X-Plorer Serie 130 AI RR9075 Robotstofzuiger
De dunste laser robot ooit*
- Ultradun ontwerp met Rowenta-technologie voor methodische reiniging die elke plek bereikt
- Gratis app voor op maat gemaakte functies zoals permanent mapping, specifieke/no-go zones, intensieve schoonmaak en meer
- Artificial intelligence zorgt ervoor dat de robot leert terwijl hij schoonmaakt, compatibel met spraakbesturingssystemen
- 4-in-1 reinigingsactie: vegen, borstelen, stofzuigen en dweilen
- Uitgerust met 3 specifieke dweilen, een Animal Turbo-borstel en een hoogwaardig filter om je huis schoon te houden van huisdierharen
- Duurzame batterij met een gebruiksduur van 120 minuten - genoeg om tot 120 vierkante meter schoon te maken
- Geluidsniveau van slechts 60 dB(A) in stille modus – komt hierdoor niet boven een alledaags gesprek uit
- Een ergonomische handvat voor het moeiteloos legen van de stofzuiger, een gemakkelijk te reinigen borstel en een verwijderbare dweil Lees meer
-
€ 599,99
Verzonden door Rowenta Shop.


Schoonmaken zonder moeite met de dunste laserrobotstofzuiger ooit*
What's in the box
- Robotstofzuiger
- Oplaadstation
- Waterreservoir
- Standaard dweil
- Animal scrub dweil
- Allergie dweil
- Schoonmaak accessoire
Technische specificaties / vergelijking
Schoonmaak prestaties | |
Technologie | |
Technologie | Roterende centrale borstel |
Type borstel | |
Type borstel | Huisdieren turboborstel |
Zijborstel | |
Zijborstel | 2 |
Motorisering | |
Motorisering | Borstelloze motor |
Energieniveaus | |
Energieniveaus | 4 |
Gebruiksgemak | |
Gebruiksgemak | Automatische en moeiteloze reiniging |
Efficiëntie stofzuigen | |
Efficiëntie stofzuigen | Geweldig (2000 Pa - 4000 Pa) |
Dweilen | |
Dweilen | Standaard |
Navigatie | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor meerdere ruimtes | |
Geschikt voor obstakels | |
Geschikt voor obstakels | Goed (Lage obstakeldetectie >8cm) |
Virtuele wanden | |
Virtuele wanden | Ja: via applicatie |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | |
Ruimtedekking (navigatietechnologie) | Beste in zijn klasse (laser of camera) |
Plattegrond maken in de app | |
Plattegrond maken in de app | Kamerbeheer en schoonmaakrapport |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | |
Mogelijkheid om onder lage meubels te gaan | Beste in zijn klasse |
Connectiviteit | |
Planning | |
Planning | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Wifi-connectiviteit (app Rowenta-robots en vocale assistenten) | |
Schema | |
Selectie van te reinigen ruimtes | |
Selectie van te reinigen ruimtes | Ja (gepersonaliseerd) |
Autonomie | |
Batterijtype | |
Batterijtype | Lithium-ion |
Oplaadtijd | |
Oplaadtijd | 3 uur |
Autonomie | |
Autonomie | 120 min |
Accu duur | |
Gebruiksduur (min. stand) | |
Gebruiksduur (min. stand) | 120 min |
Type opladen | |
Type opladen | Oplaadstation |
Zelfladend | |
Zelfladend | |
Opladen en gebruiken | |
Opladen en gebruiken | |
Uitrusting | |
Inhoud van de stofbak | |
Inhoud van de stofbak | 500ml |
Filtering | |
Filtering | Hoge prestatie filter |
Andere | |
Andere | Tegelijkertijd stofzuigen en dweilen |
Inhoud waterreservoir | |
Inhoud waterreservoir | 0.1L |
ergonomie | |
Geluidsniveau | |
Geluidsniveau | 60dB(A) |
Dimensies / gewicht | |
Afmetingen (LxBxH) | |
Afmetingen (LxBxH) | 34.2x34.2x8cm |
Ontwerp | |
Kleur | |
Kleur | Zwart |
Extra meegeleverde accessoires | |
Extra meegeleverde accessoires | 3 dweilen meegeleverd: 1 standard dweil + 1 ruwe dweil + 1 fluffy dweil |
Geschikt als | |
Allergie model | |
Allergie model | |
Huisdier model | |
Huisdier model | |
€ 599,99
Op voorraad
|
Accessoires & reserve-onderdelen
Documentatie
Vind en download hier de documenten die je nodig hebt om jouw Rowenta-product te gebruiken
Veelgestelde vragen
Vind hier alle veelgestelde vragen en antwoorden:
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Druk 5 seconden op de knoppen "Home" en "Start/Pause" van het apparaat en controleer of het wifi-lampje snel knippert.
