Factuur

De factuur is tegelijk met de verzending van je pakket naar jouw e-mailadres verzonden.
Je kunt deze in je inbox terugvinden, bijvoorbeeld door op ordernummer te zoeken.
Als je hulp nodig hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier: Contact opnemen.
X-plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
0 Beschikbare pakketten
X-plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
Ref: : RR7387WH
De garantie van een zorgvuldige methodische schoonmaak

X-plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger

Ref: : RR7387WH

De garantie van een zorgvuldige methodische schoonmaak

  • Stofzuigen met slimme navigatie: Automatisch schoonmaken, overal waar je het nodig hebt, met Smart Exploration 4.0, met gyroscoop technologie en infrarood sensoren voor efficiënte en zeer nauwkeurige navigatie.
  • Een 4-in-1 schoonmaakervaring: Twee zijdelingse borstels voor hoeken en moeilijk bereikbare plekken, de Animal Turbo borstel voor vuil en haren van huisdieren, een BLDC-motor voor betrouwbare zuigkracht en het Aqua Power Systeem om oppervlakken schoon te dweilen.
  • Animal Care: Houd je huis brandschoon, zelfs als je huisdieren hebt, met de hoogwaardige Animal Turbo borstel om vuil en haren van huisdieren op te pikken, en met de Animal Scrub dweil om hardnekkige vlekken van je huisdieren te lijf te gaan.
  • Allergieset: Het elektrostatische effect van de allergiedweil maakt korte metten met kleine stofdeeltjes, terwijl het uitwasbare high-performance filter tot 99.9% van de stofdeeltjes opvangt.
  • Verbinden met de app: Een automatische stofzuiger met een gratis bijbehorende app (iOS/Android) waarmee je kunt programmeren en nog veel meer, tevens compatibel met stemassistentie zoals Amazon’s Alexa en Google Assistant.
  • Efficiënt op alle vloeren: De slimme "Auto boost" functie past automatisch het vermogensniveau van de robot aan voor een grondige reiniging van tapijten.
  • Lange batterijduur: Een duurzame batterij die tot 120 m2 reinigt op één enkele lading.
  • Volledige schoonmaak-ervaring: 3 navigatiemodi (methodisch, spot en langs de muren) en 3 standen (eco, standaard, boost) direct regelbaar via de app, waardoor moeiteloos schoonmaken binnen handbereik is.
  • 10 jaar repareerbaar: Een product dat je 10 jaar lang kunt laten repareren op 6500 reparatiecentra wereldwijd, bijbehorend bij wat Rowenta doet om het milieu te beschermen en verspilling tegen te gaan.
  • Lees meer
€ 5,50 verzendkosten, gratis verzending vanaf €30. Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis.
Op voorraad
  • € 259,99 Adviesprijs*  € 369,99

Verzonden door Rowenta Shop.
Visa-MasterCard-AmericanExpress-PayPal.png
X-plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
€ 259,99 Adviesprijs*  € 369,99

2 jaar

Internationale garantie

Meer lezen

15 jaar

Repareerbaar tegen eerlijke prijs

Meer lezen

De Rowenta X-Plorer Serie 50 Robotstofzuiger

De Rowenta X-Plorer Serie 50 is een handige robotstofzuiger die jouw hele huis met gemak schoonmaakt. Deze zeer intuïtieve automatische stofzuiger combineert geavanceerde technologie met 4-in-1 reinigingsactie: twee zijborstels voor hoeken en moeilijk bereikbare plekken, een Animal Turbo-borstel voor huisdier eigenaren, een BLDC-motor voor betrouwbare zuigkracht en een Aqua Power-systeem om oppervlakken schoon te dweilen. Verbeterde gyrotechnologie en infraroodsensoren zorgen voor betrouwbare navigatie die het schoonmaken van jouw huis moeiteloos maakt. De gratis app is volledig compatibel met spraakassistentie (Google Assistant, Amazon's Alexa). De duurzame batterij dekt oppervlakken tot 120 m2 in één keer opladen en met de Animal Scrub dweil je hardnekkig vuil van huisdieren weg. Allergiezorg rondt het totaal af, met het HEPA-filter en de Allergie Electrostatische dweil die zorgen voor een gezondere thuisomgeving, ideaal voor mensen met allergieën.
X-plorer Serie 50 RR7387 Robotstofzuiger
What's in the box

