X-Plorer Serie 40 RR7275 Robotstofzuiger
Win de strijd tegen stof en dierenharen in huis
- Efficiënte Animal Turbo Brush: de robotstofzuiger heeft een unieke borstel, bestaande uit een combinatie van twee materialen, die ideaal is voor huisdiereigenaren
- Aqua Force-systeem: deze robotstofzuiger dweilt de vloer tijdens het stofzuigen, om zo zelfs de fijnste stofdeeltjes te verwijderen
- Hoogwaardig HEPA-filter: zorgt voor 99,9% stofbeheersing voor maximaal comfort
- Dual Force-borstels: twee borstels aan weerszijden van de robotstofzuiger zorgen voor een optimaal bereik, zelfs in de hoeken
- Gebruiksvriendelijk: dankzij de speciale app en de mogelijkheid tot connectie met spraakbesturingssystemen is deze robotstofzuiger van afstand te bedienen
- Automatisch navigatiesysteem Smart Exploration 2.0: combinatie van infraroodsensoren voor perfecte navigatie
- Product 10 jaar lang repareerbaar
- Premium design Lees meer
-
€ 259,99 Adviesprijs* € 349,99
Verzonden door Rowenta Shop.


Rowenta X-Plorer Serie 40 robotstofzuiger: Win de strijd tegen stof en dierenharen in huis
Technische specificaties / vergelijking
Schoonmaak prestaties | |
Technologie | |
Technologie | Roterende centrale borstel |
Type borstel | |
Type borstel | Turboborstel |
Zijborstel | |
Zijborstel | 2 |
Motorisering | |
Motorisering | Universele motor |
Energieniveaus | |
Energieniveaus | 1 |
Efficiëntie | |
Efficiëntie | 2-3 |
Gebruiksgemak | |
Gebruiksgemak | Automatische en moeiteloze reiniging |
Efficiëntie stofzuigen | |
Efficiëntie stofzuigen | Goed (< 2000 Pa) |
Dweilen | |
Dweilen | Standaard |
Stofzuig en dweilfuntie | |
Stofzuig en dweilfuntie | Ja (dweil inclusief) |
Navigatie | |
Geschikt voor obstakels | |
Geschikt voor obstakels | Standaard (obstakeldetectie >10 cm) |
Geschikt voor trappen | |
Geschikt voor trappen | Ja: 3 valsensoren |
Virtuele wanden | |
Virtuele wanden | Nee |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | Goed (Willekeurig) |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | Geweldig |
Connectiviteit | |
Planning | |
Planning | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Schema | |
Selectie van te reinigen ruimtes | |
Selectie van te reinigen ruimtes | Nee |
Autonomie | |
Batterijtype | |
Batterijtype | Lithium-ion |
Oplaadtijd | |
Oplaadtijd | 6 uur |
Autonomie | |
Autonomie | 150 min |
Gewicht batterij | |
Gewicht batterij | 190g |
Accu duur | |
Gebruiksduur (min. stand) | |
Gebruiksduur (min. stand) | 150 min |
Type opladen | |
Type opladen | Oplaadstation |
Zelfladend | |
Zelfladend | |
Uitrusting | |
Bedieningssysteem | |
Bedieningssysteem | Ja: applicatie |
Inhoud van de stofbak | |
Inhoud van de stofbak | 0.44L |
Filtering | |
Filtering | HEPA filter |
Sprekende robot | |
Sprekende robot | Nee |
Andere | |
Andere | Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen |
ergonomie | |
Geluidsniveau | |
Geluidsniveau | 66dB(A) |
Dimensies / gewicht | |
Afmetingen (LxBxH) | |
Afmetingen (LxBxH) | 32.5x32.5x8cm |
Ontwerp | |
Kleur | |
Kleur | Zwart |
Type stekker | |
Type stekker | EUR |
Extra meegeleverde accessoires | |
Extra meegeleverde accessoires | Waterreservoir en 2 dweiltjes |
Geschikt als | |
Allergie model | |
Allergie model | |
Huisdier model | |
Huisdier model | |
€ 259,99
Adviesprijs* € 349,99
|
Accessoires & reserve-onderdelen
Documentatie
Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken
Veelgestelde vragen
Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:
Je kan jouw product aansluiten op elk WEP-, WPA- en WPA2-type wifi op de 2,4 GHz-frequentieband.