Als die niet het geval is, zet het apparaat dan uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen:
Druk 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
Google Voice Assistant
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Ga naar de "Instellingen" van je smartphone > "Berichtgeving" en schakel de meldingen voor de app "Rowenta robots" in.
• "No-go-zone" is een beperkt gebied waar de toegang van de robot verboden is.
• "Reinigingszone" is een bepaald gebied waar de robot mag stofzuigen (bijvoorbeeld: speelplek voor de kinderen of onder de bank).
Je kunt zoveel zones op je kaart maken als je wilt.
Je kunt ook naar "Instellingen" van je app > "Mijn kaarten" > "Een kaart toevoegen" gaan. Je robot begint met het verkennen van de omgeving om de nieuwe kaart te maken. Afhankelijk van de oppervlakte kan het verkennen een paar minuten duren. Wacht tot het einde van de verkenning. Kies vervolgens een naam voor de nieuwe kaart en bevestig deze.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Permanent map" (om jouw schoonmaak per kamer te personaliseren)
• "No-go zones" (om te bepalen in welke zone de robot niet mag gaan)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Als de robot begint met het schoonmaken vanaf het dockingstation, keert het terug naar het dockingstation.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, laad deze volledig op en haal de batterij uit de robot (zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Sla deze in een koele, droge plek. Laad de batterij elke 3 maanden op.
• De grijze borstel is een standaardborstel voor normaal gebruik.
• De blauwe borstel is een dierlijke borstel, de textuur is harder om vlekken van huisdieren beter te verwijderen.
• De groene borstel is een anti-allergische borstel om fijne deeltjes beter te verwijderen.
De grijze en blauwe borstels moeten worden bevochtigd voordat ze op de borstelsteun worden geplaatst, in tegenstelling tot de groene borstel die zonder water moet worden gebruikt.
Om deze gevoelige zones te vermijden, kan je een zone "niet dweilen" rond deze zones instellen: de robot gaat er niet naartoe wanneer het waterreservoir is geplaatst.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Het oplaadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en voor het oplaadstation voldoet aan de instructies in de handleiding.
• De stekker is correct aangesloten op het oplaadstation.
• De oplaadkabel is aangesloten op het stopcontact.
• Er bevinden zich geen obstakels rond het oplaadstation.
• Er bevinden zich geen objecten nabij de contactpunten van het oplaadstation.
• Het oplaadstation is geactiveerd (led-indicator is groen).
Als de robotstofzuiger het basisstation nog steeds niet kan vinden nadat deze punten zijn gecontroleerd, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Als dat niet het geval is, schakel de robot dan uit en dan weer aan met de "AAN/UIT"-schakelaar onder de stofbak terwijl deze zich binnen het bereik van het draadloze netwerk bevindt.
Als het wifi-lampje nog steeds knippert, dan kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot is mogelijk uitgeschakeld of heeft niet voldoende batterijlading.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van het wifi-netwerk.
• U hebt het wachtwoord voor het wifi-netwerk gewijzigd. De robot is dus niet meer verbonden met het wifi-netwerk. U moet de robot opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw verbinden.
Druk gedurende 20 seconden op de knop "Start/Pause" om de robot opnieuw op te starten. Schakel de robot uit met de schakelaar onder de stofbak.
• De interne software van de robot is niet juist bijgewerkt. Volg de stapsgewijze instructies van de app.
2. Het wifi-lampje van de robot brandt, maar de app kan geen verbinding maken.
Uw smartphone heeft geen verbinding met het internet (wifi- of 3G-/4G-netwerk).
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
• Als de schakelaar onder de stofbak correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
• Druk 20 seconden op de "Start/Pauze"-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Als het netwerk nog steeds niet zichtbaar is, is het mogelijk niet compatibel met jouw apparaat. Met name 5GHz-netwerken worden niet ondersteund. Raadpleeg de compatibiliteitslijst.
Dit betreft telefoons met MIUI-systeem, zoals de modellen Redmi en Pocophone.