What's in the box

  • X-PLORER Serie 50 robotstofzuiger
  • Waterreservoir
  • Standaarddweil
  • Animal Scrub-dweil
  • Allergy Electrostatic-dweil 
  • Schoonmaakaccessoire
     

Technische specificaties / vergelijking

Schoonmaak prestaties
Technologie
Technologie Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel Roterende centrale borstel
Type borstel
Type borstel Huisdieren turboborstel Huisdieren turboborstel Turboborstel Huisdieren turboborstel
Zijborstel
Zijborstel 2 2 2 2
Motorisering
Motorisering Borstelloze motor Universele motor Borstelloze motor Borstelloze motor
Reinigingsstanden
Reinigingsstanden 3 (Methodic, Spot and Wall Follow) Random, Random Room, Edge 3: Methodic, Spot, Wall-follow Gepersonaliseerd
Energieniveaus
Energieniveaus 3 1 3 4
Gebruiksgemak
Gebruiksgemak Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging Automatische en moeiteloze reiniging
Efficiëntie stofzuigen
Efficiëntie stofzuigen Goed (< 2000 Pa) Goed (< 2000 Pa) Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa)
Dweilen
Dweilen Standaard Standaard Standaard Standaard
Navigatie
Geschikt voor meerdere ruimtes
Geschikt voor meerdere ruimtes
Geschikt voor obstakels
Geschikt voor obstakels Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm) Goed (Lage obstakeldetectie >8cm) Standaard (obstakeldetectie >10 cm)
Geschikt voor trappen
Geschikt voor trappen Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren Ja: 3 valsensoren
Ruimtedekking (navigatietechnologie)
Ruimtedekking (navigatietechnologie) Geweldig (gyroscopisch) Goed (Willekeurig) Geweldig (gyroscopisch) Beste in zijn klasse (laser of camera)
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan Geweldig Geweldig Beste in zijn klasse Standaard
Connectiviteit
Planning
Planning
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten)
Schema
Selectie van te reinigen ruimtes
Selectie van te reinigen ruimtes Nee Nee Nee Ja (gepersonaliseerd)
Autonomie
Batterijtype
Batterijtype Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion Lithium-ion
Oplaadtijd
Oplaadtijd 6 uur 6 uur 5 uur 4 uur
Autonomie
Autonomie 120 min 150 min 90 min 150 min
Accu duur
Gebruiksduur (min. stand)
Gebruiksduur (min. stand) 120 min 150 min 90 min 150 min
Type opladen
Type opladen Oplaadstation Oplaadstation Oplaadstation Oplaadstation
Zelfladend
Zelfladend
Opladen en gebruiken
Opladen en gebruiken
Uitrusting
Bedieningssysteem
Bedieningssysteem Ja: applicatie Ja: applicatie Ja: applicatie Ja: applicatie
Inhoud van de stofbak
Inhoud van de stofbak 0.4L 0.44L 0.4L 0.4L
Filtering
Filtering Hoog Prestatie Filter Standaard filter Hoog Prestatie Filter Hoog Prestatie Filter
Andere
Andere Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen
Inhoud waterreservoir
Inhoud waterreservoir 0.11L 0.11L 0.11L 0.11L
ergonomie
Geluidsniveau
Geluidsniveau 67dB(A) 66dB(A) 65dB(A) 65dB(A)
Dimensies / gewicht
Afmetingen (LxBxH)
Afmetingen (LxBxH) 32.5x32.5x8.0cm 32.5x32.5x8cm 32.5x32.5x6cm 35x35x10cm
Ontwerp
Kleur
Kleur Wit Wit Wit Wit
Extra meegeleverde accessoires
Extra meegeleverde accessoires Water reservoir + 3 dweiltjes (1 standaard dweil + 1 Animal Scrub dweil + 1 Allergy Elektrostatische dweil) Water tank, 2 mops, 1 cleaning kit, 1 magnetic strip (one meter) Waterreservoir en 2 dweiltjes N.v.t.
Geschikt als
Allergie model
Allergie model
Huisdier model
Huisdier model
€ 259,99 Adviesprijs*  € 369,99 Op voorraad
€ 229,99 Adviesprijs*  € 359,99 Op voorraad
€ 299,99 Adviesprijs*  € 429,99 Op voorraad
€ 329,99 Adviesprijs*  € 499,99 Op voorraad
Lees meer