Als je wifinetwerk niet zichtbaar is op het product, is het mogelijk dat 2,4 GHz wifi niet is ingeschakeld op je box.
Bij de meeste boxen kan je dit activeren. Raadpleeg de veelgestelde vragen van je operator om te zien hoe je dit kan doen.
Waarschuwing:
Jouw product kan geen verbinding maken met 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord dat speciale tekens bevat, werkt niet zo goed als open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Selecteer vervolgens je Wi-Fi-netwerk en voer je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de knop. Als je nog een koppeling met een andere telefoon wilt maken, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken om deze oranje te laten knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de schakelaar naast de stofbak te gebruiken.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de schakelaar onder de robot te gebruiken. - Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.
- Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.
- Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.
- Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".
- Access Point: toen je het toegangspunt activeerde,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele piep?
- Explorer Serie 60 producten: knippert het Wi-Fi-lampje snel + pieptoon?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het Wi-Fi-lichtje?
Zo niet, probeer het dan opnieuw. - Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als u die ziet.
- Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.
Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet de geolocatie toestaan.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.
- Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.
- Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Druk 5 seconden op de startknop en controleer of het lampje oranje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan voordat je het opnieuw probeert.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen met de volgende stappen:
• Ontkoppel de robot van de basis.
• Zet het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden.
• Zodra de robot is uitgeschakeld, houd je de startknop 20 seconden ingedrukt. De robot piept twee keer om aan te geven dat hij met succes is gereset.
• Schakel de robot uit door 3 seconden op de startknop te drukken.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Willekeurig"
• "Willekeurig kamer" (schoonmaaksessie van 30 minuten, waarna de robot terugkeert naar het dockingstation)
• "Muren" (modus om grondig langs de muren en in de hoeken te reinigen)
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te hervatten.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, kun je deze uit het dockingstation op een koele en droge plaats bewaren. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
• Het oplaadstation moet niet op een tapijt staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en aan de voorzijde van het oplaadstation moeten overeenkomen met de instructies in de gebruikshandleiding. Is dit niet het geval, verplaats dan het oplaadstation of de voorwerpen die in de weg staan.
• Is de ronde stekker correct aangesloten op het oplaadstation? Is dit niet het geval, steek dan de ronde stekker van de oplader in het oplaadstation?
• Is de oplaadkabel aangesloten op de voeding? Als dit niet het geval is, sluit dan de oplader aan op de voeding.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Is het laadstation gedeactiveerd (led "power" rood)? Activeer dan het laadstation door deze op de voeding aan te sluiten.
• Als de virtuele barrière aanwezig is, is deze dan op een afstand van het laadstation geplaatst (meer dan 3 meter)? Dit komt omdat als de virtuele barrière er vlakbij is geïnstalleerd, het signaal van de virtuele barrière het laadstation blokkeert en de robot daar niet naar kan terugkeren.
Als de robot na controle van deze elementen het basisstation nog steeds niet kan vinden, laat het dan nakijken door een erkend stofzuigreparatiebedrijf.
Als de robot rood knippert, is het niet meer verbonden met jouw internetbox. Controleer de internetverbinding van jouw box. Als de verbinding tot stand is gebracht, start je jouw robot opnieuw op door 3 seconden op de knop te drukken om het uit te schakelen, en vervolgens 3 seconden om het in te schakelen. Wacht vervolgens twee minuten totdat het product verbinding heeft gemaakt.
Als de robot na twee minuten nog steeds niet is aangesloten, kun je het hele configuratieproces opnieuw uitvoeren door:
• De robot resetten: schakel de robot uit door de hoofdknop drie seconden ingedrukt te houden. Druk vervolgens op de hoofdknop totdat je een dubbele pieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om opnieuw te koppelen: ga naar de instellingen en druk op "Product verwijderen" in je robotgegevens.