Probeer in dit geval de volgende stappen:
• Settings > Applications > Manage applications > Pure Air > Other permissions. Op deze pagina schakel je "Change Wi-Fi connectivity" in om toestemming te geven om de wifi-connectiviteit te veranderen.
• Settings > Wi-Fi > Additional settings > Wi-Fi Assistant. Op deze pagina schakel je de beschikbare opties uit.
Druk 5 seconden op de knoppen "Home" en "Start/Pause" van het apparaat en controleer of het wifi-lampje snel knippert.
Als die niet het geval is, zet het apparaat dan uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
Als de fout blijft bestaan, kan deze worden veroorzaakt door onjuist gebruik van de telefoon:
Android-telefoon:
Tijdens het verbindingsproces maakt de app automatisch verbinding met de robot. Het is belangrijk om de verbinding met dit nieuwe netwerk te behouden.
Er verschijnen tijdens de verbinding mogelijk verschillende pop-upvensters, afhankelijk van je telefoon:
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je van netwerk wilt veranderen omdat het netwerk waarmee je verbinding hebt, geen internetverbinding heeft, weiger je dit.
• Als je in het pop-upvenster wordt gevraagd of je de verbinding met het netwerk zonder internetverbinding wilt behouden, accepteer je dit.
• Als in het pop-upvenster wordt weergegeven dat het netwerk geen internetverbinding heeft, maar er niet wordt voorgesteld om van netwerk te veranderen, doe je niets.
iPhone:
Als je verbinding met het apparaat maakt, verschijnt er een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd een verbinding te maken met het netwerk 'SEB_ACCESS_POINT'. Accepteer deze optie door op 'Join' (Verbinding maken) te tikken.
Als dit na meerdere pogingen nog niet lukt, start je de telefoon opnieuw op en probeer je het opnieuw.
1. Controleer het wachtwoord van het wifi-netwerk en voer dit zorgvuldig opnieuw in.
2. Houd je smartphone in de buurt van het apparaat en de internetmodem totdat het verbindingsproces is voltooid.
3. Het apparaat kan geen verbinding maken met openbare netwerken, zoals beschikbaar in hotels.
4. Android-telefoon: Wanneer je verbinding maakt met het apparaat, kan er een pop-up verschijnen. Tijdens het verbindingsproces verbindt de app je automatisch met de robot. Het is belangrijk dat je verbonden blijft met dit nieuwe netwerk.
Afhankelijk van je telefoon zijn er enkele problemen die kunnen optreden:
• Als de pop-up aangeeft dat je van netwerk gaat veranderen omdat het netwerk waarmee je verbonden bent, geen internet heeft, weiger je dit.
• Als de pop-up vraagt of je verbonden wilt blijven met het netwerk zonder internet, accepteer je dit.
• Als de pop-up aangeeft dat het netwerk geen internet heeft, maar niet voorstelt van netwerk te veranderen, doe je niets.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
• Wanneer je verbinding maakt met de cloud, is een internetverbinding vereist om de apparaten met succes te koppelen. Hiervoor kun je jouw mobiele gegevens activeren of automatisch opnieuw verbinding maken met je thuisnetwerk.
• Controleer of de datum en tijd op je telefoon correct zijn. Elk verschil zal de verbinding blokkeren.
Na verschillende mislukte pogingen:
• Start de wifi-box opnieuw op.
• Zet het apparaat uit en weer aan met de schakelaar onder de stofbak.
Na meerdere mislukte pogingen kun je het apparaat opnieuw instellen:
Druk 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
Google Voice Assistant
• Je hebt niet het juiste e-mailadres voor het account ingevoerd. Controleer aub.
• Je hebt niet het juiste wachtwoord ingevoerd. Om te resetten, vraag je een tijdelijk wachtwoord per e-mail aan en wijzig jeu het wachtwoord in het menu van de app.
Ga naar de "Instellingen" van je smartphone > "Berichtgeving" en schakel de meldingen voor de app "Rowenta robots" in.
• "No-go-zone" is een beperkt gebied waar de toegang van de robot verboden is.
• "Reinigingszone" is een bepaald gebied waar de robot mag stofzuigen (bijvoorbeeld: speelplek voor de kinderen of onder de bank).
Je kunt zoveel zones op je kaart maken als je wilt.
Je kunt ook naar "Instellingen" van je app > "Mijn kaarten" > "Een kaart toevoegen" gaan. Je robot begint met het verkennen van de omgeving om de nieuwe kaart te maken. Afhankelijk van de oppervlakte kan het verkennen een paar minuten duren. Wacht tot het einde van de verkenning. Kies vervolgens een naam voor de nieuwe kaart en bevestig deze.