Accessoires & reserve-onderdelen

Virtuele muur: magneetband 2M ZR690001

Bakent de stofzuigzone af

Product is niet beschikbaar

Filters en borstels ZR720002

Om de 6 maanden te veranderen

Product is niet beschikbaar

  • -40%
  • aanbieding
Filter x2 en borsteltjes x2 ZR720001

Onderdelen elke 6 maanden vervangen

Product is niet beschikbaar

Microvezeldoekjes x2 ZR690202

Elke 6 maanden vervangen

Op voorraad

Houder voor doekje + 4 microvezeldoekjes ZR690002

Elke 6 maanden vervangen

Product is niet beschikbaar

Complete dweilset ZR731000

Doekjes voor diverse toepassingen

Op voorraad

Borstel voor dierenhaar en kleine borstel ZR720003

Geschikt voor alle soorten haar

Op voorraad

Centrale borstel en reinigingsset ZR720004

Maak de borstel regelmatig schoon

Op voorraad

Klep RS-2230001902

Geeft toegang tot de borstel

Op voorraad

Borsteltje RS-2230001065

Handig

Op voorraad

Voeding 19 V RS-RT900867

Moet in het stopcontact blijven zitten

Op voorraad

Lithium-ion-batterij 14 V RS-RT900866

Uitneembaar om gemakkelijk op te laden

Op voorraad

Witte stofopvangbak SS-2230002733

Zeer gemakkelijk te verwijderen

Op voorraad

Oplaadbasis stofzuiger SS-2230002536

Oplaadstation voor robotstofzuigers

Op voorraad

Blauwe afneembare borstel SS-2230002732

Handig en onmisbaar!

Op voorraad

Documentatie

Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken

Veelgestelde vragen

Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:

De robot-app is exclusief voor smartphones.
Controleer of jouw apparaat compatibel is: Compatibiliteitslijst
Als jouw netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, moet je het apparaat dichter bij de internetbox plaatsen.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk 5 seconden op de startknop en controleer of het lampje oranje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan voordat je het opnieuw probeert.


Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Na het intikken van je wachtwoord treedt er een fout op in het verbinden met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen met de volgende stappen:
• Ontkoppel de robot van de basis.
• Zet het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden.
• Zodra de robot is uitgeschakeld, houd je de startknop 20 seconden ingedrukt. De robot piept twee keer om aan te geven dat hij met succes is gereset.
• Schakel de robot uit door 3 seconden op de startknop te drukken.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Alexa Voice Assistant


Google Voice Assistant
Hiervoor zijn diverse mogelijke redenen:
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Controleer of jouw apparaat compatibel is: Compatibiliteitslijst
Dit is niet verplicht, maar een voorkeursinstelling van de gebruiker.
Dit is een Gyro-kaart, een niet-permanente kaart waarmee je jouw schoonmaaksessie live kunt volgen. Deze kaart is alleen ter informatie en kan niet worden aangepast. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt een nieuwe kaart gemaakt.
De kwaliteit van de Gyro-kaart kan worden beïnvloed als de robot tijdens het schoonmaken te veel obstakels tegenkomt. Voordat je de robotstofzuiger gebruikt, moet je ervoor zorgen dat je obstakels, netsnoeren, kleding of andere mogelijke obstakels verwijdert die problemen met de robot kunnen veroorzaken.