Als de robot groen knippert, is de robot nu verbonden.
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de hoofdknop te drukken terwijl de robot uitstaat. Een dubbele pieptoon is te horen als de procedure succesvol is.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
• Druk 20 seconden op de aan/uit-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Je kan jouw product aansluiten op elk WEP-, WPA- en WPA2-type wifi op de 2,4 GHz-frequentieband.
Als je wifinetwerk niet zichtbaar is op het product, is het mogelijk dat 2,4 GHz wifi niet is ingeschakeld op je box.
Bij de meeste boxen kan je dit activeren. Raadpleeg de veelgestelde vragen van je operator om te zien hoe je dit kan doen.
Waarschuwing:
Jouw product kan geen verbinding maken met 5 GHz wifi.
Wifi met een wachtwoord dat speciale tekens bevat, werkt niet zo goed als open wifi (geen wachtwoord vereist).
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Selecteer vervolgens je Wi-Fi-netwerk en voer je wachtwoord in.
- Het koppelen is gelukt, maar het apparaat is niet verbonden: als je in de app ziet dat je apparaat niet is verbonden, sluit en open je de app opnieuw.
Als je het apparaat na deze actie nog steeds niet ziet,
- Explorer Serie 40 producten: haal de robot uit zijn dockingstation en druk 3 seconden op de knop. Als je nog een koppeling met een andere telefoon wilt maken, moet je mogelijk meerdere keren op de knop drukken om deze oranje te laten knipperen.
- Explorer Serie 60 producten: herstart de robot door de schakelaar naast de stofbak te gebruiken.
- Explorer Serie 80 producten: herstart de robot door de schakelaar onder de robot te gebruiken. - Wi-Fi verbinding: controleer het Wi-Fi-wachtwoord en typ zorgvuldig.
- Houd je smartphone dicht bij het apparaat en de modem tot het einde van het koppelingsproces.
- Access Point Android: Zorg ervoor dat je de verbinding met het apparaat behoudt als je een bevestigingsbericht ziet. Dit bericht kan twee keer verschijnen tijdens het koppelingsproces.
- Access Point iOS: Start na verschillende pogingen jouw smartphone opnieuw op.
- Access Point iOS: tijdens de verbinding met het apparaat zal een pop-up verschijnen om je te vragen verbinding te maken met het "SEB_ACCESS_POINT" netwerk. Druk op "Aansluiten".
- Access Point: toen je het toegangspunt activeerde,
- Explorer Serie 40 producten: knippert de LED oranje + dubbele piep?
- Explorer Serie 60 producten: knippert het Wi-Fi-lampje snel + pieptoon?
- Explorer Serie 80 producten: knippert het Wi-Fi-lichtje?
Zo niet, probeer het dan opnieuw. - Access Point Android: verwijder na verschillende pogingen het netwerk "SEB_AccessPoint" van je smartphone-instelling, als u die ziet.
- Access Point Android: sommige smartphones hebben een optie in de Wi-Fi-instellingen om de verbinding met een Wi-Fi die geen internetverbinding heeft te vermijden.
Deactiveer deze optie voor het koppelen, zodat de smartphone de verbinding met het apparaat mogelijk maakt. Deze optie is geïdentificeerd in Xiaomi-smartphones zoals Pocophone F1 en Redmi note 8. - Internetverbinding: zorg ervoor dat het apparaat dat je gaat koppelen geen proxy nodig heeft.
- Android: je moet de geolocatie toestaan.
- Internetverbinding: controleer of je een 2,4 GHz-netwerk selecteert in je Wi-Fi-instelling, niet 5 GHz om je apparaat te verbinden.
- Verbinding met de cloud: controleer of de automatische herverbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk correct is.
- Verbinding met de cloud: activeer de mobiele data van je smartphone.
- Start na verschillende pogingen: de Wi-Fi modem.
- Start na verschillende pogingen: trek de stekker uit het stopcontact, wacht 20 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Als het probleem nog steeds aanwezig is, reset dan het apparaat (harde reset).
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Druk 5 seconden op de startknop en controleer of het lampje oranje knippert.