Deze plaats moet vrij zijn van obstakels (waaronder vloerkleden). Laat links en rechts van het laadstation minstens 1,5 meter, en vóór het laadstation minstens 2 meter ruimte vrij. Als het laadstation in een hoek is geplaatst of moeilijk te vinden is, zal de robotstofzuiger het niet kunnen bereiken.
Leg het netsnoer van het laadstation langs de muur.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing in de handleiding voor meer informatie.
Er kunnen echter een aantal situaties optreden waarin de sensoren niet zo efficiënt zijn. Zo kunnen gebogen trapranden, vloerkleden naast trappen, gladde oppervlakken en obstakels de prestaties van de sensoren beïnvloeden.
• "Permanent map" (om jouw schoonmaak per kamer te personaliseren)
• "No-go zones" (om te bepalen in welke zone de robot niet mag gaan)
• "Spot" (om een plaatselijk plek schoon te maken)
Als de robot begint met het schoonmaken vanaf het dockingstation, keert het terug naar het dockingstation.
Als je van plan bent de robot lange tijd niet te gebruiken, laad deze volledig op en haal de batterij uit de robot (zorg ervoor dat de robot is uitgeschakeld wanneer je de batterij eruit haalt). Sla deze in een koele, droge plek. Laad de batterij elke 3 maanden op.
• De grijze borstel is een standaardborstel voor normaal gebruik.
• De blauwe borstel is een dierlijke borstel, de textuur is harder om vlekken van huisdieren beter te verwijderen.
• De groene borstel is een anti-allergische borstel om fijne deeltjes beter te verwijderen.
De grijze en blauwe borstels moeten worden bevochtigd voordat ze op de borstelsteun worden geplaatst, in tegenstelling tot de groene borstel die zonder water moet worden gebruikt.
Om deze gevoelige zones te vermijden, kan je een zone "niet dweilen" rond deze zones instellen: de robot gaat er niet naartoe wanneer het waterreservoir is geplaatst.
Verwijder de stofbak, het filter en de hoofdborstel.
Laat deze volledig drogen voordat u ze opnieuw installeert.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Schakel de robotstofzuiger uit voordat je de sensoren en oplaadpunten reinigt.
Voor enkele onderdelen kun je water gebruiken, voor andere kun je alleen een droge doek gebruiken. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
of de stofbak niet te vol is;
of de filters schoon zijn;
of de zuigopening aan de onderkant van de robot wordt geblokkeerd door een voorwerp of door viezigheid.
• Als de robotstofzuiger niet vanaf het laadstation is gestart, keert deze er niet naar terug. In dit geval keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger in de modus Spot (Gericht) heeft gestofzuigd, keert deze terug naar het beginpunt.
• Als de robotstofzuiger is opgetild en op de grond is teruggezet, zal hij proberen zijn locatie terug te vinden. Als dat niet mogelijk is, keert de robotstofzuiger terug naar het beginpunt.
• Het oplaadstation mag niet op een vloerkleed staan.
• Het oplaadstation mag niet zijn blootgesteld aan zonlicht of nabij een warmtebron staan.
• De vrije ruimte aan de zijkant en voor het oplaadstation voldoet aan de instructies in de handleiding.
• De stekker is correct aangesloten op het oplaadstation.
• De oplaadkabel is aangesloten op het stopcontact.
• Er bevinden zich geen obstakels rond het oplaadstation.
• Er bevinden zich geen objecten nabij de contactpunten van het oplaadstation.
• Het oplaadstation is geactiveerd (led-indicator is groen).
Als de robotstofzuiger het basisstation nog steeds niet kan vinden nadat deze punten zijn gecontroleerd, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
• Zet de hoofdschakelaar uit en dan weer aan.
• Koppel het snoer los van het laadstation en sluit het vervolgens weer aan.
• Controleer of de contactpunten en de sensorvensters niet zijn geblokkeerd en maak de robotstofzuiger en het laadstation vervolgens schoon met een droge doek. Vergeet niet om de hoofdschakelaar uit te zetten en de robotstofzuiger uit te schakelen voordat je alles grondig afdroogt.
• Controleer of er in de buurt van het laadstation obstakels aanwezig zijn zoals een reflecterend voorwerp, een stoel, enz.
Als de automatische oplaadfunctie na deze stappen nog steeds niet goed werkt, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Let op: gebruik alleen de goedgekeurde oplader.