De kwaliteit van de Gyro-kaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeite had om over een tapijt, een drempel of een stoelpoot te komen...
De Gyro-kaart kan een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²) weergeven dus zorg ervoor dat je het dockingstation gunstig in de ruimte plaatst.
Gebruik het apparaat niet op natte oppervlakken of voor het opzuigen van vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, as, enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, schuurmiddelen, enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakproducten, enz.), licht ontvlambare en explosieve producten (op basis van olie of alcohol).
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Laat de stekker van het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische oplaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, de robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en kieren herkennen.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Zorg voordat je de robotstofzuiger gebruikt dat de ruimte vrij is van obstakels, snoeren, kleding of andere mogelijk gevaarlijke objecten die apparaatstoringen of ongelukken zouden kunnen veroorzaken.
Ja, de robotstofzuiger kan worden opgeladen in het laadstation, zelfs wanneer het stopcontact van de robotstofzuiger is uitgeschakeld.
Controleer of de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakmodi:
• "Methodisch" (om alle toegankelijke gebieden schoon te maken)
• "Muren" (modus om grondig langs de muren en in de hoeken te reinigen)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Om de "Methodische" modus te kiezen, druk je eenmaal op de aan/uit-knop op de robot.
Om de "Spot" modus te kiezen, druk je tweemaal op de aan/uit-knop op de robot.
Om de "Wall follow" modus te kiezen, druk je driemaal op de aan/uit-knop op de robot.
Je kan ook verschillende reinigingsmodi activeren in de mobiele applicatie.
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te onderbreken.
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te hervatten.
Zodra het AAN/UIT-lampje van de robot stopt met knipperen, is de batterij volledig opgeladen.
Laat de robotstofzuiger altijd op het dockingstation staan als je het niet gebruikt.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, kun je deze uit het dockingstation op een koele en droge plaats bewaren. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Meet de no-cross lijn die je als begrenzing wilt opzetten en knip de benodigde lengte van de strip af. Als je een object moet omsluiten, kun je meerdere stukken van de strip afsnijden. Leg de strip plat op de vloer.
Om de robot terug te sturen naar zijn dockingstation, druk je tijdens gebruik tweemaal op de knop van de robot. Let op: als je de robot op pauze zet en vervolgens tweemaal op de aan/uit-knop drukt, zal de robot in de "Spot"-modus reinigen.
Het is niet aan te raden om de borstel met water te gebruiken op gevoelige vloeren zoals parket of tapijten en vloerkleden.
Nee, het waterreservoir en de bevochtigde borstel moeten vlak voor de reiniging worden geplaatst en direct hierna worden verwijderd.
Zet de robotstofzuiger onmiddellijk uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Leeg de stofbak na elk gebruik in de vuilnisbak. Maak de sluitingen van de stofbak schoon met een doek.
Aanbevolen wordt om de centrale borstel één keer per week te reinigen.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Aanbevolen wordt om het filter minstens één keer per week te reinigen.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
De wielen links, rechts en aan de voorzijde moeten regelmatig worden gereinigd om haren en draden te verwijderen.
Aanbevolen wordt om de sensoren en oplaadpunten (van de robotstofzuiger en het oplaadstation) één keer per week met een droge doek af te nemen.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Gebruik geen reinigingsmiddelen om de robotstofzuiger te reinigen.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Aanbevolen wordt om het fijnstof- en schuimfilter elke zes maanden te vervangen.
De zijborstels moeten elke zes maanden worden vervangen.
Gebruik je apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet je deze onderdelen laten vervangen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Gebruik je apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het vervangen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer:
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
Hiervoor zijn diverse mogelijke redenen:
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.

Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit gebeurt altijd. De stofzuiger kan zonder risico aangesloten blijven op het oplaadstation.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
Controleer het volgende:
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
Controleer het volgende:
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.

Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of niets de borstel in de weg zit. Verwijder haren en draden uit de borstel.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Een knipperend lampje en een geluidssignaal duiden op een storing.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.

Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De veiligheidsfunctie van de aangedreven borstel wordt geactiveerd als de robotstofzuiger een risico identificeert.

Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.

Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Het kan zijn dat de robotstofzuiger bepaalde problemen ondervindt die met foutcodes worden aangeduid.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Mogelijk is het filter onjuist geplaatst. Probeer het filter correct in de opening van de houder te plaatsen.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Controleer de volgende elementen:
• Het oplaadstation moet niet op een tapijt staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en aan de voorzijde van het oplaadstation moeten overeenkomen met de instructies in de gebruikshandleiding. Is dit niet het geval, verplaats dan het oplaadstation of de voorwerpen die in de weg staan.
• Is de ronde stekker correct aangesloten op het oplaadstation? Is dit niet het geval, steek dan de ronde stekker van de oplader in het oplaadstation?
• Is de oplaadkabel aangesloten op de voeding? Als dit niet het geval is, sluit dan de oplader aan op de voeding.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Is het laadstation gedeactiveerd (led "power" rood)? Activeer dan het laadstation door deze op de voeding aan te sluiten.
• Als de virtuele barrière aanwezig is, is deze dan op een afstand van het laadstation geplaatst (meer dan 3 meter)? Dit komt omdat als de virtuele barrière er vlakbij is geïnstalleerd, het signaal van de virtuele barrière het laadstation blokkeert en de robot daar niet naar kan terugkeren.

Als de robot na controle van deze elementen het basisstation nog steeds niet kan vinden, laat het dan nakijken door een erkend stofzuigreparatiebedrijf.
Controleer eerst of de robot is verbonden met jouw Wi-Fi-netwerk door de robot uit zijn basis te halen en driemaal op de hoofdknop te drukken. De robot moet dan groen of rood knipperen.