Zo niet, zet het apparaat dan uit en weer aan voordat je het opnieuw probeert.
Als de fout zich blijft voordoen, kan onjuist gebruik van de telefoon de oorzaak zijn:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon kunnen er verschillende pop-ups verschijnen tijdens het verbinding maken:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, verschijnt er een pop-up met de vraag of je verbinding wilt maken met het netwerk "SEB_ACCESS_POINT". Accepteer door te klikken op "Join".
Als deze stap meerdere keren niet lukt, start je de telefoon opnieuw en probeer je het opnieuw.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Schakel het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden terwijl het is losgekoppeld van de basis, en schakel het vervolgens weer in.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen met de volgende stappen:
• Ontkoppel de robot van de basis.
• Zet het apparaat uit door de startknop 3 seconden ingedrukt te houden.
• Zodra de robot is uitgeschakeld, houd je de startknop 20 seconden ingedrukt. De robot piept twee keer om aan te geven dat hij met succes is gereset.
• Schakel de robot uit door 3 seconden op de startknop te drukken.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Willekeurig"
• "Willekeurig kamer" (schoonmaaksessie van 30 minuten, waarna de robot terugkeert naar het dockingstation)
• "Muren" (modus om grondig langs de muren en in de hoeken te reinigen)
Druk op de aan/uit-knop op de robot om de schoonmaaksessie te hervatten.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, kun je deze uit het dockingstation op een koele en droge plaats bewaren. Zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld en dat de batterij volledig is opgeladen. Laad de batterij elke 3 maanden op.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
• Het oplaadstation moet niet op een tapijt staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en aan de voorzijde van het oplaadstation moeten overeenkomen met de instructies in de gebruikshandleiding. Is dit niet het geval, verplaats dan het oplaadstation of de voorwerpen die in de weg staan.
• Is de ronde stekker correct aangesloten op het oplaadstation? Is dit niet het geval, steek dan de ronde stekker van de oplader in het oplaadstation?
• Is de oplaadkabel aangesloten op de voeding? Als dit niet het geval is, sluit dan de oplader aan op de voeding.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Staat er een voorwerp in de buurt van het oplaadstation? Als dit het geval is, verwijder dan eventuele voorwerpen rond het laadstation.
• Is het laadstation gedeactiveerd (led "power" rood)? Activeer dan het laadstation door deze op de voeding aan te sluiten.
• Als de virtuele barrière aanwezig is, is deze dan op een afstand van het laadstation geplaatst (meer dan 3 meter)? Dit komt omdat als de virtuele barrière er vlakbij is geïnstalleerd, het signaal van de virtuele barrière het laadstation blokkeert en de robot daar niet naar kan terugkeren.
Als de robot na controle van deze elementen het basisstation nog steeds niet kan vinden, laat het dan nakijken door een erkend stofzuigreparatiebedrijf.
Als de robot rood knippert, is het niet meer verbonden met jouw internetbox. Controleer de internetverbinding van jouw box. Als de verbinding tot stand is gebracht, start je jouw robot opnieuw op door 3 seconden op de knop te drukken om het uit te schakelen, en vervolgens 3 seconden om het in te schakelen. Wacht vervolgens twee minuten totdat het product verbinding heeft gemaakt.
Als de robot na twee minuten nog steeds niet is aangesloten, kun je het hele configuratieproces opnieuw uitvoeren door:
• De robot resetten: schakel de robot uit door de hoofdknop drie seconden ingedrukt te houden. Druk vervolgens op de hoofdknop totdat je een dubbele pieptoon hoort.
• Verwijder het product uit de applicatie om opnieuw te koppelen: ga naar de instellingen en druk op "Product verwijderen" in je robotgegevens.
Als de robot groen knippert, is de robot nu verbonden.
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de hoofdknop te drukken terwijl de robot uitstaat. Een dubbele pieptoon is te horen als de procedure succesvol is.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
• Druk 20 seconden op de aan/uit-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Betrokkenheid
Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis
Neem contact met ons op
via het contactformulier
Sinds 1909
Onze geschiedenisRowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd
Onze servicebelofte