Menu
top-header-rowenta-LQ-NL.png

Wat is 10 jaarrepareerbaarheid?

Rowenta biedt de mogelijkheid om producten te
repareren in Europa gedurende 10 jaar.

Omdat milieubescherming en de strijd tegen afval belangrijke aandachtspunten voor ons zijn.

Wat is 10 jaar repareerbaarheid?

Rowenta Voor jou...

Onze producten zijn ontworpen om gemakkelijk gerepareerd te worden, te demonteren en opnieuw te monteren.
Een zeer groot aantal onderdelen wordt afzonderlijk opgeslagen
(40.000 artikelen zijn in Frankrijk opgeslagen voor Europa) zodat het noodzakelijke gerepareerd kan worden tegen zeer lage kosten.

Ingenieurs stellen wijzigingen voor op basis van operationele feedback en adviezen zodat de nieuwe generatie producten nog eenvoudiger te repareren zijn. Elk nieuw eindproduct krijgt het logo met "10 jaar repareerbaar".

Rowenta heeft zich voorgenomen om gedurende 10 jaar na aankoop van een product, alle technische onderdelen beschikbaar te houden voor bijna alle producten*.

 

Om de directe beschikbaarheid van onderdelen te verzekeren, is de helft van de voorraad opgeslagen in afwachting van de komende jaren, voor producten die niet langer geproduceerd worden.

De kosten van reparatie zijn goedkoper dan het vervangen van een product vooral door de lagere kosten van onderdelen
(gemiddeld 30% sinds 2012). Een reparatie heeft geen invloed op de kwaliteit van het product en beperkt de impact van afval op het milieu.

* Meer dan 95% van de producten verkocht door Groupe Seb in Europa in 2016 is te repareren (waarvan 22% te repareren is tegen minimale kosten).

Rowenta in de buurt...

De beste service voor jouw producten wordt geleverd door professionals getraind door Rowenta. Zij zullen altijd op zoek gaan naar een oplossing om de gebruiksduur van het product te verlengen.
Vandaag de dag werken meer dan 6500 erkende professionele reparateurs over de hele wereld samen met jou aan de duurzaamheid van de producten, ongeacht het land van aankoop.

In Nederland werken wij met één service centrum. Klik op onderstaande button om een reparatie aan te melden. Heb je ook al gekeken of je een oplossing kunt vinden op onze website?

Meld een reparatie aan Veel gestelde vragen

6,500 erkende professionele
reparateurs

Repareren wordt gemakkelijk

Ons servicecentrum kan het defecte onderdeel van je product snel voor je vervangen.

Een product kan hierdoor zelfs na de garantieperiode en gedurende vele jaren gerepareerd worden.

Accessoires en onderdelen met een klik:

In onze accessoireswebshop kun je accessoires en onderdelen voor je Rowenta product ook rechtstreeks bestellen.

Bestel onderdelen
Repareren wordt gemakkelijk

3D printen Om reparatie eenvoudig te maken en de gebruiksduur van je product te verlengen

Om een levenslange voorraad van bepaalde kunststof onderdelen te garanderen, test Rowenta sinds mei 2016 de eerste producten die met reserveonderdelen in 3D geprint werden hersteld.

3D printen
We beseffen dat deze producten een langere levensduur verdienen"
Alain Pautrot - VP Consumer Satisfaction
Bekijk het interview
Vergelijken