• Als de schakelaar onder de robotstofzuiger correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
• Er bevinden zich geen obstakels onder de wielen.
• De robotstofzuiger wordt niet geblokkeerd als gevolg van oneffenheden in het vloeroppervlak.
• Er wordt geen foutmelding weergegeven. (Zie de secties met probleemoplossingen en foutcodes in de handleiding.)
• Verwijder eventuele obstakels binnen 10 cm vanaf trappen/kieren.
• Veeg het sensorvenster af met een droge doek.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Als de borstel beschadigd is, vervang je deze door een nieuwe.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van de storing en de oplossing.
• Controleer of het inlaatkanaal niet geblokkeerd is.
• Controleer of het stofreservoir correct is geplaatst.
• Leeg het stofreservoir als dit vol is.
• Verwijder de centrale borstel en reinig deze.
• Controleer of het filter verzadigd is.
Als het probleem na deze stappen blijft bestaan, neem je contact op met een erkend reparatiebedrijf voor stofzuigers.
Er kunnen zich twee situaties voordoen:
De borstel komt vast te zitten: de robotstofzuiger probeert deze los te krijgen, stopt met stofzuigen en stopt de aangedreven borstel.
De robotstofzuiger zal proberen de borstel los te krijgen: als dit niet lukt, schakelt de robotstofzuiger zich uit en moet je de obstructie zelf verwijderen.
Als de aangedreven borstel vast komt te zitten in hoogpolig tapijt door de lange en/of dikke pool, of als de robotstofzuiger de vloerbedekking lange tijd heeft gestofzuigd, stopt de aangedreven borstel met draaien en blijft de robotstofzuiger stofzuigen zonder draaiende borstel.
Raadpleeg de handleiding voor meer informatie over de beschrijving van foutcodes en de oplossing.
Bij bepaalde smartphones kan het zijn dat je, nadat deze is verbonden met het Wi-Fi-product van het product, een bericht ziet waarin je wordt gevraagd te bevestigen dat je op dit netwerk wilt blijven dat geen internetverbinding heeft. Je moet antwoorden dat je toch verbinding wilt maken met dit netwerk om de koppeling te laten slagen.
Als dat niet het geval is, schakel de robot dan uit en dan weer aan met de "AAN/UIT"-schakelaar onder de stofbak terwijl deze zich binnen het bereik van het draadloze netwerk bevindt.
Als het wifi-lampje nog steeds knippert, dan kan dit verschillende redenen hebben:
• De robot is mogelijk uitgeschakeld of heeft niet voldoende batterijlading.
• De robot bevindt zich buiten het bereik van het wifi-netwerk.
• U hebt het wachtwoord voor het wifi-netwerk gewijzigd. De robot is dus niet meer verbonden met het wifi-netwerk. U moet de robot opnieuw opstarten en vervolgens opnieuw verbinden.
Druk gedurende 20 seconden op de knop "Start/Pause" om de robot opnieuw op te starten. Schakel de robot uit met de schakelaar onder de stofbak.
• De interne software van de robot is niet juist bijgewerkt. Volg de stapsgewijze instructies van de app.
2. Het wifi-lampje van de robot brandt, maar de app kan geen verbinding maken.
Uw smartphone heeft geen verbinding met het internet (wifi- of 3G-/4G-netwerk).
De robot kan vervolgens worden gereset door gedurende 20 seconden op de 'Start/Pause'-knop.
• Als de schakelaar onder de stofbak correct in de 'AAN'-positie staat.
• Als het display is verlicht. Laad de robotstofzuiger anders in het basisstation op.
Zodra de oplaadprocedure is voltooid, herstart de stofzuiger het reinigingsproces.
Als je deze toestemming niet toestaat, kan jouw smartphone jouw product niet vinden en kan de koppeling niet worden voortgezet.
Deze informatie wordt niet gebruikt of opgeslagen.
Je kan verschillende vermogensmodi ook activeren in de mobiele applicatie.
• Druk 20 seconden op de "Start/Pauze"-knop.
• Open de robots-app.
• Klik op instellingen.
• Klik op de naam van de robot en op "Verwijder het product".
Betrokkenheid
Voor 16.00 uur besteld, binnen 2 werkdagen in huis
Neem contact met ons op
via het contactformulier
Sinds 1909
Onze geschiedenisRowenta zorgt dat je product 15 jaar lang in heel Europa kan worden gerepareerd
Onze servicebelofte