Als de robot rood knippert, is het niet meer verbonden met jouw internetbox. Controleer de internetverbinding van jouw box. Als de verbinding tot stand is gebracht, start je jouw robot opnieuw op door 3 seconden op de knop te drukken om het uit te schakelen, en vervolgens 3 seconden om het in te schakelen. Wacht vervolgens twee minuten totdat het product verbinding heeft gemaakt.
Als de robot na twee minuten nog steeds niet is aangesloten, kun je het hele configuratieproces opnieuw uitvoeren door:
• De robot resetten: schakel de robot uit door de hoofdknop drie seconden ingedrukt te houden. Druk vervolgens op de hoofdknop totdat je een dubbele pieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om opnieuw te koppelen: ga naar de instellingen en druk op "Product verwijderen" in je robotgegevens.

Als de robot groen knippert, is de robot nu verbonden.
Ten eerste moet de robot worden uitgeschakeld door 3 seconden op de hoofdknop van de robot te drukken terwijl deze aan is.
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de hoofdknop te drukken terwijl de robot uitstaat. Een dubbele pieptoon is te horen als de procedure succesvol is.
Dit is normaal, omdat je verbonden bent met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de startknop om het apparaat uit te schakelen. Schakel de robot weer in door 3 seconden op de startknop te drukken.
Nee, het apparaat is uitsluitend bedoeld voor gebruik binnenshuis.
Ja, de sensoren van de robotstofzuiger hebben geen licht nodig om de reinigingssessie uit te voeren.
De robotstofzuiger is efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten die niet dikker zijn dan 1,5 cm.
Ja, aanbevolen wordt om de robotstofzuiger te gebruiken om de vloer bij te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waar de robotstofzuiger niet zo efficiënt presteert als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kunt één reinigingssessie plannen of een dagelijkse reinigingsfunctie instellen via de mobiele applicatie.
De robotstofzuiger is beperkt tot één programma per dag zodat alle toegankelijke ruimten optimaal worden gereinigd.
Ja. De robotstofzuiger schakelt over naar slaapmodus zodra deze volledige is opgeladen.
Ja, de robotstofzuiger keert automatisch terug naar het laadstation wanneer de accu bijna leeg is tijdens het reinigen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
De reden hiervoor is dat de robotstofzuiger niet is gestart vanaf het laadstation: aangezien de robotstofzuiger terugkeert naar het beginpunt, gaat deze terug naar waar begonnen werd met stofzuigen in de modus "Spot".
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
Met de virtuele muur kun je de zones afbakenen die de robot moet schoonmaken.
De robotstofzuiger heeft 3 vermogensmodi: Eco, Standaard en Boost.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
Ja, met de robotsensoren kan het oppervlak van een tapijt worden geïdentificeerd en de robot schakelt automatisch over naar de Boost-modus.
Het duurt 6 uur om een lege batterij op te laden.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
De robot kan tot 120 minuten werken voordat de batterij bijna leeg is.
Als u de robot wilt verkopen, denk dan na over het verwijderen van uw gegevens:
• Druk 20 seconden op de aan/uit-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
De robot-app is exclusief voor smartphones.
Controleer of jouw apparaat compatibel is: Compatibiliteitslijst
Als jouw netwerk niet zichtbaar is in de lijst met beschikbare netwerken, moet je het apparaat dichter bij de internetbox plaatsen.
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Ga naar de instelling van jouw smartphone en controleer of jouw smartphone is verbonden met jouw Wi-Fi thuis. Je Wi-Fi-thuisnetwerk moet een internetverbinding hebben.
Na het intikken van je wachtwoord, verschijnt er een foutmelding over de verbinding met het wifi-netwerk.

1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Als er na verschillende mislukte pogingen nog steeds een fout optreedt:
Druk 5 seconden op de startknop en controleer of het lampje oranje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan voordat je het opnieuw probeert.


Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:

Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.

iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
Na het intikken van je wachtwoord treedt er een fout op in het verbinden met de cloud.

• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.

Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.

Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen met de volgende stappen:
• Ontkoppel de robot van de basis.
• Zet het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden.
• Zodra de robot is uitgeschakeld, houd je de startknop 20 seconden ingedrukt. De robot piept twee keer om aan te geven dat hij met succes is gereset.
• Schakel de robot uit door 3 seconden op de startknop te drukken.
Sommige Xiaomi-telefoons kunnen problemen ondervinden bij het verbinding maken. Er kan een ongebruikelijk groot aantal pop-ups verschijnen.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.

