoe vaak de luchtreiniger wordt gebruikt.
De "Actieve carbon", "Allergy+" en de "NanoCaptur" filters kunnen niet worden gereinigd en hergebruikt, dus nooit met water wassen. Ze moeten aan het einde van hun levensduur worden vervangen.
Als je een filter vervangt voor het einde van zijn levensduur, druk dan 3 seconden op de knop 'Filter' (8) om de filterinstellingen te resetten.

• Het Wifi-wachtwoord is verkeerd.
• Het Wifi wachtwoord kan alleen ASCII-codes bevatten en mag maximaal 32 tekens lang zijn.
• Schakel de mobiele gegevens uit tijdens de koppeling.
• Wifi: het apparaat mag alleen op een 2,4 Ghz netwerk zijn aangesloten. Het is niet mogelijk met 5 Ghz.
• De app geeft niet de juiste Wifi aan.
• Je moet de lokalisatie toestemming activeren in de instellingen (alleen voor Android OS 6+).
• Het apparaat mag alleen op het Wifi-netwerk thuis zijn aangesloten. Het maakt geen verbinding met een beveiligd kantoornetwerk (via een proxy).
• Probeer het opnieuw als het probleem aanhoudt.
• Controleer of je internet nog werkt. Als het netwerk terugkeert, maakt je luchtreiniger weer automatisch verbinding met het internet.
• Is het wachtwoord van je internet veranderd? Indien dit het geval is, moet je het koppelproces opnieuw doorlopen.
1) 5 GHz?
Jouw smartphone maakt mogelijk gebruik van een 5GHz-netwerk en het product kan dit niet detecteren.
Oplossing:
Jouw smartphone kan op het 5 GHz-netwerk blijven, maar het product moet op 2,4 GHz netwerk zijn aangesloten. Daarom moet je hier een 2,4 GHz-netwerk voor het product selecteren. De koppeling werkt, zelfs als je teruggaat naar het 5 GHz-netwerk.
Opmerking:
- Zorg ervoor dat jouw internetmodem 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. Het product ondersteunt niet slechts de 5 GHz-band.
- Hoe bepaal je of je router de 2,4 GHz-band, 5 GHz of beide ondersteunt? Soms, als dual band beschikbaar is, zijn er 2 verschillende netwerken en worden deze aangeduid met namen zoals 'mijnnetwerk24', 'mijnnetwerk24GHz' of 'mijnnetwerk2-4'.
2) Verborgen SSID?
Als jouw netwerk 'verborgen' is, kun je handmatig de SSID (netwerknaam) typen door op "SSID invoeren" te drukken.
• Bevind jouw smartphone zich dicht genoeg bij jouw product? Als het te ver is, zal je smartphone de uitzending van het product Wi-Fi niet detecteren.
• Heb je op de Wi-Fi-knop gedrukt? Het Wi-Fi-toegangspunt stopt met uitzenden na een paar minuten.
• Knippert de Wi-Fi-knop? Als dit niet het geval is, druk je nogmaals gedurende 3 seconden op Wi-Fi.
• Probeer het koppelingsproces opnieuw.
Als je de bovenstaande lijst hebt gecontroleerd en je bent nog steeds geblokkeerd, doe dan het volgende (harde reset van het product):
1) Terwijl het product is ingeschakeld, druk je tegelijkertijd op de "Light"-knop en de "Lock"-knop. Je hoort een pieptoon en het product wordt automatisch uitgeschakeld.
2) Koppel het product los, wacht 1 minuut en sluit het product weer aan.
3) Schakel het product in en druk op de Wi-Fi-knop om het toegangspunt uit te zenden.
4) Ga naar de instellingen van de telefoon en bevestig dat je het Wi-Fi-netwerk 'AIR PURIFIER XXXX' ziet.
5) Selecteer het netwerk 'AIR PURIFIER XXXX'.
• Als je telefoon automatisch verbinding maakt, moet je dit netwerk 'verwijderen' uit de vooraf geregistreerde Wi-Fi-lijst. Controleer na deze handeling of dit 'AIR PURIFIER XXXX' nog steeds aanwezig is in de Wi-Fi-lijst van jouw telefoon.
• Als jouw telefoon om een wachtwoord vraagt, annuleer je dit. Het is een goed teken, het betekent dat de applicatie dit onderdeel aankan.
6) Ga terug naar de app en start het koppelingsproces opnieuw.
Notitie 1: Voor bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi van het product ('AIR PURIFIER XXXX'), een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen of je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Op dit moment is dit gedrag normaal, omdat je bent verbonden met het product, dat geen internetverbinding heeft. Het wordt hersteld zodra het product verbinding heeft gemaakt met je Wi-Fi-thuisnetwerk. Beantwoord daarom deze vraag, zodat je verbonden blijft met dit netwerk.
Notitie 2: Als je een smartphone hebt met de optie Wi-Fi-assistent "schakelen tussen Wi-Fi-netwerken en mobiele data wanneer de Wi-Fi-verbinding slecht is" (zoals Xiaomi), deactiveer deze dan. Als het wordt geactiveerd wanneer jouw smartphone is verbonden met het apparaat als toegangspunt, zal de smartphone detecteren dat er geen internet is bij dit toegangspunt (wat normaal is bij deze stap van het koppelen). De smartphone zoekt een ander netwerk voor jou en de applicatie kan niet verder gaan in het koppelingsproces.
Door de ‘Intense Pure Air' luchtreiniger adem je thuis tot 99,95% schone lucht in. Beter ademen voor een gezonder leven dankzij de vier filterniveaus, zoals hieronder beschreven:
• Niveau 1: VOORFILTER voor stof, haren, dierenharen
• Niveau 2: ACTIEF KOOLSTOFFILTER voor chemische verontreinigers (VOC's), geurtjes / gassen
• Niveau 3: HEPA FILTER voor fijne deeltjes (PM2.5), pollen, acaricide, dierlijke allergenen, schimmels, bacteriën / virussen
• Niveau 4: NANOCAPTUR FILTER voor formaldehyde
Betrokkenheid
*Klinische studie uitgevoerd bij 24 patiënten die gevoelig zijn voor kattenallergenen, maart 2018. Intense pure air connect luchtreiniger filters kleine fijne deeltjes waaronder allergenen. ** Getest in een extern laboratorium op het Allergie+ -filter, augustus 2017
Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis
Neem contact met ons op
via het contactformulier
Sinds 1909
Onze geschiedenisRowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd
Onze servicebelofte