Probeer in dit geval de volgende stappen:
Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Alexa Voice Assistant


Google Voice Assistant
Hiervoor zijn diverse mogelijke redenen:
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Controleer of jouw apparaat compatibel is: Compatibiliteitslijst
Dit is niet verplicht, maar een voorkeursinstelling van de gebruiker.
Dit is een Gyro-kaart, een niet-permanente kaart waarmee je jouw schoonmaaksessie live kunt volgen. Deze kaart is alleen ter informatie en kan niet worden aangepast. Voor elke nieuwe schoonmaaksessie wordt een nieuwe kaart gemaakt.
De kwaliteit van de Gyro-kaart kan worden beïnvloed als de robot tijdens het schoonmaken te veel obstakels tegenkomt. Voordat je de robotstofzuiger gebruikt, moet je ervoor zorgen dat je obstakels, netsnoeren, kleding of andere mogelijke obstakels verwijdert die problemen met de robot kunnen veroorzaken.

De kwaliteit van de Gyro-kaart kan ook worden beïnvloed als de robot moeite had om over een tapijt, een drempel of een stoelpoot te komen...
De Gyro-kaart kan een maximale oppervlakte van 19x19m (360m²) weergeven dus zorg ervoor dat je het dockingstation gunstig in de ruimte plaatst.
Gebruik het apparaat niet op natte oppervlakken of voor het opzuigen van vloeistoffen, hete stoffen (gloeiende kooltjes, sigaretten), uiterst fijne deeltjes (plaaster, cement, as, enz.), grof afval met scherpe randen (glas), schadelijke producten (oplosmiddelen, schuurmiddelen, enz.), bijtende producten (zuren, schoonmaakproducten, enz.), licht ontvlambare en explosieve producten (op basis van olie of alcohol).
Plaats het laadstation tegen een muur, op een vlakke ondergrond, op een plaats die de robotstofzuiger gemakkelijk kan vinden.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Laat de stekker van het laadstation altijd in het stopcontact zitten (de automatische oplaadfunctie is niet beschikbaar als het laadstation niet aangesloten is).
Ja, de robotstofzuiger is uitgerust met valsensoren die trappen en kieren herkennen.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
Zorg voordat je de robotstofzuiger gebruikt dat de ruimte vrij is van obstakels, snoeren, kleding of andere mogelijk gevaarlijke objecten die apparaatstoringen of ongelukken zouden kunnen veroorzaken.
Ja, de robotstofzuiger kan worden opgeladen in het laadstation, zelfs wanneer het stopcontact van de robotstofzuiger is uitgeschakeld.
Controleer of de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
De robotstofzuiger heeft 3 schoonmaakmodi:
• "Methodisch" (om alle toegankelijke gebieden schoon te maken)
• "Muren" (modus om grondig langs de muren en in de hoeken te reinigen)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Om de "Methodische" modus te kiezen, druk je eenmaal op de aan/uit-knop op de robot.
Om de "Spot" modus te kiezen, druk je tweemaal op de aan/uit-knop op de robot.
Om de "Wall follow" modus te kiezen, druk je driemaal op de aan/uit-knop op de robot.
Je kan ook verschillende reinigingsmodi activeren in de mobiele applicatie.
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te onderbreken.
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te hervatten.
Zodra het AAN/UIT-lampje van de robot stopt met knipperen, is de batterij volledig opgeladen.
Laat de robotstofzuiger altijd op het dockingstation staan als je het niet gebruikt.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, kun je deze uit het dockingstation op een koele en droge plaats bewaren. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Meet de no-cross lijn die je als begrenzing wilt opzetten en knip de benodigde lengte van de strip af. Als je een object moet omsluiten, kun je meerdere stukken van de strip afsnijden. Leg de strip plat op de vloer.
Om de robot terug te sturen naar zijn dockingstation, druk je tijdens gebruik tweemaal op de knop van de robot. Let op: als je de robot op pauze zet en vervolgens tweemaal op de aan/uit-knop drukt, zal de robot in de "Spot"-modus reinigen.
Het is niet aan te raden om de borstel met water te gebruiken op gevoelige vloeren zoals parket of tapijten en vloerkleden.
Nee, het waterreservoir en de bevochtigde borstel moeten vlak voor de reiniging worden geplaatst en direct hierna worden verwijderd.
Zet de robotstofzuiger onmiddellijk uit.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Leeg de stofbak na elk gebruik in de vuilnisbak. Maak de sluitingen van de stofbak schoon met een doek.
Aanbevolen wordt om de centrale borstel één keer per week te reinigen.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Aanbevolen wordt om het filter minstens één keer per week te reinigen.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
De wielen links, rechts en aan de voorzijde moeten regelmatig worden gereinigd om haren en draden te verwijderen.
Aanbevolen wordt om de sensoren en oplaadpunten (van de robotstofzuiger en het oplaadstation) één keer per week met een droge doek af te nemen.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Gebruik geen reinigingsmiddelen om de robotstofzuiger te reinigen.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Aanbevolen wordt om het fijnstof- en schuimfilter elke zes maanden te vervangen.
De zijborstels moeten elke zes maanden worden vervangen.
Gebruik je apparaat niet. Om gevaarlijke situaties te voorkomen, moet je deze onderdelen laten vervangen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Gebruik je apparaat niet. Raak de contactpunten niet aan om gevaarlijke situaties te voorkomen. Haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact en laat het vervangen door een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer:
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
Hiervoor zijn diverse mogelijke redenen:
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.

Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Dit gebeurt altijd. De stofzuiger kan zonder risico aangesloten blijven op het oplaadstation.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
Controleer het volgende:
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
Controleer het volgende:
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.

Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Controleer of niets de borstel in de weg zit. Verwijder haren en draden uit de borstel.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Een knipperend lampje en een geluidssignaal duiden op een storing.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
Je kunt de volgende acties uitvoeren:
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.

Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
De veiligheidsfunctie van de aangedreven borstel wordt geactiveerd als de robotstofzuiger een risico identificeert.

Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.

Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Het kan zijn dat de robotstofzuiger bepaalde problemen ondervindt die met foutcodes worden aangeduid.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Mogelijk is het filter onjuist geplaatst. Probeer het filter correct in de opening van de houder te plaatsen.
Volg eerst de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing voor het starten van het apparaat. Controleer dan of het stopcontact goed werkt door er een ander apparaat op aan te sluiten. Als het nog altijd niet werkt, probeer dan niet het apparaat zelf open te maken of te repareren, maar breng het naar een erkend reparatiecentrum.
Controleer de volgende elementen:
• Het oplaadstation moet niet op een tapijt staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en aan de voorzijde van het oplaadstation moeten overeenkomen met de instructies in de gebruikshandleiding. Is dit niet het geval, verplaats dan het oplaadstation of de voorwerpen die in de weg staan.
• Is de ronde stekker correct aangesloten op het oplaadstation? Is dit niet het geval, steek dan de ronde stekker van de oplader in het oplaadstation?
• Is de oplaadkabel aangesloten op de voeding? Als dit niet het geval is, sluit dan de oplader aan op de voeding.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Is het laadstation gedeactiveerd (led "power" rood)? Activeer dan het laadstation door deze op de voeding aan te sluiten.
• Als de virtuele barrière aanwezig is, is deze dan op een afstand van het laadstation geplaatst (meer dan 3 meter)? Dit komt omdat als de virtuele barrière er vlakbij is geïnstalleerd, het signaal van de virtuele barrière het laadstation blokkeert en de robot daar niet naar kan terugkeren.

Als de robot na controle van deze elementen het basisstation nog steeds niet kan vinden, laat het dan nakijken door een erkend stofzuigreparatiebedrijf.
Controleer eerst of de robot is verbonden met jouw Wi-Fi-netwerk door de robot uit zijn basis te halen en driemaal op de hoofdknop te drukken. De robot moet dan groen of rood knipperen.

Als de robot rood knippert, is het niet meer verbonden met jouw internetbox. Controleer de internetverbinding van jouw box. Als de verbinding tot stand is gebracht, start je jouw robot opnieuw op door 3 seconden op de knop te drukken om het uit te schakelen, en vervolgens 3 seconden om het in te schakelen. Wacht vervolgens twee minuten totdat het product verbinding heeft gemaakt.
Als de robot na twee minuten nog steeds niet is aangesloten, kun je het hele configuratieproces opnieuw uitvoeren door:
• De robot resetten: schakel de robot uit door de hoofdknop drie seconden ingedrukt te houden. Druk vervolgens op de hoofdknop totdat je een dubbele pieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om opnieuw te koppelen: ga naar de instellingen en druk op "Product verwijderen" in je robotgegevens.

Als de robot groen knippert, is de robot nu verbonden.
Ten eerste moet de robot worden uitgeschakeld door 3 seconden op de hoofdknop van de robot te drukken terwijl deze aan is.
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de hoofdknop te drukken terwijl de robot uitstaat. Een dubbele pieptoon is te horen als de procedure succesvol is.
Dit is normaal, omdat je verbonden bent met het product, dat geen internetverbinding heeft.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de startknop om het apparaat uit te schakelen. Schakel de robot weer in door 3 seconden op de startknop te drukken.
Nee, het apparaat is uitsluitend bedoeld voor gebruik binnenshuis.
Ja, de sensoren van de robotstofzuiger hebben geen licht nodig om de reinigingssessie uit te voeren.
De robotstofzuiger is efficiënt op harde vloeroppervlakken, waaronder tegels, parket, laminaat, vinyl en tapijten die niet dikker zijn dan 1,5 cm.
Ja, aanbevolen wordt om de robotstofzuiger te gebruiken om de vloer bij te houden, maar er zijn nog steeds oppervlakken waar de robotstofzuiger niet zo efficiënt presteert als niet-robotstofzuigers.
Ja, je kunt één reinigingssessie plannen of een dagelijkse reinigingsfunctie instellen via de mobiele applicatie.
De robotstofzuiger is beperkt tot één programma per dag zodat alle toegankelijke ruimten optimaal worden gereinigd.
Ja. De robotstofzuiger schakelt over naar slaapmodus zodra deze volledige is opgeladen.
Ja, de robotstofzuiger keert automatisch terug naar het laadstation wanneer de accu bijna leeg is tijdens het reinigen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
De reden hiervoor is dat de robotstofzuiger niet is gestart vanaf het laadstation: aangezien de robotstofzuiger terugkeert naar het beginpunt, gaat deze terug naar waar begonnen werd met stofzuigen in de modus "Spot".
Je apparaat bevat veel materialen die geschikt zijn voor hergebruik of recycling. Breng het naar een verzamelpunt voor afval.
Als je denkt dat een onderdeel ontbreekt, bel je de klantenservice en dan helpen wij je een geschikte oplossing te vinden.
Ga naar de rubriek “Accessoires” op de website. Daar vind je gemakkelijk alles wat je nodig hebt voor je product.
Je vindt meer gedetailleerde informatie in de rubriek Garantie op deze website.
Met de virtuele muur kun je de zones afbakenen die de robot moet schoonmaken.
De robotstofzuiger heeft 3 vermogensmodi: Eco, Standaard en Boost.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
Ja, met de robotsensoren kan het oppervlak van een tapijt worden geïdentificeerd en de robot schakelt automatisch over naar de Boost-modus.
Het duurt 6 uur om een lege batterij op te laden.
Om jouw smartphone jouw Wi-Fi om je heen te laten detecteren, heeft de applicatie de locatietoestemming nodig zoals vereist door Google.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
De robot kan tot 120 minuten werken voordat de batterij bijna leeg is.
Als u de robot wilt verkopen, denk dan na over het verwijderen van uw gegevens:
• Druk 20 seconden op de aan/uit-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".

Betrokkenheid

onze duurzaamheidsbelofte? Onze producten kunnen 10 jaar lang gerepareerd worden
lamp.svg

Onze reparatiecentra

VIND DE DICHTSTBIJZIJNDE
big-truck.svg
Levering binnen 2 werkdagen

Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis

telephone.svg
Hulp nodig?

Neem contact met ons op 

via het contactformulier

r-rowenta.svg
Enjoy technology
screwdriver2.svg
15 jaar reparatieservice

Rowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd

Onze servicebelofte

Er is geen resultaat voor jouw zoekopdracht: 

  • Controleer de spelling, probeer synoniemen
  • Beperk de zoekopdracht tot een of twee woorden
  • Gebruik minder specifieke woorden, een meer algemene term kan meer resultaten opleveren
Onze producten
X-Force Flex 11.60 RH9878 Steelstofzuiger

Simpelweg de beste schoonmaakervaring*

€ 399,99
Air Force Intense 2-in-1 HQ7152 ventilatorkachel

De krachtigste ventilator én kachel*

€ 299,99